Sindikati proti Jankoviću: Če bi imeli dostojne pogoje za delo, ne bi hiteli

Slovenija 17. Avg 202211:49 > 13:012 komentarja
Delite:
Wolt, dostava hrane
Foto: Aljaž Uršej/N1

Sindikat Mladi plus in somišljeniki so kritični do tega, da morajo kurirji Wolta in Glova v Ljubljani nositi identifikacijske številke, ki naj bi olajšale sankcioniranje v primeru neprimerne vožnje. Kot so zapisali, kurirjem "izkoriščevalske korporacije" ne omogočajo dostojnega preživetja, ne da bi ti pogosto tvegali svoja življenja na cestah. V sindikatu so kritiko uperili tudi proti županu Zoranu Jankoviću, ki po njihovem mnenju "mesto podreja profitnim interesom in izkoriščevalskim korporacijam, ki ne zaposlujejo ljudi".

Do dogovora, sklenjenega med Mestno občino Ljubljana ter slovenskima podružnicama korporacij Wolt in Glovo, ki predvideva, da bodo njihovi dostavljalci odslej na nahrbtnikih nosili identifikacijske številke, so v sindikatu Mladi plus kritični. “Očitno je, da se ne zavedajo oz. se nočejo zavedati pogojev, ki pripeljejo do tega, da kurirke in kurirji kdaj res vozijo hitro ali pa prekršijo kak cestnoprometni predpis. Očitno je, da želijo župan Zoran Janković ter Wolt in Glovo krivdo in odgovornost prenesti na kurirje in kurirke oz. delavce in delavke, namesto da bi sami prevzeli odgovornost za ustvarjanje pogojev, ki kurirje in kurirke silijo v kršitve cestnoprometnih predpisov,” so kritiko pojasnili v sindikatu.

Če bi imeli dostojne pogoje za opravljanje svojega dela ne glede na to, koliko dostav s kakšnimi razdaljami opravijo, ne bi bili prisiljeni v hitenje na cesti, so prepričani v sindikatu.

Dogovor je bil predstavljen v torek. Identifikacijske številke na nahrbtnikih bodo dale občanom možnost da morebitne kršitelje prometnih pravil prijavijo. V primeru večkratnih kršitev enega dostavljalca bosta Wolt in Glovo z njim prekinila pogodbo. Kot je dejal Janković pa so pred sklenitvijo dogovora na občini razmišlajli tudi o prepovedi dostave hrane z vozili v središču mesta.

Na drugi strani ljubljanska občina po oceni sindikata ne izboljšuje kolesarske infrastrukture. “Vsi, ki živimo v Ljubljani, vemo, da kolesarska infrastruktura ni zadovoljiva za nikogar, ki se po mestu prevaža s kolesom, torej težava očitno ni v kurirjih in kurirkah,” so zapisali.

V izjavi, pod katero so se poleg sindikata Mladi plus podpisali tudi Zveza svobodnih sindikatov Slovenije, Sindikat delavcev prometa in zvez Slovenije, Sindikat delavcev gostinstva in trgovine Slovenije, Sindikat novinarjev Slovenije, Sindikat Glosa, Svobodni sindikat Slovenije, Ambasada Rog in Inštitut za druga vprašanja Danes je nov dan, so opozorili tudi na možnost zlorabe identifikacijskih številk.

“Ni jasno, na podlagi česa točno bodo kurirji in kurirke sankcionirani v primeru prijave. Kako bodo pristojni zagotovili, da ne bo prihajalo do sankcij v primeru neupravičenih ali celo lažnih prijav? In na kakšni zakonski podlagi bodo sankcionirali prijavljene kršitve, za katere ne bodo obstajali dokazi, da so se res zgodile?” se sprašujejo v sindikatu.

Zahtevajo, da Wolt in Glovo uredita dostojne delovne pogoje in plačilo za vse, ki pri njih opravljajo delo. Ljubljanska občina pa naj poskrbi za dostojno bivanjsko okolje z urejeno kolesarsko infrastrukturo, ki bo prilagojena tistim, ki v Ljubljani bivajo in delajo.

Levica poziva prebivalce, da naj dostavljavcev ne prijavljajo

Do dogovora so kritični tudi v stranki Levica. Menijo, da dogovor predstavlja popolnoma zgrešen pristop, saj kaznuje posledice, brez da bi se vprašal o vzrokih. “Dostavljalci niso sami po sebi nič bolj odgovorni ali neodgovorni vozniki od siceršnje prometne kulture v mestu. Razlog za hitenje je en sam: plačani so po učinku in hitijo, da zberejo dovolj naročil,” so zapisali v stranki.
Po njihovem mnenju so v resnici tudi dostavljalci prebivalci tega mesta. “Na županovem mestu bi ga lahko bolj skrbelo, pod kakšnimi pogoji delajo ter kakšen vpliv imajo algoritmi na izkoriščanje delovne sile,” dodajajo v Levici. Meščane zato pozivajo, da naj kurirjev ne ovajajo.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Komentari

Vaš komentar