Blejska dvoličnost? Ob debatah o energetski krizi zunaj prižgana vozila s klimo

Slovenija 29. Avg 202219:12 6 komentarjev
Blejski strateški forum
N1

Začel se je 17. Blejski strateški forum, ki se ga udeležujejo tako domači kot tuji visoki politični predstavniki. Medtem ko so izbrani v Festivalni dvorani med drugim govorili o energetski krizi, vsesplošni draginji, varčevanju z energijo, zelenem in trajnostnem prehodu, so goste pred dvorano tudi več kot uro čakala prižgana vozila s klimo. Da bi morali biti voditelji zgled tako v zasebnem kot javnem življenju, meni Andrej Gnezda, vodja projektov pri Umanoteri. Opozarja pa, da ne gre za osamljeni primer.

Pozornost domače in mednarodne javnosti je v tem tednu pritegnil tradicionalni dogodek, ki se odvija v Sloveniji. Na Bledu se je namreč začel 17. Blejski strateški forum (BSF), največja mednarodna konferenca na območju srednje in jugovzhodne Evrope. Ob slovenskem političnem vrhu se je dogodka prvič udeležila tudi predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen, med udeleženci pa so tudi zunanji ministri Španije, Turčije, Portugalske, Islandije, Poljske, Avstrije, Grčije, Hrvaške, Slovaške in Madžarske.

Na prvi dan konference so med drugim na forumu nastopili islandski predsednik Guðni Johannesson ter hrvaški premier Andrej Plenković in albanski premier Edi Rama. V torek pa bo eden glavnih gostov foruma nekdanji britanski predsednik vlade Tony Blair.

Energetska kriza in vsesplošna draginja

Osrednje teme letošnjega foruma so med drugim vojna v Ukrajini in njene posledice, energetska kriza, vsesplošna draginja, zeleni in trajnostni prehod. Von der Leyen je denimo poudarila, da se mora Evropa osvoboditi odvisnosti od ruske nafte in fosilnih goriv, kot ključne za prihodnost pa je izpostavila obnovljive vire energije.

Tudi slovenski predsednik vlade Robert Golob je ocenil, da je zelena energija področje, ki se mu moramo še bolj posvetiti. Dodal je, da bodo morale, ko je govor o obnovljivih virih energije na visoki ravni, države ob pomoči Evropske unije odigrati ključno vlogo pri trajnostnem prehodu. Tako von der Leyen kot Golob sta poudarila, da mora EU ohraniti ambicioznost pri diverzifikaciji energetske oskrbe in zelenem prehodu.

Von der Leyen, Golob, Fajon
Žiga Živulović jr./Bobo

Zunanja ministrica Tanja Fajon pa je ocenila, da je absolutna prednostna naloga večine evropskih vlad iskanje alternativnih virov plina in energije. ”Čeprav se bomo to zimo še naprej zanašali na onesnažujoče vire energije, pa ostajamo zavezani zelenemu prehodu, ki ni le politična zaveza, ampak najpomembnejša naložba v prihodnost”, je še dejala. Zeleni prehod bo sicer osrednja tema tudi torkovega foruma, na katerem bodo udeleženci razpravljali o podnebnih spremembah in trajnostnih modelih razvoja.

Prižgana vozila z delujočo klimo

Medtem ko so udeleženci v Festivalni dvorani opozarjali na pasti energetske draginje in nujnost zelenega prehoda, so goste pred dvorano tudi več kot uro čakala vozila iz Slovenije in nekaterih drugih držav, denimo Avstrije, ki so bila večinoma prižgana s klimo.

“Pomembno je, da voditelji s svojimi ravnanji dajo zgled tako zasebno kot službeno. Če želijo prepričati ljudi, naj ravnajo drugače, je zagotovo pomembno, da začnejo pri sebi. Da pokažejo, da ne le zagovarjajo zeleni in trajnosti prehod, ampak ga tudi implementirajo,” je za N1 komentiral Andrej Gnezda, vodja projektov pri Slovenski fundaciji za trajnostni razvoj (Umanotera). Opozarja pa, da ne gre za osamljeni primer.

“Ni problem zgolj specifičen dogodek, podobno se dogaja na vsakdanji ravni. “Če gremo mimo vlade, lahko vidimo, da so tam parkirana pretirano velika potratna vozila, ki ravno tako prižgana čakajo na konec seje vlade. To zagotovo ne daje dobrega zgleda,” je dodal.

Ob tem je Gnezda spomnil tudi na nedavno sprejete ukrepe in priporočila, ki jih je vlada sprejela za večjo energetsko učinkovitost v stavbah državne uprave in širšega javnega sektorja. S tem namreč sledijo cilju, da bi v zgradbah v lasti države zmanjšali porabe energije za deset odstotkov. “Če je javna uprava začela to, da omejuje temperaturo ogrevanja in hlajenja, bi lahko podobno storili tudi v prometu,” je še komentiral Gnezda.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter.

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje