Zakaj policija ukinja tri avtocestne policije?

Slovenija 28. Jul 202209:12 > 17:19 2 komentarja
policija
Foto: Srdjan Živulović/BOBO

Policija je začasno ukinila enote avtocestne policije v Postojni, Celju in Mariboru. Odločitev o ustanovitvi avtocestne policije brez zagotovitve novih policistov je bila nekoliko preuranjena. Na policiji so za N1 poudarili, da nadzora na avtocestah ne ukinjajo, ampak ga zaradi manka kadra organizacijsko spreminjajo.

Začasno so ukinili tri enote avtocestne policije, gre za Postojno, Celje in Maribor. Po poročanju Radiotelevizije Slovenija (RTVS) je Generalna policijska uprava odločitev sprejela na hitro, policiste pa bodo premestili na postaje prometnih policij na območjih, kjer so bile ustanovljene. Tako bo ostala zgolj ljubljanska avtocestna policija.

Odločitev o ustanovitvi avtocestne policije iz obstoječih kadrov brez zagotovitve novih policistov je bila nekoliko preuranjena, so pojasnili na policiji. Že ko smo junija lani dobili prvo avtocestno policijo na območju Ljubljane, so pristojni napovedali, da bodo 285 novih delovnih mest skušali zapolniti s premestitvami.

Na policiji so za N1 poudarili, da nikakor ne ukinjajo nadzora na avtocestah, ampak ga zaradi kadrovske podhranjenosti organizacijsko spreminjajo. “Namreč, da se zagotovi učinkovit nadzor cestnega prometa tako na avtocestah kot tudi na ostalih cestah, še posebej sedaj v času turistične sezone, ko so varnostni dogodki, ki zahtevajo ukrepanje prometnih  policistov, pogostejši, so ti organizacijski ukrepi nujni,”so poudarili. “Sicer pa bo v nadaljevanju v.d. generalnega direktorja policije ustanovil delovno skupino, ki bo preučila možne organizacijske rešitve za zagotovitev učinkovitega nadzora cestnega prometa na avtocestah (AC) in hitrih cestah (HC) ter tudi za njihovo ustrezno sistemsko in organizacijsko umestitev v sistem policije,” dodajajo.

Na policiji pojasnjujejo, da so se postaje prometnih policij s kadrovskim primanjkljajem soočale že pred ustanovitvijo avtocestne policije in že takrat niso mogle nadzora v takem obsegu, kot bi si ga v policiji želeli. “Enote so bile v povprečju 60 odstotkov zasedene, nekatere tudi manj. Z ustanovitvijo avtocestne policije se je kadrovski primanjkljaj samo še povečal, saj so bili v večjem odstotku v avtocestno policijo razporejeni prav policisti postaj prometnih policij, opozarjajo. “V preteklosti smo kadrovski primanjkljaj na prometnih policijskih postajah reševali tudi s pomočjo policistov območnih policijskih postaj, ker pa je tudi pomanjkanje policistov v teh enotah, tak način popolnitve sedaj ni mogoč,” so še zapisali.

“Zavedamo se, da je pomemben segment zagotavljanja varnosti na avtocestah ravno nadzor prometa. Slednji se je na avtocestah izvajal tudi že pred ustanovitvijo avtocestne policije in se bo zagotavljal tudi sedaj. Kaže pa se, da je bila odločitev, da se ustanovi avtocestna policija iz obstoječih kadrov, ki jih je že tako premalo, brez zagotovitve novih policistov  nekoliko prehitra, saj imamo sedaj na eni strani enote AC policije, ki imajo med 10 in 14 policistov (razen specializirana enota avtocestne policije Ljubljana), na drugi pa okrnjene prometne policije, oboji pa ne morejo zagotoviti ustreznega nadzora. Zato skušamo to stanje popraviti,” pojasnjujejo na policiji.Uspešnost avtocestne policije se meri predvsem po varnosti na avtocestah in hitrih cestah. “To stanje pa ni takšno, kot bi si ga želeli,” poudarjajo. Predvsem je skrb vzbujajoč podatek, da policisti beležijo bistveno več smrtnih žrtev. “V prvem polletju 13, lani v tem obdobju 5. Tudi v letu 2021 je umrlo 17 udeležencev na cesti, kar je tudi največ v zadnjih petih leti. Letos beležimo tudi več lahko in hudo telesno poškodovanih. Beležimo tudi več prometnih nesreč, kjer so udeleženi pijani vozniki,” so nanizali črno statistiko.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje