Zakaj je Tuš najbolj podražil svojo košarico osnovnih živil?

Gospodarstvo 16. Nov 202219:16
Tuš
Foto: Borut Zivulovic/BOBO

Ob zadnjem popisu cen košarice osnovnih živil se je prvič, odkar se tovrstni popisi izvajajo, zgodilo, da se je povprečna cena košarice osnovnih živil zvišala. Zvišanje sicer ni bilo občutno, saj boste za povprečno košarico osnovnih živil odšteli le slabe pol evra več. Košarica se je tokrat najbolj podražila v Tušu, še vedno pa boste zanjo največ odšteli v Hoferju. V Hoferju in Tušu so za N1 pojasnili obe navedeni dejstvi.

V torek je bil objavljen že peti popis cen osnovnih živil. Kot smo poročali, podatki kažejo, da se je povprečna vrednost najcenejše nakupne košarice v primerjavi s predzadnjim popisom povišala za 0,49 evra oziroma za skoraj 1,2 odstotka. Odkar se opravljajo primerjave cen živil, se je sploh prvič zgodilo, da se je košarica v povprečju podražila.

Tudi pri tem popisu je bila še vedno najdražja Hoferjeva košarica, v oči pa bode predvsem nadpovprečna sprememba cene Tuševe košarice. Slednja se je namreč podražila za kar 2,51 evra oziroma za dobrih 6 odstotkov.

Tuš razloge išče pri dobaviteljih

Pri Tušu so za N1 pojasnili, da gre razloge visoko podražitev njihove košarice iskati v dejstvu, da lahko cene izdelkov nihajo glede na ponudbo pri njihovih dobaviteljih. “Z njimi se redno dogovarjamo glede aktualnega nabora, da lahko kupcem ponudimo izdelke po čim ugodnejših cenah,” so pojasnili in dodali, da zadnja primerjava kljub temu kaže, da je vrednost košarice osnovnih 15 izdelkov v Tušu v primerjavi s košaricami ostalih trgovcev še vedno tretja najcenejša. “Torej kupci izdelke pri nas dobijo po zelo konkurenčnih cenah,” so zaključili.

Na drugi strani so pri Hoferju vnovično najdražjo košarico njihovih izdelkov za N1 komentirali podobno kot že po zadnji primerjavi cen. Tudi tokrat namreč ocenjujejo, da popis cen košaric osnovnih živil ne odraža gibanj cen na trgu, saj da statistični urad navaja, da se je hrana medletno podražila za več kot 17 odstotkov.

“Ob tem košarica 15 izdelkov prikazuje ozek nabor ponudbe, ki ni reprezentativen za celotno ponudbo. Ti izdelki se namreč v pogostih primerih prodajajo z negativno maržo z namenom prikaza najnižjih cen posameznega trgovca. To vsekakor ne more biti prikaz realnega stanja celotne ponudbe, saj to poslovno ne bi bilo dolgoročno vzdržno za nobenega deležnika v dobavni verigi,” so pojasnili.

Dodali so še, da nizke cene ohranjajo pri vseh izdelkih, ne le zgolj 15 izbranih. “To počnemo z rednimi popisi konkurence, s čimer kupcem zagotavljamo, da pri nas dobijo najugodnejšo ponudbo. Hkrati pa ostajamo pošteni ne le do kupcev, temveč tudi do dobaviteljev, zato pri odkupu izdelkov dobaviteljem pridemo naproti in s tem ohranjamo vzdržnost dobavne verige,” so zaključili.

Na Hoferjeve trditve, da ostali trgovci določene izdelke prodajajo z negativno maržo zgolj z namenom imeti najcenejšo košarico, so se že pred časom za N1 odzvali tudi obtoženi trgovci. Navedbe Hoferja so zavrnili ter zatrdili, da so nizke cene na njihovih policah stalnica.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Komentari

Vaš komentar