Največji avtomobilski proizvajalci naj bi po podatkih organizacije Greenpeace do leta 2040 prodali 712 milijonov vozil z bencinskimi in dizelskimi motorji. Za dosego podnebnih ciljev jih bo treba prodati pol manj.
Največji avtomobilski proizvajalci naj bi po podatkih organizacije Greenpeace do leta 2040 prodali 712 milijonov vozil z bencinskimi in dizelskimi motorji. “A če želimo doseči ključne podnebne cilje, bi jih morali prodati polovico manj,” v najnovejši raziskavi opozarja organizacija.
Raziskovalci so določili zgornjo mejo števila dizelskih in bencinskih vozil, ki jih je še mogoče prodati, da bi ostali združljivi s ključnimi podnebnimi cilji, nato pa predvideli prodajo vozil v prihodnjih letih, pri čemer so se še posebej osredotočili na štiri glavne proizvajalce avtomobilov – japonsko Toyoto, južnokorejska Hyundai in Kio, ter General Motors iz ZDA.
Število prodanih bencinskih in dizelskih vozil do leta 2040 ne bi smelo preseči 315 milijonov
Da bi zmanjšali količino emisij in segrevanje omejili na 1,5 stopinje Celzija glede na predindustrijske ravni, kar je tudi ključni cilj pariškega sporazuma, število prodanih bencinskih in dizelskih vozil do leta 2040 ne bi smelo preseči 315 milijonov, so poudarili v Greenpeacu.
“Proizvajalci morajo pospešiti prehod na vozila brez emisij,” so opozorili. Zaradi vse večjih pritiskov na zmanjšanje emisij vodilni proizvajalci avtomobilov sicer pospešeno vlagajo v opustitev uporabe motorjev z notranjim izgorevanjem in se preusmerjajo v proizvodnjo električnih vozil.
Nekatere vlade so medtem že napovedale ukrepe za prepoved nove prodaje bencinskih in dizelskih vozil kot del prizadevanj za doseg ničelnih emisij ogljika, a tega v praksi še niso udejanjile, poroča francoska tiskovna agencija AFP.
Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje