Glasbena industrija na TikToku: sekunda, ki lahko spremeni vse

Digitalno 03. Apr 202306:11 2 komentarja
Množica na koncertu
PROFIMEDIA

Vse več glasbenikov in založb za promocijo uporablja TikTok, ki počasi spreminja glasbeno industrijo: od tega, kako odkrivamo novo glasbo, kako jo konzumiramo, do tega, kako jo glasbeniki ustvarjajo. O prepletu glasbene industrije in TikToka so spregovorili na festivalu MENT.

S sklepnimi koncerti in klubskimi dogodki se je v prestolnici zaključil glasbeni festival MENT. V treh dneh je nastopilo 77 žanrsko raznovrstnih glasbenih izvajalcev, živahen pa je bil tudi konferenčni del festivala, na katerem so gostje spregovorili tudi o TikToku. To družbeno omrežje velja za najhitreje rastoče, s tem ko se vzpenja število njegovih uporabnikov, pa se veča tudi njegov vpliv na številne industrije. Glasbena med njimi ni izjema.

“TikTok je spremenil glasbeno industrijo veliko bolj kot katerakoli druga platforma doslej in mislim, da smo še na robu razumevanja, kako obsežne so te spremembe,” je povedal vodja odnosov z glasbeniki pri podjetju Believe Music, ki deluje na območju zahodnega Balkana, Alek Bošković. “Na TikToku gre za zaupanje v neznanca. Ljudje so bolj odprti, ko se pogovarjajo z nekom, ki ga ne poznajo, postanejo precej čustveni, in to je največji razlog za uspeh platforme.”

Vse več glasbenikov in založb uporablja TikTok kot orodje za promocijo, s katerim lahko dosežeš veliko večje občinstvo kot na primerljivih platformah. Bošković to pripisuje algoritmu, ki vaše vsebine prikazuje tudi ljudem, ki vam na platformi ne sledijo. Tako je krog ljudi, ki jih lahko dosežeš, bolj odprt.

S platforme na turnejo

Eden od primerov, v katerem je bil TikTok ključen za nenaden uspeh, je hrvaški glasbenik Fran Vasilić. Glasbo je začel ustvarjati med ‘lockdownom’, z vrsto viralnih objav na TikToku pa mu je uspel preboj na mednarodno glasbeno sceno. V dveh letih je pridobil več kot 4 milijone sledilcev, njegove pesmi pa na različnih streaming platformah, na katere jih preusmerja s TikToka, beležijo več kot 35 milijonov ogledov.

Po njegovem mnenju je TikTok “izenačil igralno polje”, saj mu je kot glasbeniku začetniku dal enako priložnost, da pokaže svojo glasbo kot nekomu, ki ima močno zaledje založbe. Čeprav neposrednih prihodkov iz svojih objav na TikToku nima – TikTokov sklad, iz katerega bi bili ustvarjalci vsebin za to tudi plačani, na našem območju še ne obstaja, prav tako platforma pri nas še ne omogoča oglaševanja – je bilo to omrežje ključno, da je danes njegova glavna služba prav glasba. Sam ga vidi kot priložnost, ki je kot glasbenik ne moreš ignorirati.

@fran.vasilic

counting the days until the 14th !

♬ original sound - Fran Vasilić

Ne samo, da TikTok spreminja, kako in kje glasbo odkrivamo, spreminja tudi načine, kako jo konzumiramo in ustvarjamo. “Pesmi postajajo vse krajše, ljudje ne poznajo več toliko izvajalcev in njihovih dejanskih imen. Prepoznamo pesem, ne preverimo pa celotne diskografije izvajalca, veliko bolj je minljivo,” je naštela Dominika Maša Kozar, ki deluje v produkciji, menedžmentu in promociji, pa tudi digitalnemu marketingu za Kino Šiška in festival MENT.

Zadnja pesem, ki jo je Vasilić izdal oktobra lani, je bila denimo sprva le en verz, ki ga je posnel in objavil na TikToku. Ker je video uspešno zakrožil po platformi, se je odločil, da pesem hitro zaključi in posname v celoti. Medtem ko pesem še sploh ni obstajala, se je njen delček že širil med množicami.

Sovražijo, a ga sploh ne uporabljajo

Kot vodja kampanj v PR-agenciji Comes with Fries, ki sodeluje z glasbeniki, menedžerji in založbami, se Connie Rose pri svojem delu pogosto sreča tudi z umetniki, ki imajo do TikToka odklonilen odnos. “Velikokrat rečejo, da sovražijo TikTok, ampak ga v resnici sploh ne uporabljajo in ne vedo, da je lahko za vsakogar. Z njimi se radi usedemo in jih popeljemo skozi platformo, jim pokažemo, kaj nam prikazujejo algoritmi, kako lahko spremenijo svoje …”

Meni, da lahko na TikToku vsak najde svojo nišno skupnost in se z njo aktivno poveže, dobre rezultate pa lahko dobi tudi brez velikega proračuna. Kot primer navede londonsko prodajalno plošč in založbo Banquet Records, ki je na TikToku začela predstavljati, kaj se dogaja v zaodrju založbe. “Njihov TikTok je v ‘lockdownu’ popolnoma razneslo, njihova prodaja je poskočila, umetniki jih sami prosijo za nastope na njihovem prizorišču,” je opisala.

Banquet Records
Prodajalna plošč Banquet Records v Londonu. (Foto: PROFIMEDIA)

Tistim glasbenikom, ki bi se s platformo radi spoprijeli, priporoča, da jo najprej mesec dni zgolj uporabljajo, preden začnejo na njej tudi sami objavljati vsebine. “Poskušajte res razumeti, kaj drugi ustvarjalci in založbe počnejo v tem prostoru, kaj morda manjka, razumeti, kaj vam je všeč in kaj vam ni. Vaše vsebine morajo ustrezati osebam, ki jih vidite na svojem TikToku, ker oni bodo vaše prvo občinstvo.”

In kakšen je recept za viralko, ki bo vaš posnetek pripeljala do množic? Medtem ko je Dominika Maša Kozar odgovorila, da se viralni posnetki na TikToku zgodijo naključno, je Connie Rose svetovala: “Če vaš video občinstvo pritegne v eni sekundi – ker tako deluje ta algoritem, vse je usmerjeno v to prvo sekundo – in skozi posnetek poveste zgodbo, ohranite pozornost gledalcev in poskrbite, da bodo posnetek delili ali komentirali, potem bo vaš video postal viralen.”

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje