Koliko služijo TikTokerji? Lahko tudi vi obogatite?

Digitalno 10. Jul 202305:50 2 komentarja
TikTik, dolarji
PROFIMEDIA

Eno najbolj priljubljenih družbenih omrežij je relativno pred kratkim začelo eksperimentirati z monetizacijo objav. Obstaja več programov, s katerimi ustvarjalci lahko služijo.

TikTok ima za monetizacijo vsebin, ki jih objavljajo njegovi uporabniki, na voljo več orodij.

Poleg delitve prihodkov od oglasov mednje sodijo tudi virtualna “darila”, osnovana pa sta tudi “sklad za ustvarjalce” (Creator Fund) in sklad za ustvarjalce vsebin z razširjeno resničnostjo (Effect Creator Rewards) ter program “kontekstualnega oglaševanja” (TikTok Pulse), poroča Business Insider. Ta tudi razkriva, koliko lahko ustvarjalci zaslužijo.

Sklad za ustvarjalce – do 3 cente za vsakih 1.000 ogledov

V sklad za ustvarjalce se lahko prijavijo le uporabniki z vsaj 10.000 sledilci in 100.000 ogledi v 30-dnevnem obdobju, Enota za izplačilo je 1.000 ogledov.

Eden od najboljših ustvarjalcev, Hank Green, je za Business Insider povedal, da mu TikTok izplačuje nekaj centov za vsakih tisoč ogledov. V videoposnetku na YouTubu je januarja lani razkril, da so mu za vsakih tisoč ogledov plačali med 0,02 oziroma 0,03 dolarja (približno 1,5 do 2,8 centov). “Vsebino na TikToku ustvarjam že več kot eno leto. Imam več kot šest milijonov sledilcev in vsak dan dosežem milijone ljudi. Gre za izjemno zmogljivo platformo, ki je izjemno dobro zasnovana. Vendar so ustvarjalci dramatično premalo plačani … odločitev, ki je po mojem mnenju zelo slaba za tamkajšnjo skupnost ustvarjalcev in tudi potencialno dolgoročno slaba za samo platformo,” je zapisal ob svojem videoposnetku.

Vplivnež Preston Seo, ki ima na TikToku več kot 2,4 milijona sledilcev, pa je razkril, da je med januarjem in majem leta 2021 zaslužil skupaj približno 1.664 dolarjev iz sklada za ustvarjalce. Njegov račun na TikToku v povprečju zasluži med 9 in 38 ameriških dolarjev (8 in 36 evrov) na dan. Tudi drugi ustvarjalci, ki so podatke o svojih zaslužkih na TikToku delili z Insiderjem, so poročali o podobnih dnevnih izplačilih.

Kontekstualno oglaševanje – potrebnih je najmanj 100.000 sledilcev

Podjetje del prihodkov od oglasov deli z ustvarjalci tudi prek programa “kontekstualnega oglaševanja”, imenovanega TikTok Pulse.

V njem TikTok najbolj popularnim videom uporabnikov, ki sodelujejo v programu, na začetku ali na koncu “prilepi” oglase. Do sodelovanja v tem programu so upravičeni le ustvarjalci z najmanj 100.000 sledilci. Osem uporabnikov, ki so spregovorili za Business Insider, je povedalo, da so s sodelovanjem v programu Pulse v prvih dveh mesečnih plačilih zaslužili od nekaj centov do približno 15 evrov. Ustvarjalci so imeli med nekaj sto tisoč in nekaj milijoni sledilcev, nekateri ustvarjajo vsebino o igrah, medtem ko drugi snemajo videoposnetke o življenjskem slogu. Ena od uporabnic pa se je pritožila, da TikTok pri tem ne pove ustvarjalcem, katere oglase bo prilepil na njihove vsebine.

Ustvarjanje za razširjeno resničnost (AR) – potrebujete najmanj pol milijona edinstvenih posnetkov v prvih 90 dneh

Letos so na TikToku ustanovili tudi sklad v vrednosti 6 milijonov dolarjev za ustvarjalce videov, ki vsebujejo efekte “razširjene resničnosti” (AR), “Effect Creator Rewards”.

Če boste v prvih treh mesecih (90 dni) ustvarili 500.000 edinstvenih videoposnetkov, boste zaslužili približno 650 evrov (700 $). Po tem pa 130 evrov (140 $) za vsakih dodatnih 100.000 edinstvenih objav v naslednjih 90 dneh. TikTok pri tem ponuja ustvarjalcem razširjene resničnosti uporabo aplikacije “Effect House”. Sklad v višini 6 milijonov dolarjev je trenutno na voljo le uporabnikom, ki so stari najmanj 18 let in imajo sedež v ZDA, Združenem kraljestvu, Franciji, Italiji, Španiji in Nemčiji.

Virtualna darila – s spanjem v živo zaslužil več kot 31.000 evrov

Bolj priljubljeno je prejemanje virtualnih “daril” med oddajanjem v živo.

Gre za virtualne “kovance”, “rože” in “diamante”, ki jih obiskovalci profila podeljujejo ustvarjalcem, ki objavljajo svoje posnetke v živo. Seveda donatorji za to plačajo. TikTok kovanec stane okoli 1 cent, diamant pa dva kovanca (okoli 2 centa). Ustvarjalec na koncu prejme polovico vrednosti vseh prejetih v času oddajanja v živo. Na primer ustvarjalec vsebine, ki je prejel darilo v vrednosti 10.000 kovancev, bo na koncu prejel protivrednost 5.000 kovancev, kar znaša trenutno okoli 50 evrov. Nekateri z darili precej služijo, seveda pa je to odvisno od priljubljenosti ustvarjalca vsebin. Ustvarjalka ASMR vsebine Lucy Davis je za Insider povedala, da zasluži med 20 in 300 $ vsakič, ko objavlja v živo. Jakey Boehm, avstralski ustvarjalec, ki na TikTok v živo prenaša svoje spanje, pa se je pohvalil, da je v enem samem mesecu zaslužil več kot 31.000 evrov /34.000 $).

Kljub TikTokovim lastnim programom za monetizacijo objav, pa se številni ustvarjalci na omrežju še vedno zanašajo na pogodbe z blagovnimi znamkami, ki jim lahko prinesejo veliko več denarja, saj lahko tudi tržijo veliko več vsebin, še piše Business Insider.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje