Ali so zimske službe pripravljene na sneg?

Slovenija 15. Nov 202213:27 2 komentarja

Od danes do 15. marca naslednje leto morajo imeti motorna in priklopna vozila v cestnem prometu zimske pnevmatike oziroma ustrezno zimsko opremo. Danes je začela delovati tudi cestna zimska služba, za katero odgovorni pravijo, da je pripravljena. Polna so tudi skladišča soli, predvsem zaradi mile lanske zime, ki je bila izredno suha.

Ob uradnem začetku izvajanja cestne zimske službe so izjavo za medije dali višji policijski inšpektor sektorja prometne policije v upravi uniformirane policije Robert Vehovec, direktor področja državnih cest v Direkciji za infrastrukturo Andrej Rejc in direktor področja vzdrževanja pri Darsu Damijan Jaklin.

Kot je spomnil Vehovec, z današnjim dnem vstopamo v obdobje, ko je na cestah obvezna zimska oprema. Ta je obvezna med 15. novembrom in 15. marcem ter zunaj tega obdobja, če so na cestah zimske razmere. Ob zimskih pnevmatikah pa je v zimskem času treba skrbeti še za druge zadeve, je opozoril Vehovec, pri čemer je v prvi vrsti izpostavil, da so vozniki, preden gredo na pot, dolžni očistiti vozilo.

“Če je na vozilih sneg ali led, je treba vozila ustrezno očistiti, da se sneg ne razsipa na cestišču. Pomembno je, da vozniki pred začetkom vožnje očistijo stekla, ogledala, da na ta način zagotovijo ustrezno preglednost. Ko govorimo o preglednosti, je pomembno tudi, da so vozila tehnično brezhibna. Da so na primer brisalci ustrezni, da zagotavljajo ustrezno čiščenje, da ima voznik v vozilu dovolj tekočine za čiščenje stekel. Seveda pa priporočamo, da je voznik na splošno pripravljen za vožnjo v zimskih razmerah. Da ima v vozilu opremo, kot sta strgalo za led, metlica za čiščenje vozila, da je vozilo tehnično brezhibno. Torej da ustrezno delujejo zavore, sistem za samokrmiljenje vozila. Je pa seveda zimski čas poseben tudi v tem, da mora voznik način vožnje ustrezno prilagoditi: hitrost, večjo varnostno razdaljo, da računamo, da lahko zapeljemo na poledenel del, ko moramo ustrezno odreagirati. Svetujemo, da so vsi manevri bolj previdni, bolj počasni, kar zadeva zaviranje in pospeševanje,” je prihod zime opisal Robert Vehovec.

Višji policijski inšpektor sektorja prometne policije v upravi uniformirane policije je poudaril, da se bodo poti zaradi zimskih razmer podaljšale, kar je treba vzeti v zakup. Obenem je še priporočal, naj vozniki v primeru hujših zimskih razmer in večje količine snega premislijo, ali je pot sploh potrebna oziroma ali je ni smiselno odložiti na kasnejši čas.

Začenja se dežurstvo iz 55 cestnih baz

O vzdrževanju državnih cest je spregovoril Andrej Rejc, ki je dejal, da upravljajo 6.000 kilometrov glavnih in regionalnih cest. Kot je pojasnil, zimsko službo izvaja devet koncesionarjev, ki delujejo v petinpetdesetih cestnih bazah. “Na teh bazah se v zimskem obdobju izvaja neprekinjeno dežurstvo, to pomeni, da se spremljata stanje in prevoznost cest, pa seveda vremenska napoved. Koncesionarji za spremljanje vremenske napovedi in stanja cest uporabljajo najmodernejši cestno-vremenski informacijski sistem, kar pomeni specialne vremenske napovedi z visoko prostorsko in časovno ločljivostjo ter omrežje 35 cestno-vremenskih postaj in 120 kamer,” je nadzor opisal Rejc.

Ob poslabšanju razmer – torej napovedi sneženja ali poledice – se poleg dežurne službe aktivirajo tudi plužne in posipne skupine. To so tovorna vozila, opremljeni posipalci in plugi. “Koncesionarji v skladu z izvedbenim programom zimske službe razpolagajo s skupno več kot 400 plužnimi in posipnimi skupinami, poleg tega pa še s številnimi specialnimi stroji, ki se uporabljajo v izrednih razmerah, se pravi velika količina snega. Na primer snežne freze, stranski odmetalci, robokopači in  nakladači,” je bil jasen Rejc.

Cestne enote pa imajo tudi skladišča oziroma pokrite deponije za sol, skladišča za drobljenec in posebne silose za raztopine kalcijevega in magnezijevega klorida, ki se uporablja pri preventivnem posipu cest. Ta skladišča so letos polna. Kot pojasnjujejo na direkciji za infrastrukturo, je sreča, da je bila lanska zima mila, predvsem pa izjemno suha. Od lanske sezone so tako ostale velike količine soli in koncesionarji imajo ta trenutek na cestnih bazah na razpolago okoli 25.000 ton soli. Dodatnih 40.000 ton soli je pripravljenih v centralnih skladiščih, ob tem pa imajo koncesionarji že zdaj sklenjene pogodbe o dobavi 20.000 ton soli.

Dars preveril svoje tehnologije

Medtem pa pri Družbi za avtoceste (Dars) pojasnjujejo, da so priprave na prihodnjo zimo začeli že ob koncu prejšnje zime. “Začnemo se pripravljati s tem, da analiziramo preteklo zimo in skušamo izboljšati svoj odziv. Prav tako se začnemo pripravljati tako, da spet popravimo ali dobavimo novo tehniko in dobavimo tudi posipne materiale. Za povprečno zimo potrebujemo 20.000 ton v različnih oblikah in različnih granulacijah posipnih materialov. Po zaključku lanskoletne sezone smo skladišča spet napolnili, tako da smo ustrezno pripravljeni na začetek zime,” je dejal direktor področja vzdrževanja pri Darsu Damijan Jaklin.

Pri Darsu pred začetkom zime preverjajo tudi tehniko, hkrati pa izvajajo še ustrezno izobraževanje, je dejal vodja direktor področja vzdrževanja pri družbi za avtoceste.

“Bistvo pri izvajanju zimske službe pa ni samo naše delo, ampak tudi sodelovanje z vozniki in voznicami. Predvsem v smislu tega, da se v primeru naših plužnih skupin na terenu način vožnje prilagodi, kajti le na ta način so lahko vsi zadovoljni,” je še dodal Jaklin.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje