Hrvaški profesor: Turistov je v primerjavi z lani le četrtina

Svet 28. Jun 202308:57 8 komentarjev
SPLIT
PROFIMEDIA

Po uspešni lanski turistični sezoni so Hrvati računali, da bo letošnja še bolj uspešna, a po mnenju profesorja Željka Garača s splitske ekonomske fakultete lahko podražitve prinesejo manjši obisk. Profesor je za hrvaški N1 komentiral, kako divjanje cen že vpliva na poletno sezono na Hrvaškem.

“Na krilih rezultatov lanske turistične sezone in napovedi, da bo ta še boljša, so mnogi poskrbeli za drastičen dvig cen. A to ne prinaša ničesar dobrega. Primerjal sem številke, koliko tujih turistov je v zadnjih dveh tednih obiskalo Hrvaško, in ta številka je v primerjavi z lansko šokantno nižja, kar štirikrat nižja,” je v oddaji Dnevnik na N1 Hrvaška dejal profesor Željko Garača.

Prepričan je, da se turisti že pred obiskom države pozanimajo o destinaciji in se zato zavedajo, da je Hrvaška med najdražjimi, dražja je celo od Španije in Grčije.

A turizem je po njegovih besedah predvsem doživetje. “Če želi turist tukaj popiti kavo, pri tem ne bo vprašal za ceno. Gotovo pa je, da so začeli nekateri turisti računati stroške potovanja, ki so prejšnje leto postali veliko višji, kot so bili. Predvsem Nemci, ki se soočajo z recesijo.”

Padec cen bi se že moral zgoditi, saj “razmere niso normalne”, nekateri hotelirji sicer že gredo v to smer, meni profesor.

hrvaška, split, dopust
PROFIMEDIA

Za kepico sladoleda tudi 3,5 evra, v sladkem kornetu celo 5 evrov

Letošnja turistična sezona je v Splitu dvignila tudi cene sladoleda. Kepica sladoleda je tako v primerjavi z lansko v povprečju dražja za 40 centov.

Najceneje si je tako na splitskih ulicah sladoled mogoče privoščiti za 1,70 evra, najdražja kepica pa stane vse do 3,5 evra. Kot je v prispevku povedala novinarka hrvaškega N1, lahko za posebna naročila, recimo kepico sladoleda, postreženega v posebnem sladkem kornetu, odštejete celo pet evrov.

Domačini se strinjajo, da je cena pretirana tako zanje kot za turiste, a nekateri gostje, recimo turistke iz Švedske, so s ceno sladoleda zadovoljne, saj bi zanjo doma mogle odšteti več.

Sladoled
PROFIMEDIA

“Ljudje ne morejo pričakovati, da bodo sladoledarji mislili na domačine. Podjetniki ne razmišljajo o apetitu domačinov in domačih turistov, njihov primarni cilj je, da zaslužijo čim več in da prodajo po čim višji ceni. Dokler ne bo več ljudi, ki bi po tej ceni kupovali,” še meni profesor.

“A težava Splita je, da te cene pogosto ostanejo tudi po sezoni,” še ugotavlja Garača. Kepica sladoleda tako za številne Splitčane ostane nedostopna celo pozimi.

Vse N1ajboljše: Kaj se dogaja v zakulisju N1?

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje