Prometni kaos pod Triglavsko severno steno: kaj pravi okoljsko ministrstvo?

Slovenija 08. Jul 202208:54 > 09:20 2 komentarja
Dolina Vrata
PROFIMEDIA

Potem ko so Občina Kranjska Gora, Turistično društvo Dovje - Mojstrana in Direkcija RS za infrastrukturo ob nevzdržnih razmerah na cesti, ki vodi v dolino Vrata, s prstom pokazali na ministrstvo za okolje in prostor, to odgovarja: "MOP nikakor ne ignorira nobenih opozoril, ampak si prizadeva za vzpostavitev celovite rešitve."

Po številnih opozorilih, da so prometne razmere na cesti, ki vodi v alpsko dolino Vrata, nevzdržne in kaotične, se je na naša vprašanja odzvalo tudi ministrstvo za okolje in prostor.

Tako predsednik Turističnega društva Dovje – Mojstrana Matjaž Podlipnik kot tudi podžupan Občine Kranjska Gora Bogdan Janša in Direkcija RS za infrastrukturo (DRSI) so namreč opozorili na domnevno ignoriranje vseh opozoril pristojnega okoljskega ministrstva.

Na DRSI so opomnili, da so okoljskemu ministrstvu pobudo za prekategorizacijo ceste Mojstrana–Vrata iz državne v občinsko cesto dali že leta 2020. Kot so zapisali, bi s tem občini omogočili izvajanje celostnega prometnega režima, ki vključuje omejitev količine in vrste prometa ter ureditev nadomestnega javnega prevoza.

“Nobenih opozoril ne ignoriramo”

Na ministrstvu za okolje in prostor za N1 niso zanikali, da je cesta močno obremenjena, kar ovira tudi izvajanje javnega prevoza.

“Prometni režim mora na podlagi izdanega naravovarstvenega soglasja za izvedbo protiprašne zaščite izvesti DRSI v sodelovanju z Občino Kranjska Gora, Javnim zavodom Triglavski narodni park in Zavodom RS za varstvo narave, najkasneje eno leto po izvedbi asfaltacije – izjemoma se ta rok iz objektivnih razlogov lahko podaljša še za eno leto,” so poudarili.

Dodali so, da med navedenimi deležniki že usklajen prometni režim predvideva omejitev parkirnih mest v dolini na skupno 150, zaporo ceste za individualni motorni promet (razen izjem, skladnih z zakonom) po zapolnitvi parkirnih mest, vzpostavitev javnega prevoza, ureditev novih parkirnih površin v Mojstrani ter vzpostavitev mobilnega informacijskega sistema za delovanje prometnega režima.

Prometni kaos v dolini Vrata
Turistično društvo Dovje – Mojstrana

“Sočasno z asfaltacijo DRSI že izvaja določene ukrepe, povezane s prometnim režimom, in sicer ob zaključku asfaltacije postavlja prometno signalizacijo za omejitev hitrosti vožnje skozi dolino na 40 kilometrov na uro ter prepoved vožnje z motornimi kolesi. Vzpostavljen mora biti tudi avtomatski števec prometa na koncu naselja v Mojstrani, povezan z elektronskim prikazovalnikom, ki bo voznike opozarjal na zasedenost parkirišč v dolini. Prikazovalniki so po naših informacijah naročeni, vendar so zamude pri dobavi, zato še niso nameščeni,” so pojasnili na ministrstvu za okolje.

Ocenjujejo še, da bi morali za učinkovito vzpostavitev prometnega režima v dolini Vrata sočasno urediti tudi ostale prometne ureditve v povezavi z obiskovanjem širšega območja Triglavskega narodnega parka oziroma celotne Zgornjesavske doline. “MOP nikakor ne ignorira nobenih opozoril, ampak si prizadeva za vzpostavitev celovite rešitve, zato so bili v letu 2021 in 2022 izvedeni sestanki, na katerih so bili prisotni predstavniki ministrstva za infrastrukturo, MOP, Občine Kranjska Gora, DRSI, Javnega zavoda Triglavski narodni park, Zavoda RS za varstvo naravo in Planinske zveze Slovenije,” so navedli v pojasnilih.

Ministrstvo za okolje je ob tem še opozorilo, da je bilo dogovorjeno, da se rešitve iščejo na podlagi naslednjih izhodišč:

Cesta v dolino Vrata je in ostane v upravljanju DRSI. Zakon o ohranjanju narave prepoveduje promet z državnimi zemljišči v zavarovanih območjih, zato prenos zemljišč in s tem posredno upravljanja ceste na občino ni možen. Pri tem gre namreč za narodni park, ki je ‘najvišja’ oblika državnega ukrepa ohranjanja narave, in s tem tudi za prednostno obveznost države za njegovo uresničevanje.

Na cesti se vzpostavi prometni režim za motorna vozila na podlagi že omenjenega naravovarstvenega soglasja za asfaltacijo, na podlagi določil Zakona o Triglavskem narodnem parku, ki v primeru preobremenjenosti cest znotraj narodnega parka z namenom ohranjanja narave predvideva možnost vzpostavitve posebnih prometnih režimov, ter na podlagi cestnih predpisov. Trenutno veljavni zakon o cestah omejitve prometa na državni cesti zaradi varstva narave ne omogoča. Novela zakona, ki je trenutno še v postopku, pa že predvideva to možnost, sočasno se išče tudi možnost omejitve prometa na podlagi Zakona o pravilih cestnega prometa.

Hkrati z vzpostavitvijo prometnega režima Občina Kranjska Gora že ureja površine za mirujoči promet v Mojstrani, od koder bo deloval javni prevoz. Letos izvaja redni javni prevoz v dolino s strani Občine Kranjska Gora. Prevoze sofinancira tudi ministrstvo za okolje in prostor.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje