Zakaj je oglaševalsko razsodišče prekinilo postopek o Snežičevih oglasih

Slovenija 16. Mar 202318:34 9 komentarjev
Rok Snežič oglas
Žiga Živulovič jr./Bobo

Oglaševalsko razsodišče je prekinilo postopek ugotavljanja skladnosti oglaševanja razvpitega Roka Snežiča, rekoč, da se slovenski oglaševalski kodeks ukvarja z vsebino in obliko oglaševanja in ne s pogoji poslovanja ali storitvami, ki so predmet oglaševanja.

Oglaševalsko razsodišče pri Slovenski oglaševalski zbornici se je pred dnevi odločilo, da prekine postopek ugotavljanja skladnosti oglaševanja družbe Snežič davčni inženiring v lasti razvpitega Roka Snežiča. Na zbornico se je zaradi oglaševanja davčnih ugodnosti v Bosni in Hercegovini (BiH) na spletu in obcestnih panojih pritožila finančna uprava (Furs).

Finančna uprava se je na oglaševalsko razsodišče pritožila glede oglaševanja ugodnejšega obdavčenja v BiH in pomoči pri ustanavljanju storitvenih podjetij v tej državi za namene davčne “optimizacije”, je razvidno iz sklepa, ki ga je STA poslal Snežič.

Furs ocenjuje, da gre za zavajajoče oglaševanje, ki ga prepoveduje tudi slovenski oglaševalski kodeks, ter da je takšna oglaševalska praksa v nasprotju z določili zakona o varstvu potrošnikov.

V argumentaciji je med drugim navedel, da gre za oglaševanje, ki lahko zaradi svoje zavajajoče narave z veliko verjetnostjo vpliva na ekonomsko obnašanje podjetij, pri čemer so informacije oglaševanja sporne in vprašljive z vidika zagotavljanja učinkov, ki jih obljublja.

Rok Snežič: To je odziv, ker sem zakupil ključno besedo furs

Na navedbe Fursa se je pred dnevi za N1 odzval Rok Snežič, ki pravi, da gre pri sporočilu za odziv na njegov zakup iskalne besede “furs” v iskalniku Google. Uporabniki tega iskalnika namreč ob vpisu ključne besede furs na prvem mestu vidijo oglas Finančno usmerjanje Rok Snežič.

“To je zdaj odziv, ker smo mi pri Googlu zakupili ključno besedo furs in smo na prvem mestu, pred njihovo uradno stranjo. Mi nikakor ne mislimo tega odstraniti. Oglaševanje prek Googla je čisto naše legitimno dejanje, ki smo ga storili,” razlaga.

Kot je še pojasnil, je na to temo že prejel dopis, vendar oglasa ne misli umakniti. “Zakupili smo ključno besedo furs. Jaz osebno sem jo zakupil in imam vso pravico oglaševati dejavnost odpiranje podjetij v Bosni,” je prepričan.

Medtem na finančni upravi pravijo, da današnje sporočilo za medije nima nikakršne povezave z zakupom ključne besede furs, ki ga omenja Rok Snežič. O tem naj bi od novinarjev izvedeli šele danes, konkretnemu dogodku pa niso prepisali “kakšne velike pozornosti”. “Sporočilo za javnost je rezultat dela Finančne uprave RS, ki temelji na sistematičnih in dalj časa trajajočih nadzornih postopkih,” so še dodali.

Snežič je medtem Fursove očitke o zavajajočem oglaševanju v celoti zavrnil kot neutemeljene. Furs je pozval, naj v primeru, da mu ne ustreza, da so v BIH davki bistveno nižji, pripravi predlog o znižanju davkov, ne pa da “davčne svetovalce, ko z oglasi ozaveščajo, v kateri državi so davki nižji od slovenskih in katera država zagotavlja najboljše poslovno okolje za poslovanje”, želi onemogočiti.

Oglaševalsko razsodišče: Ne ukvarjamo se s pogoji poslovanja

Oglaševalsko razsodišče je ocenilo, da se pritožba v prvi vrsti nanaša na presojo o tem, ali je oglaševanje storitve davčnega svetovanja na področju ustanavljanja podjetja v tujini z etičnega vidika sporno sama po sebi.

Pri tem poudarja, da se slovenski oglaševalski kodeks ukvarja z vsebino in obliko oglaševanja, ne pa s pogoji poslovanja ali z izdelki oz. storitvami, ki so predmet oglaševanja. Ali je oglaševanje izdelka ali storitve dopustno, je v prvi vrsti v pristojnosti regulatorja in stvar veljavnih predpisov, so zapisali v sklepu.

Poleg tega se Fursove navedbe po presoji razsodišča v prvi vrsti nanašajo na domnevne kršitve veljavne zakonodaje s področja varstva potrošnikov ter drugih predpisov, ki v Sloveniji urejajo področje davkov.

Oglaševalsko razsodišče ocenjuje, da iz navedb v oglasih, ki so predmet pritožbe, ni mogoče razbrati neposrednih kršitev slovenskega oglaševalskega kodeksa. Ker pa vseeno dopušča možnost, da gre pri navedbah v oglasih za kršitev slovenskih predpisov, je odločilo, da postopek presoje prekine, saj da je presoja konkretnega oglaševanja in oglaševanih storitev v prvi vrsti v domeni

pristojnih državnih organov.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje