Domaćica nič več zgolj gospodinja: Kraševa kampanja sprožila val odzivov

Svet 03. Maj. 202213:15 > 13:15
Delite:
Domaćica
Foto: Kraš

Kraševi piškoti Domaćica (Gospodinja) v novi podobi so sprožili val odzivov na družbenih omrežjih.

“Gospodinja in umetnica”, “Gospodinja in programerka”, “Gospodinja in menedžerka” in “Gospodinja in pravnica” so samo nekatera nova poimenovanja Kraševih priljubljenih piškotov.

Vsa ta nova imena seveda niso mogla mimo številnih odzivov na družbenih omrežjih, med odzivi pa so bili tudi takšni, ki so izpostavljali, da gre za pretirano politično korektnost.

“Kaj pa je narobe, če si samo gospodinja?” je vprašal eden od uporabnikov.

“Nič ni tako prijetno kot takrat, ko kupite nepotrebno drage, najljubše čokoladne piškote in vas pozdravi kratka politična propaganda in opozarja, kako morate razmišljati,” je zapisal eden od Twitterjevih uporabnikov.

“Ko bodo piškoti samo ‘programerka’ ali ‘menedžerka’ in bo obstajal ’gospodinjec’ (brezposelni moški, ki skrbi za hišo in kosilo), bo Kraševa spolna politika smiselna,” je zapisal eden od Twitterjevih uporabnikov.

“Kraš nam je naredil celo zbirko, da bi razumeli, kaj smo še lahko poleg gospodinj,” je zapisala Twitterjeva uporabnica.

Spet drugi menijo, da so s kampanjo zadeli žebljico na glavico.

“Ime Domaćica je že staro in znano. Malce se poskušajo igrati z besedami. Ne ustvarjajo nove blagovne znamke, ampak uporabljajo isto ime s kreativnimi idejami. Ni idealno, vendar je vsak premik pomemben. Odličen primer je zame čokolada Dorina z ocvirki – razprodano, čakalna vrsta … Izjemna PR-poteza,” je dejala ena od uporabnic.

Oglasil se je tudi Kraš

Oglasili so se tudi iz Kraša in pojasnili namen te akcije.

“Po številnih odzivih podajamo več informacij. Cilj naše nove akcije Domaćica je ozaveščanje javnosti o pomenu in kompleksnosti odgovornosti, ki jih ženske najpogosteje prevzemajo v gospodinjstvu, in ozaveščanje, da je skrb za gospodinjstvo skupno delo vseh članov gospodinjstva. S tem ciljem – predvsem zato, da pritegnemo pozornost občanov in načnemo pomembno temo – smo kot prvi korak akcije na prodajne police postavili domaćico v posebni podobi. Poleg napisa domaćica smo na škatle dodali več pogostih poklicev, kolikor to dopušča proizvodni proces, da spomnimo, da so ženske poleg tega, da hodijo v službo, največkrat tiste, ki skrbijo za gospodinjstvo. Z akcijo želimo spodbuditi vse člane družbe, da prevzamejo svoj delež obveznosti in odgovornosti v domu, da bo porazdelitev gospodinjskih opravil enakomerna.

V sodelovanju z agencijo Ipsos smo izvedli raziskavo, v kateri večina anketirancev – tako odraslih žensk (70 odstotkov) kot odraslih moških (51 odstotkov), pa tudi najstnic (73 odstotkov) in najstnikov (72 odstotkov) – trdi, da ženske opravljajo večino dela v gospodinjstvu. V naslednji fazi kampanje na družbenih omrežjih bomo z izzivi spodbujali občane k prevzemu gospodinjskih opravil in dokumentirali specifične aktivnosti, s katerimi sodelujejo pri enakopravni delitvi gospodinjskih opravil. Del akcije bo tudi izobraževanje mlajših generacij o lastni odgovornosti do gospodinjskih opravil in pomenu pravične razdelitve gospodinjskih opravil med vse člane, da jih spodbudimo k ustvarjanju pravih navad že od otroštva.

V dogovoru z Inštitutom za hrvaški jezik in jezikoslovje smo sprožili tudi pobudo za spremembo dela definicije besede “gospodinja” v določenih slovarjih in posodobitev tega koncepta, ki ga bodo lahko podpirali tudi državljani prek posebne platforme, ki bo kmalu aktivna.

Verjamemo, da bo javnost prepoznala pravi namen te akcije, in pozivamo vse, da se vključijo v ozaveščanje in promocijo te družbeno pomembne teme,” so sporočili iz Kraša.

Komentari

Vaš komentar