Evropsko mesto želi do leta 2025 “izgnati” bencinska in dizelska vozila

Svet 11. Okt 202318:10 5 komentarjev
Stockholm
PROFIMEDIA

Stockholm bo leta 2025 prepovedal vožnjo bencinskih in dizelskih avtomobilov v središču mesta, poroča Guardian. Želja švedske prestolnice je zmanjšati onesnaževanje in hrup, ki ga povzročajo vozila.

Stockholm je objavil načrt, da bo do leta 2025 v središču mesta prepovedal vožnjo bencinskih in dizelskih vozil.

V okrožjih, kjer je več finančnih institucij in nakupovalnih središč, bodo dovoljena le električna vozila. V začetku leta 2025 bodo tudi odločali o morebitni razširitvi območja.

“Zaradi zraka v Stockholmu imajo danes dojenčki pljučne bolezni, starejši pa prezgodaj umirajo. Ukiniti moramo škodljive izpušne pline iz bencinskih in dizelskih avtomobilov. Zato uvajamo najbolj ambiciozno območje z nizkimi emisijami doslej,” je ob predstavitvi načrtov dejal podžupan, ki je pristojen za promet, Lars Stromgren.

Bolj drzni od drugih prestolnic

Številna mesta so uvedla – ali pa še uvajajo – programe, s katerimi se poskušajo spopasti z onesnaženostjo zraka, vendar je stockholmski do zdaj najbolj drzen, poroča Guardian.

Nekatere druge prestolnice, med njimi Pariz, Atene in Madrid, so prepovedale le dizelske avtomobile, London pa ima sistem zaračunavanja pristojbin, ki vključuje najbolj onesnažujoče motorje z notranjim zgorevanjem.

“Veliko mest je uvedlo območja z nizkimi emisijami, kjer je vožnja z avtomobili z visokimi emisijami dovoljena, če plačajo pristojbino,” je dejal Stromgren za Air Quality News.

“Stockholmski model je ambiciozen. Bencinski in dizelski avtomobili bodo prepovedani. Načrt je strožji od londonskega,” je prepričan Stromgren.

“Izbrali smo območje, kjer je veliko kolesarjev in pešcev vsakodnevno izpostavljenih nezdravemu zraku. To je tudi del mesta, v katerem domujejo napredna podjetja, ki želijo voditi prehod v bolj trajnostno prihodnost,” je še dodal.

Še vedno bodo veljale izjeme

Stockholmski načrt ima tudi svoje nasprotnike. Čeprav naj bi v prvi vrsti omogočal le popolnoma električne avtomobile, bodo dovoljeni tudi večji kombiji s priključnimi hibridnimi motorji, izjeme pa bodo veljale tudi za reševalna in policijska vozila ter avtomobile, v katerih ima voznik ali potnik dokumentirano invalidnost.

Predstavniki prometne industrije so dejali, da je načrt preveč radikalen. “Od leta 2010 smo emisije zmanjšali za 34 odstotkov. Vendar se Zelenim in njihovim kolegom v Stockholmu zdaj preveč mudi,” je dejala švedska konfederacija transportnih podjetij.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje