Pozor: kroži nova spletna prevara, ne vpisujte podatkov

Digitalno 24. Apr 202309:53 1 komentar
Prevara Pošta Slovenije
Pošta Slovenije/TWITTER

Po spletu kroži nova prevara, ki od vas želi pridobiti podatke o bančni kartici. Goljufi so znova zlorabili Pošto Slovenije in pošiljajo lažna elektronska sporočila o prispelem paketu.

Spletni goljufi spretno izkoriščajo dejstvo, da se nakupovanje vse bolj seli na splet.

Tokrat so znova zlorabili Pošto Slovenije in v njenem imenu pošiljajo lažna sporočila, da morate plačati paket.

Poslana elektronska sporočila, ki so samo na prvi pogled pristna, vsebujejo obvestilo, da posameznika čaka paket, plačati je treba samo še nekaj evrov za dostavo.

V sporočilu je povezava na lažno spletno stran, na kateri je plačilo stroškov dostave mogoče samo s plačilno kartico. Spletna stran je ponarejena, opremljena z logotipi Pošte Slovenije z namenom zavajanja posameznika.

Če vnesete zahtevane podatke s svoje plačilne kartice, goljufi v naslednjem koraku zahtevajo še potrditveno kodo, ki ste jo prejeli od banke, s katero potrdite transakcijo. S tem nevede potrdite transakcijo, ki je praviloma bistveno višja od “nekaj malega”. Običajno so zneski v višini nekaj 100 evrov oziroma do limita, ki ga omogoča kartica.

Merijo na množičnost in nepozornost

Spletni goljufi v tovrstnih prevarah merijo na množičnost in nepozornost prejemnikov tovrstnih lažnih sporočil. Pošljejo veliko število lažnih sporočil in računajo, da kar nekaj prejemnikov lažnih obvestil nakupuje po spletu, in nekateri od njih tudi dejansko pričakuje paket. Zaradi relativno majhnega zneska posameznik v želji, da bi čim prej prejel naročeno, spregleda, da gre za prevaro, opozarjajo na Pošti Slovenija.

Vse uporabnike pozivajo, naj bodo pozorni in tovrstna sporočila o prispelih pošiljkah natančneje preberejo in preverijo.

Na začetku meseca so goljufi zlorabili tudi spletno stran znane verige z oblačili H&M. Lažna spletna stran je imela v imenu zapisano besedo Slovenija, s čimer je želela uporabnike prepričati, da gre za avtentično spletno stran.

Če potrebujete pomoč kot žrtev spletne prevare, se lahko obrnete tudi na nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost SI-CERT in prijavite incident, svetujejo. V primeru oškodovanja lahko podate tudi prijavo na najbližji policijski postaji.

Kot pojasnjujejo na Pošti Slovenije, se lahko o obstoju pošiljke vedno prepričate na njihovi spletni strani, kjer z vnosom 13-mestne sprejemne številke preverite, ali pošiljka v njihovem sistemu sledenja dejansko obstaja, kje je bila oddana itd.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje