CNN: po evropskem nebu bodo kmalu letele hibridne zračne ladje

Svet 17. Jun 202220:38 > 18. Jun 2022 10:57 2 komentarja
hibridna zračna ladja
Hybrid Air Vehicles

Letalstvo si prizadeva postati manj okolju škodljivo. Španska letalska družba se je tem prizadevanjem pridružila tako, da je naročila nove hibridne zračne ladje. Te so udarne že na pogled, veliko razliko pa naj bi pomenile tudi za okolje.

Španska letalska družba Air Nostrum, ki deluje pod okriljem Iberie Regional in ima bazo v Valencii, je naročila deset zrakoplovov Airlander 10. Dobavljeni naj bi bili leta 2026. Ko so jih leta 2016 slovesno predstavili, je sicer proizvajalec predvidel, da bodo poleteli do leta 2025.

Proizvajalec hibridnih zračnih ladij, podjetje s sedežem v Združenem kraljestvu, Hybrid Air Vehicles (HAV), pravi, da bi lahko njihovi zrakoplovi proizvedli za 90 odstotkov manj emisij.

Hibridne zračne ladje bodo po višavah plule s pomočjo helija in električnega pogona. V njih bo prostora za 100 potnikov, po besedah proizvajalca pa naj bi letele na razdaljah od 300 do 400 kilometrov. Ne pričakujte sicer izjemno hitrih poletov, saj bo njihova maksimalna hitrost 80 milj oziroma 129 kilometrov na uro.

Proizvajalec je posel s špansko letalsko družbo sklenil po polletnem “intenzivnem preučevanju in modeliranju” notranjih španskih linij.

Hybrid Air Vehicles

Pri HAV-u pravijo, da bi polete v prihodnosti lahko opravljali na krajših linijah, med njimi Liverpool-Belfast (270 km), Seattle-Vancouver (204 km) in Oslo-Stockholm (423 km). Zrakoplov lahko potuje od enega do drugega točno določenega kraja, saj za pristanek ne potrebuje letalske piste. Pri proizvajalcu so tako kot možne vzletno-pristajalne točke pregledali obale, zelena območja in slabo izkoriščena letališča. “Airlander za potovanje ne potrebuje letališke infrastrukture, zato HAV in Air Nostrum iščeta možne nove lokacije, od koder in kamor bi leteli,” je CNN-u povedal predstavnik proizvajalca.

Notranjost zračne ladje je precej bolj glamurozna kot v običajnih letalih. Sedeži so razporejeni v konfiguraciji 1-2-1, nekateri so obrnjeni eden proti drugemu. Prozorne stene pa omogočajo pogled na pokrajino spodaj. Za tiste, ki radi gledajo, kam gredo, letele bodo na maksimalni višini 20 tisoč čevljev (6000 metrov).

Hybrid Air Vehicles

Predsednik družbe Air Nostrum Carlos Bertomeu je povedal, da bodo zračne ladje njegovemu podjetju pomagale pri doseganju ciljev programa ‘Pripravljeni na 55’ (Fit for 55), po katerem namerava Evropska unija do leta 2030 zmanjšati emisije toplogrednih plinov za vsaj 55 odstotkov.

“Airlander 10 bo drastično zmanjšal emisije in to je razlog, da smo sklenili ta dogovor s HAV,” je dejal. “Okoljska vzdržnost /…/ je že postala dejstvo, o katerem se ni mogoče pogajati in ga je treba vnesti v vsakodnevno poslovanje komercialnega letalstva. Sporazumi, kot je ta, so zelo učinkovit način za doseganje ciljev dekarbonizacije, predvidenih v zakonodajni pobudi Pripravljeni na 55.”

Izvršni direktor HAV-a Tom Grundy je dodal: “Medtem ko države, kot so Francija, Danska, Norveška, Španija in Združeno kraljestvo, začenjajo uvajati ambiciozne uredbe za dekarbonizacijo notranjih letov in letov na kratke razdalje, Hybrid Air Vehicles in Air Nostrum Group kažeta, kako lahko to dosežemo. In to kmalu. Airlander je zasnovan, da bo prinesel lepšo prihodnost trajnostnim letalskim storitvam, omogočil nove prometne povezave in našim strankam zagotovil možnost za hitro rast.”

HAV bo floto začel proizvajati že letos in tako ustvaril 1800 delovnih mest v Yorkshiru v Združenem kraljestvu. V podjetju so povedali še, da delajo na “nadaljnjem razvoju električnega pogona” in upajo, da bo Airlander 10 postal prvo veliko letalo, ki bo letelo povsem brez emisij.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje