Naval na klicni center: številni klicali že v torek, ko še ni bil vzpostavljen

Slovenija 01. Mar 202315:14 > 18:07
zdravstvo
Fotografija je simbolična (Foto: Denis Sadiković/N1)

Na nacionalni klicni center za pomoč uporabnikom zdravstvenega sistema, ki je začel delovati danes opoldan, se je v prvem dnevu obrnilo 446 ljudi, ker so nekateri zaradi čakanja ob začetnem navalu svoj klic prekinili, pa so operaterji skupaj odgovorili na 329 klicev. Na velik interes kaže tudi podatek, da je klicni center 60 ljudi poklicalo že v torek, ko je minister za zdravje napovedal njegovo vzpostavitev – kljub temu da takrat še ni deloval.

Ob 12. uri je delo začel nacionalni klicni center za pomoč uporabnikom zdravstvenega sistema. V dobri uri delovanja se je na številko 080 18 01 obrnilo več kot 210 klicateljev, ki jih je večinoma zanimalo, kateri družinski zdravniki še opredeljujejo paciente, je pojasnil vodja projekta e-zdravje pri Telekomu Slovenije Peter Pustatičnik. Skupno se je v prvem dnevu na klicni center obrnilo 446 ljudi, ker so nekateri zaradi čakanja ob začetnem navalu svoj klic prekinili, pa so operaterji skupaj odgovorili na 329 klicev.

Največ, 78 odstotkov klicateljev, se je na klicni center obrnilo po pomoč pri iskanju zdravnikov, ki še opredeljujejo paciente. Med njimi jih je največ spraševalo po družinskih zdravnikih, zatem pa po ginekologih. 14 odstotkov ljudi je spraševalo po drugih informacijah, pet odstotkov jih je poročalo, da se zdravnik ne javi, tri odstotke klicateljev pa so operaterji preusmerili v druge klicne centre. Ob tem so na ministrstvu za zdravje pojasnili, da je povprečni čas čakanja na prostega operaterja znašal minuto in 35 sekund, povprečni čas pogovora med operaterjem in klicateljem pa je znašal štiri minute in 58 sekund.

Največ ljudi, ki so se obrnili na klicni center, prihaja iz ljubljanske regije, kar je po oceni vodje projekta verjetno povezano z velikostjo te regije, sicer pa klici prihajajo z vse Slovenije. “Gre za zelo konkretna vprašanja, ki zahtevajo konkretne odgovore, ki zahtevajo vpoglede v različne javno dostopne baze,” je pojasnil Pustatičnik. Po njegovih besedah vpogledi v različne baze, denimo baze Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS), operaterjem vzamejo nekaj časa, zato pogovor s klicateljem v povprečju traja več kot pet minut.

Ob začetku delovanja klicnega centra je bilo zato za pogovor z operaterjem treba nekoliko počakati, po dobri uri delovanja pa se je čakalna vrsta bistveno zmanjšala.

Da je zanimanje veliko, kaže tudi podatek, da je na številko klicnega centra 080 18 01 po torkovi novinarski konferenci ministrstva za zdravje Danijela Bešiča Loredana, kjer so napovedali vzpostavitev centra, poklicalo 60 ljudi, ki jih je odzivnik sicer obvestil, da klicni center delovanje začne danes. V času snemanja izjave, nekaj po 13. uri, je za pomoč uporabnikom skrbelo 13 operaterjev, kasneje pa bodo dnevno število operaterjev prilagajali glede na potrebe. Operaterji so zaposleni Telekoma Slovenije, kjer klicni center zagotavljajo za naročnika ministrstvo za zdravje.

Preberite še: Bešič Loredan s pilotnim projektom nad klicno nedostopnost zdravstvenega sistema

Na vprašanje, kako je potekalo usposabljanje operaterjev, je Pustatičnik pojasnil, da ima Telekom Slovenije veliko izkušenj s tovrstnimi klicnimi centri. Izobraževanje operaterjev za ta projekt, pri katerem so pomagali predstavniki ministrstva, je potekalo v torek.

Klicni center bo obratoval ob delavnikih med 9. in 16. uro, dosegljiv pa bo na telefonski številki 080 18 01. Klicni center bo med drugim namenjen pomoči ljudem pri iskanju osebnega zdravnika in pri iskanju ambulant za neopredeljene. Namenjen bo uporabnikom, ki imajo težave pri klicih v zdravstvene domove, ki ne uspejo pridobiti informacij o naročanju na pregled ali pa informacij o ambulantah za neopredeljene zavarovane osebe.

S pomočjo klicnega centra pa posameznik ne bo mogel denimo naročiti recepta ali e-napotnice, je v torek poudaril minister za zdravje. Klicni center bo po njegovih besedah od ljudi hkrati zbiral podatke o tem, kam so klicali in kdo se ni javil na telefon, torej na kateri točki sistem ne deluje.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.