Legendarni Podarim – dobim želijo vrniti na ekrane. Kaj o tem meni Rifle?

Slovenija 05. Dec 202111:07 3 komentarji
Podarim-dobim
MojaNostalgija/FACEBOOK

Oddaja Podarim - dobim, ko je legendarni igralec Janez Hočevar - Rifle s smučarskimi asi žrebal nagrade, je pred več kot dvajsetimi leti množice prikovala pred televizijske ekrane. Rifle se je z zimsko kapo in šalom zapisal v spomin marsikaterega Slovenca. Prihodnje leto naj bi se televizijska oddaja znova vrnila na spored. "Ne spomnim se, da je bila potem še kakšna oddaja tako uspešna in je toliko časa trajala," se prvotne različice spominja Hočevar. Kaj meni o vnovični obuditvi oddaje?

Legendarna televizijska oddaja Podarim – dobim tudi po 25 letih pri Slovencih še vedno trdno ostaja v spominu. Mnogi imajo še danes shranjene darilne kartice, kar nekaj oglasov se najde tudi na spletu. Akcija je združila Slovenijo in dosegla mejnike, ki še danes ostajajo nedosegljivi.

Od leta 1984 do 1997 so skupno prodali kar 18 milijonov kartic, rekordno pa je bilo leto 1989, ko so prodali celo več kartic, kot je Slovencev – 2,3 milijona.

Idejo za akcijo Podarim – dobim je predstavil Evgen Bergant, takratni urednik športa na Delu, ki si je zamisel “izposodil” pri Nemcih in Avstrijcih. Njihovo različico je organizirala SportHilfe, pri slovenski izvedbi pa so imeli pomembno vlogo še Ante Mahkota, predsednik odbora akcije, Jure Apih, ki je skrbel za marketing in scenarije oglasov, in Tone Vogrinec ter Lojze Gorjanc, voditelja alpskih in nordijskih smučarjev. Oddaja je v Sloveniji presegla nemško vzornico.

Akcija je prešla polje zimskih športov in je združila ter pritegnila številna podjetja, ob tem pa je imela tudi naklonjenost takratne politike. Pošta je brezplačno raznašala kartice in darila, Delo je v svojih tiskarnah kartice tiskalo po znižani ceni, RTV pa je ponudil brezplačne termine v programu.

Z zbranimi sredstvi so pomagali slovenskim zimskim športnikom, zelo velik odziv pa je bil tudi med podjetji, ki so kar tekmovala, katera bodo prispevala večje nagrade.

Hočevar: Čudoviti spomini

Z oddajo se je začela prebujati tudi slovenska državljanska zavest, imela pa je tudi podporo takratne oblasti in ni bila opredeljena kot loterija, ampak kviz. Vsaka kartica je imela (lahko) vprašanje, nato pa so potekala žrebanja za nagrade –od pralnega stroja, pečice do Marlesove hiše.

Zaščitni znak akcije Podarim – dobim je bil, ob slovenskih smučarskih asih: Bojan Križaj, Mateja Svet, Rok Petrovič, Jure Franko, Primož Ulaga in drugi, voditelj žrebanja, danes 81-letni igralec Janez HočevarRifle.

“Čudoviti spomini. Bila je krasna generacija smučark in smučarjev. Srečno se je sestavilo več dejavnikov. Bil je tudi nekakšen jugo-slovenski nostalgičen moment in se je vse lepo poklopilo. Pred osamosvojitvijo so se podjetja prepirala, kdo bo na primer podaril avto. Nagrade so bile res velike,” se spominja Hočevar.

Janez Hočevar
Borut Živulović/BOBO

Srečke so kupovali kot nori

V drugih republikah nekdanje skupne države takrat niso imeli uspešnih smučarjev, zato je bila to slovenska posebnost.

“Slovenci so kartice kupovali kot nori. Takrat je šel ves denar v Beograd in smo rekli, da naredimo nekaj, kar je samo slovensko. Akcija je bila narodnobuditeljska oziroma osamosvojitvena. Ne spomnim se, da je bila potem še kakšna oddaja tako uspešna in je toliko časa trajala,” razlaga Hočevar.

Hočevarju je 13-letno vodenje akcije prineslo močno medijsko prepoznavnost. Mnogi ob omembi Rifleta še danes najprej pomislijo na akcijo Podarim – dobim, čeprav je igral v številnih predstavah, filmih in nanizankah, leta 2011 pa je prejel tudi viktorja za življenjsko delo.

“V gledališču te vidi tisoč ljudi v eni sezoni, na televiziji pa milijon naenkrat. Jasno je, da to ostane v spominu ljudi,” pojasnjuje Hočevar.

Kapa in šal še v omari

V spominu številnih Slovencev je ostala predvsem zimska oprema Hočevarja v oddajah. Odet je bil v črno-oranžen šal, na glavi pa je imel modro kapo. Izbira oblačil je bila povsem naključna, ko so snemali prvi spot na Viba filmu. Ker so bili smučarji v smučarski opremi, je Hočevar v garderobi našel šal in kapo, ki sta ponarodela.

“Še ju imam. Mogoče so ju le malo nažrli molji,” o legendarnih dodatkih pravi Hočevar.

Janez Hočevar
Borut Živulovič/BOBO

Znova pobuda za obuditev oddaje

V zadnjem desetletju je bilo že več idej za obuditev legendarne akcije, vendar za zdaj ni doživela vrnitve na male ekrane. Ideja se je znova pojavila v programsko-produkcijskem načrtu RTV za prihodnje leto, kjer so zapisali, da bodo proti koncu leta 2022 začeli novo oddajo Podarim – dobim.

S projektom Podarim – dobim se intenzivno ukvarjajo tudi pri Slovenski smučarski zvezi (SZS), ki je že v prvotni izvedbi bdela nad nagradno igro. Tomi Trbovc, predstavnik za odnose z javnostjo pri SZS, pravi, da pri projektu intenzivno delajo, oddaja oziroma žrebanje pa je le en del celotne izvedbe. Več bo znanega po februarju prihodnje leto.

“Ne vem, ali se lahko akcija tako uspešno ponovi”

Kaj pa o obujanju akcije meni Hočevar? “Ne vem, ali se lahko akcija tako uspešno ponovi. Večkrat so se že pojavljale ideje, da bi se oddaja vrnila. Malo sem skeptičen. Stvari so se spremenile v glavah ljudi, spremenilo se je davčno področje, politika se je spremenila. Mislim, da je zanimanje začelo upadati, ko so se odločili, da bodo v akcijo vključili še druge športe. Takrat so začele zadeve vodeneti,” odgovarja Rifle.

V prvotni izvedbi Podarim – dobim je bila akcija zasnovana za pomoč zimskim športnikom, tokrat pa bi bila po mnenju Hočevarja logična izbira verjetno kolesarstvo, kjer v zadnjih letih kraljujeta slovenska asa Tadej Pogačar in Primož Roglič.

“Zdaj je tudi šport že zelo na meji biznisa. Ne vem niti, kateri šport bi izbrali. Logična izbira bi bilo kolesarstvo. Vendar po drugi strani v kolesarstvu kroži toliko denarja, da bi Slovenci težko kaj resnega zbrali. Mogoče za kakšen podmladek,” še razmišlja Hočevar.

Rifle je še vedno igralsko aktiven. Snema različne projekte, deluje v novomeškem teatru Anton Podbevšek in v Situ teatru, zjutraj pa se še vedno izredno rad vozi z motorjem. “Poleti se ne usedem v avto. Poleti sem prevozil 15 tisoč kilometrov, kar je manj kot običajno,” pravi Rifle.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje