Magična meja 10.000 evrov: je za ta denar sploh še mogoče dobiti nov avtomobil?

Gospodarstvo 27. Feb 202317:49 4 komentarji
Zastoj
PROFIMEDIA

Še ne tako dolgo nazaj je veljalo, da je magična meja za nakup manjšega, cenejšega, a novega avtomobila 10.000 evrov. Je danes za ta denar še mogoče kupiti nov avtomobil? Novice lanskega leta so bile sicer za prodajalce novih avtomobilov precej slabe, zanje je bilo to najslabše leto v tem stoletju. In to se je odrazilo tudi v cenah. Ki pa so šle navzgor.

Lani so v Sloveniji prodali 46.339 novih osebnih avtomobilov. To je bilo za prodajalce novih avtomobilov še slabše leto od leta 2012, ki je do zdaj veljalo za najslabšega.

“Lani so prodali kar 7.649 manj novih avtomobilov kot leto poprej, kar pomeni, da je prodaja upadla 14,17 odstotka,” so ocenili na AMZS. In dodali, da to ni posledica manjšega povpraševanja po novih vozilih, pač pa težav na strani ponudbe.

Proizvajalci novih avtomobilov so se lani srečavali s težavami v dobavnih verigah, zlasti težko so prišli do polprevodnikov, to pa je podaljševalo dobavne roke.

Višji proizvodni stroški in daljši roki dobave na eni strani, na drugi pa po trditvah AMZS še zmeraj veliko povpraševanje je na koncu vplivalo tudi na višje cene, saj prodajalcem novih avtomobilov ni bilo treba ponujati (večjih) popustov.

Po podatkih statističnega urada so se cene novih vozil v primerjavi z letom 2022 povišale za okoli 11 odstotkov, v primerjavi z letom 2015 pa so poskočile že za okoli 26 odstotkov.

Kaj se je zgodilo z magično mejo 10.000 evrov?

Kdor je še ne tako dolgo nazaj iskal manjši, cenejši, a nov avtomobil, je imel nekaj izbire. V rangu do 10.000 evrov so se gibali denimo twingo, dacia sandero, manjši modeli znamk hyundai in mitshubishi … Z občasnimi večjimi popusti in akcijami pa je bila občasno ta ponudba lahko še precej bolj pestra.

Danes ni več tako.

“Že lani ni bilo mogoče dobiti novega avtomobila pod 10.000 evrov,” pravijo v avtohiši Mlakar. Najcenejši novi avtomobil, ki ga ponujajo pri njih, to je hyundai i10, stane najmanj 11.500 evrov. Podobno je z manjšimi modeli znamke mitsubishi.

Med najcenejšimi avtomobili v Sloveniji je Hyundai i10
PROFIMEDIA

Krepko nad 10.000 evri se gibljejo tudi cene avtomobilov znamke dacia. Avto Škafar iz Murske Sobote navaja, da se cene modela sandero s klimo gibljejo okoli 13.800 evrov.

Tudi fiat panda danes stane 13.304 evre, razlagajo pri Emil Frey. Še sredi lanskega leta je bilo mogoče najcenejši model znamke fiat dobiti za  manj kot 11.000 evrov. Tudi twingo stane že krepko čez 10 tisočakov, ponujajo ga za najmanj dobrih 13.600 evrov.

Podatki infrastrukturnega ministrstva kažejo, da je bil lani najbolj prodajan model avtomobila v Sloveniji škoda octavia. Dolgo je bil pri nas najbolj prodajan avto renault clio, ki danes stane najmanj okoli 16.000 evrov. Lani so jih prodali samo 1.257, skoraj 150 manj, kot so prodali avtomobilov znamke škoda octavia.

Octavia ostaja najbolj prodajan model proizvajalca Škoda. Da je tako, pravijo tudi v krškem Avtoline, pri čemer ima ravno octavia najdaljši dobavni rok med škodami. “Nanjo se čaka od osem do dvanajst mesecev, nekaj krajši je pri škodi superb,” pojasnjujejo pri Avtoline.

Počasna prodaja električnih avtomobilov

Ob poudarjanju pomembnosti zelenega prehoda počasi narašča tudi prodaja električnih avtomobilov. Lani so pri nas prodali 2.293 električnih avtomobilov, kar je v primerjavi z letom poprej 570 več. Vendar pa so ti predstavljali le slabih pet odstotkov vseh lani prodanih avtomobilov.

Octavia medtem ni med najcenejšimi škodami, med najcenejše sodi škoda fabia, njene cene pa se začnejo pri okoli 15.000 evrov.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

#related-news_4

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje