Vozniki stojimo v zastojih, na vladi pa si odgovornost podajajo kot vroč kostanj

N1 video 25. Sep 202305:58 11 komentarjev
Zastoj, gneča, dars, promet
Fotografija je simbolična (Foto: Borut Živulović/BOBO)

Od začetka leta je pristojnost za promet v Sloveniji razdeljena kar med tri ministrstva. V praksi je to videti tako, da ministrstvo, ki se je nekoč imenovalo ministrstvo za promet, ni več pristojno za prometno politiko. Velike težave so zato tudi pri zagotavljanju sogovornikov v medijih.

Po januarskem začetku veljavnosti spremenjenega zakona o vladi in imenovanju novih ministrov je področje prometa zdaj v glavnem razdeljeno med dve ministrstvi – infrastrukturno, ki ga vodi Alenka Bratušek (Svoboda), in ministrstvo za okolje, podnebje in energijo (MOPE), ki ga vodi Bojan Kumer (Svoboda).

Zakon o vladi namreč določa, da del delovnega področja ministrstva za infrastrukturo (MZI), med drugim javni potniški promet, trajnostna mobilnost in prometna politika, preide v pristojnost MOPE. O novi ureditvi veliko pove že obisk spletnih strani obeh ministrstev, kjer so navedene njihove pristojnosti.

Pri MZI tako lahko preberemo: “Skrbimo za neprestane izboljšave slovenske infrastrukture na področju prometa. Vzdržujemo, načrtujemo, urejamo in izboljšujemo področje železniškega, cestnega, zračnega, žičniškega in pomorskega prometa ter plovbe po celinskih vodah. Prizadevamo si za izboljševanje prometne varnosti in zagotavljanje pogojev za promet, ki bo sodobnejši, bolj ekonomičen in zelen.”

Nakup vlakov
Žiga Živulović jr./Bobo

Na tem ministrstvu tako še vedno najdemo direktorat za ceste in cestni promet, ki ga sestavljajo sektorji za ceste, za cestni promet ter za vozila, voznike in varnost cestnega prometa. Kot navajajo, opravljajo strokovne in upravne naloge, ki se nanašajo na razvoj, investiranje, vzdrževanje in upravljanje na področju javne cestne infrastrukture, izvajanje cestnih prevozov in področje cestnih vozil ter voznikov.

Medtem pa na straneh MOPE med drugim piše, da skrbijo “za javni potniški promet, trajnostno mobilnost in prometno politiko, ki so prav tako ključnega pomena za uspešen zeleni prehod slovenske družbe”.

Na Kumrovem ministrstvu imajo tako direktorat za prometno politiko, ki ga tvorijo sektorji za javni potniški promet, za prometno politiko, za alternativna goriva in za trajnostno mobilnost.

bojan Kumer
PROFIMEDIA

In kaj to pomeni v praksi? Ko smo želeli za oddajo N1 STUDIO pridobiti vladnega sogovornika, ki bi spregovoril o trenutnih razmerah in gneči na slovenskih avtocestah, vzrokih za to in možnih rešitvah, smo se najprej obrnili na MZI. Ker je bila ministrica Bratušek ta dan odsotna, smo prosili za državnega sekretarja Andreja Rajha, pa smo prejeli odgovor, da so se dogovorili z Agencijo za varnost prometa (AVP), “da bodo to pokrili oni”.

Toda AVP ne more odgovarjati na vprašanja o vladnih načrtih in ukrepih, zato smo prošnjo ponovili in prosili za kateregakoli primernega sogovornika z MZI. Nato pa smo prejeli odgovor, da “prometna politika in načrtovanje strategije razvoja prometa nista v pristojnosti MZI, ampak ministrstva za okolje, podnebje in energijo”.

Tam so nam dejali, da so pristojni zgolj za pripravo nove strategije razvoja prometa, ki bo predvidoma sprejeta šele leta 2025. Trenutno veljavna strategija pa je bila sprejeta še pod okriljem infrastrukturnega ministrstva. Podajanje vročega kostanja je prekinilo šele posredovanje vladnega urada za komuniciranje in naposled nam je sogovornico Andrejo Knez z direktorata za ceste vendarle zagotovilo MZI.

V oddaji, v kateri je gostovala skupaj s predsednikom uprave Darsa Valentinom Hajdinjakom, je priznala, da je morda še vedno nekaj nerazumevanja, kam kaj sodi, a da je ta razmejitev načeloma zelo jasna. Hajdinjak pa je povedal, da so imeli sprva tudi na Darsu kar nekaj težav, da so ugotovili, kaj kdo pokriva in na katero ministrstvo naj se obrnejo. Pa se strinja z ministrom Kumrom, ki je za TV Slovenija izjavil, da “če se več resorjev ukvarja s prometom, je to še bolje”?

Kot smo izvedeli neuradno, so imele v preteklih dneh precej podobne težave pri pridobivanju vladnih sogovornikov na temo prometa tudi druge medijske hiše.

Ob tem je treba poudariti, da je manjši, a pomemben del pristojnosti tudi na ministrstvu za naravne vire in prostor, ki ga vodi Uroš Brežan (Svoboda). Pristojni so za umeščanje infrastrukturnih projektov v prostor.

Celotno oddajo N1 STUDIO, v kateri smo govorili o vzrokih za prometni kaos in možnih rešitvah, si lahko ogledate v spodnjem posnetku:

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje