Čez Atlantski ocean morda kmalu le v eni uri in pol

Nasa, Boeing, projekt, nadzvočno letalo
NASA.GOV (zajem zaslona)

Ameriška vesoljska agencija raziskuje možnosti za razvoj letala, ki bi za potovanje med Londonom in New Yorkom potrebovalo le 90 minut.

Po umiku letala Concorde, ki so ga pred več kot 60 leti razvili Britanci in Francozi, komercialni poleti čez Atlantski ocean niso več potekali z nadzvočnimi hitrostmi. Današnja večja potniška letala na tej relaciji dosežejo približno 900 kilometrov na uro, kar je okoli 80 odstotkov hitrosti zvoka.

Poročali smo že, da bi se lahko nadzvočna letala, s katerimi je bilo mogoče razdaljo med Londonom in New Yorkom preleteti v treh urah, kmalu vrnila, čeprav je “kmalu” precej raztegljiv pojem. Vsekakor se zdi, da interes (tudi komercialni) za tovrstna potovanja obstaja.

Ameriška vesoljska agencija Nasa je namreč pred kratkim objavila, da raziskuje možnosti za razvoj letala, ki bi za potovanje čez Atlantski ocean, med Londonom in New Yorkom, potrebovalo le 90 minut, torej uro in pol, poroča ameriški ABC News.

Na spletni strani je Nasa poročala, da raziskuje poslovni primer za nadzvočno potovanje potnikov na letalu, ki bi teoretično lahko potovalo med 2 in 4 machi oziroma z dva- do štirikratno hitrostjo zvoka (približno 1.235 do 4.939 kilometrov na uro). Zato je s podjetjema Boeing in Northrop Grumman Aeronautics Systems ter njunimi izbranimi partnerji sklenila enoletne pogodbe za razvoj konceptov in tehnoloških načrtov, s katerimi bodo raziskali možnosti potovanj z dva- ali večkratno hitrostjo zvoka.

Nadzvočni poleti nad kopnim so prepovedani

Ločeno od tega projekta pa pri Nasi poteka tudi raziskava Quesst s tihim nadzvočnim letalom X-59, s katero želijo spremeniti pravila, ki bi prepovedala komercialne nadzvočne lete nad kopnim. Takšni leti so namreč prepovedani ne le v ZDA, ampak tudi v drugih državah, tudi v Sloveniji.

Ena največjih težav pri nadzvočnih poletih je namreč hrup, posebej pri preboju zvočne hitrosti, ki ga na Zemlji slišimo kot glasen pok. Zato so, kot piše ABC News, raziskovanja novih nadzvočnih letal, o katerih razmišlja Nasa, usmerjena tudi v obliko letala, ki bi omogočala širjenje nadzvočnih udarnih valov tako, da bi se preprečil “zvočni sunek”.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in X

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.