Oglaševanje

V katerih primerih ne bi smeli puščati napitnine

author
N1
12. maj 2025. 15:12
>
15:15
dajanje napitnine v lokalu
Foto: PROFIMEDIA

Od osebja za pultom do samopostrežnih blagajn – pričakovanja o napitninah so predvsem v tujini precej pogosta, a strokovnjaki pravijo, da v nekaterih primerih napitnino lahko mirno izpustite.

Oglaševanje

Pravila, kdaj dati napitnino in kakšno, so po svetu zelo različna, a ameriški strokovnjaki za bonton so prepričani, da je dajanje napitnin v ZDA pričakovano v restavracijah, barih, frizerskih in kozmetičnih salonih, hotelih ter pri storitvah, kot so parkirna služba, dostava hrane in prevozi prek aplikacij.

Kot ugotavlja raziskava Pew Research iz leta 2023, pa Američani vse pogosteje doživljajo t. i. utrujenost od napitnin, saj kar 72 odstotkov vprašanih meni, da se napitnine pričakujejo v preveč okoliščinah.

Oglaševanje

Ob tem je kar 41 odstotkov anketiranih ljudi poudarilo, da ne vedo, kdaj in koliko napitnine bi morali dati.

Strokovnjaki za bonton pa na stvar gledajo drugače. Kot pravijo, je lepo pokazati hvaležnost za dobro opravljeno delo, a v nekaterih primerih dodatna napitnina ni primerna. Kje in komu po mnenju poznavalcev napitnine ni treba dati?

stevardesa na letalu
Foto: PROFIMEDIA

Stevardese in drugo osebje na letalu

Delo stevardes in stevardov je izjemno stresno in zahteva veliko potrpežljivosti ter razumevanja. Navsezadnje so isti člani posadke, ki med letom strežejo pijačo in obroke, tudi tisti, ki skrbijo za varnost potnikov – hkrati pa morajo pomirjati jezne ali moteče potnike. Zaradi tega bi vas morda zamikalo, da bi jim pustili napitnino, a to ni nujno najprimernejša izbira na letalu.

Oglaševanje

"Na splošno je bolje, da nanje gledamo kot na reševalce prve pomoči, ne pa kot na ponudnike storitev," je dejala strokovnjakinja za poslovni bonton in ustanoviteljica podjetja The Polite Company Kristi Spencer.

"Najboljši način izraziti hvaležnost je sodelovalno vedenje in preprost, iskren ‘hvala’ ob koncu leta," je dodala.

serviser
Foto: PROFIMEDIA

Serviserji

Ne glede na to, kako spretni ste doma, počena cev ali električne težave običajno pomenijo, da boste morali na pomoč poklicati strokovnjaka. A ko so tehniki že pri vas in popravljajo opremo ali opravljajo servisne storitve v vašem domu, ni potrebe, da bi jim dodatno plačali za njihov trud – še posebej če upoštevamo, koliko tovrstne storitve običajno že stanejo, piše portal Best Life.

Oglaševanje

Po besedah strokovnjakinje za bonton Lise Mirze Grotts strokovnjaki, ki prejemajo redno plačo ali urni zaslužek prek svojega podjetja – kot so električarji, vodovodni inštalaterji, serviserji klimatskih naprav in popravljalci gospodinjskih aparatov – na splošno ne pričakujejo napitnin.

Grotts pojasnjuje, da so njihova prizadevanja običajno že zajeta v obračunu storitev. Poleg tega pa je pri mnogih podjetjih sprejemanje napitnin celo prepovedano s poslovno politiko. Če bi jim vseeno radi izrazili hvaležnost, bo lepo gesto predstavljala hladna pijača, prigrizek ali prijazna beseda, še svetuje.

medicinska sestra
Fotografija je simbolična (Foto: Tina Kosec/BOBO)

Strokovne ali zdravstvene storitve

Oddaja davčne napovedi in skrb za zdravje sta pomembni nalogi, pri katerih pogosto potrebujemo pomoč strokovnjakov. A to še ne pomeni, da bi morali njihov račun dodatno obremeniti z napitnino.

Oglaševanje

"Dajanje napitnin strokovnjakom, kot so zdravniki, računovodje ali odvetniki, ni priporočljivo, saj to prestopa profesionalne meje," pojasnjuje Kristi Spencer. "Namesto tega se jim zahvalite s premišljeno voščilnico, pozitivnim mnenjem ali priporočilom."

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih