Na prvem programu oddaja o RTV. Stavkajoči: Voditeljica vnaprej manipulira

Slovenija 29. Nov 202216:3321 komentarjev
Vida Petrovčič
Foto: Ziga Zivulovic jr./Bobo

Na prvem programu TV Slovenija je bila v torek zvečer na sporedu tematska oddaja, v kateri so z analitiki komentirali izid nedeljskega referenduma o noveli zakona o RTV Slovenija. Voditeljica Vida Petrovčič je pred oddajo v vabilu izpostavila, da bodo v oddaji govorili tudi, kako ponovno vzpostaviti delovne odnose med ljudmi, ki so bili deležni mobinga, etiketiranja in socialnega izključevanja stavkajočih novinarjev. Toda predstavniki stavkajočih niso bili med vabljenimi gosti, prav tako jih nihče ni vprašal za stališča, so pred oddajo opozorili v stavkovnem odboru novinarskih sindikatov RTV Slovenija in Sindikatu novinarjev Slovenije.

V večernih urah je bila na prvem programu TV Slovenija pogovorna oddaja “RTV Slovenija danes in jutri”, v kateri so voditeljica Vida Petrovčič in analitiki komentirali izid nedeljskega referenduma o noveli zakona o RTV Slovenija in odgovorili na nekatera vprašanja, ki jih je javnost zastavljala RTV Slovenija pred referendumsko kampanjo. Spregovorili so tudi o prihodnosti javne radiotelevizije.

Stavkajoči: Voditeljica manipulira in navaja neresnično trditev

Stavkovni odbor novinarskih sindikatov RTV Slovenija in Sindikat novinarjev Slovenije pa sta v sporočilu za javnost pred oddajo izpostavila, da bo v oddaji, kot je bilo razvidno iz vabila voditeljice Petrovčič, govor tudi o ”najpomembnejšem, psihološkem vprašanju: kako ponovno vzpostaviti delovne odnose med ljudmi, ki so bili deležni mobinga, etiketiranja in socialnega izključevanja stavkajočih novinarjev”.

Opozorila sta, da predstavniki stavkajočih niso bili med vabljenimi gosti, za stališča stavkovnega odbora ali predstavnikov novinarskih sindikatov pa ni vprašal nihče. “Voditeljica oddaje že v izhodišču manipulira in trdi, da so stavkajoči odgovorni za slabše delovne odnose, kar je v pristojnosti delodajalca, kot tudi navaja neresnično in tudi žaljivo trditev, da stavkajoči mobingirajo nestavkajoče. Trditve, da stavkajoči, ki jim ob vsaki stavkovni aktivnosti vodstvo grozi z izgubo dohodka in izvaja cenzuro, mobingirajo kogarkoli, pa so zanikanje realnosti in oddaljitev od nje,” sta pojasnila.

V nadaljevanju sta poudarila, da so novinarski sindikati generalnega direktorja RTV Andreja Graha Whatmougha in vodstvo televizije večkrat pozvali k ukrepanju. “Zahtevali smo tudi odstope odgovornih za nastalo škodo na javni RTV, a so naši pozivi preslišani, generalno vodstvo RTV vztraja pri svojih položajih kljub nezaupnici volilcev na nedeljskem referendumu. Generalnega direktorja RTV je k odstopu dvakrat pozval tudi Svet delavcev RTV Slovenija, ki zastopa vse zaposlene v javnem zavodu. Z zadnjimi volitvami v Svet delavcev RTV Slovenija so zaposleni v javnem zavodu z največ glasovi podprli sodelavke in sodelavce, ki so aktivni v prizadevanjih za kakovostno in profesionalno javno RTV,” sta dodala.

deček s piščaljo, RTV
Foto: Borut Živulović /Bobo

Zaradi posegov vodstva v stavko zaposlenih in oviranja njihove ustavne pravice do stavke so v novinarskih sindikatih, kot pravijo, že večkrat podali prijavo na inšpektorat za delo. “Vodstvo RTV Slovenija je proti arbitrarno izbranim 38 zaposlenim izdalo opozorila pred odpovedjo delovnega razmerja le zato, ker so podprli napadene sodelavke in sodelavce ter opozorili na pritiske, ki jih nad njimi izvaja vodstvo RTV. Gre za zlorabo delovnopravnega instituta z očitnim namenom ustrahovanja in discipliniranja delavk in delavcev. Zoper generalnega direktorja RTV Slovenija smo 18. 7. vložili tudi dve kazenski ovadbi, eno zaradi zlorabe uradnega položaja in drugo zaradi kršitve sindikalnih pravic,” sta med drugim še izpostavila.

Kot še ocenjujeta, je pristransko in agitatorsko obveščanje o stavki v omizjih javne televizije, po navodilih in usmeritvah programskega vodstva TVS, namenjeno ustvarjanju umetnega razkola med zaposlenimi, slabšanju delovnih odnosov in odvračanju pozornosti od bistva težav, v katere je zaradi ravnanja vodstva RTV zašla javna RTV. “Obenem vodstvo RTV – z generalnim direktorjem RTV na čelu – z zaostrovanjem notranjih konfliktov vzdržuje pri življenju lastno neprofesionalnost in nekompetentnost. Tudi zato po več kot 190 dneh stavke ugotavljamo, da programsko vodstvo TV Slovenija nadaljuje javno šikaniranje zaposlenih in izvaja psihološke pritiske na stavkajoče na enak način, kot izpodjeda profesionalizem in poklicno avtonomijo javne RTV. S tem le še poglablja stavkovne razloge in onemogoča sporazumno razreševanje stavkovnega spora,” sta sklenila.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Komentari

Vaš komentar