Pred predsedovanjem Svetu EU tudi gledališki krst Blejskega otoka

Kultura 29. Jun. 202116:03 > 27. Sep. 2021 12:29
Delite:
Povodni mož, baletna uprizoritev
Foto: Tiberiu Marta/SNG Maribor

Slovenija bo začetek predsedovanja Svetu EU slovesno obeležila z uprizoritvijo baleta Povodni mož na Blejskem otoku po konceptu in v koreografiji Edwarda Cluga ter izvedbi Slovenskega narodnega gledališča Maribor.

V četrtek 1. julija bo Slovenija nasledila Portugalsko pri predsedovanju Svetu EU, vlogo predsedujoče države pa bomo prevzeli s parolo Skupaj. Odporna. Evropa.. Začetek slovenskega predsedovanja bomo obeležili tudi s slavnostno uprizoritvijo baleta Povodni mož, ki obenem velja za gledališki krst Blejskega otoka. Doslej namreč na tem otoku ni bila izvedena še nobena gledališka, plesna ali glasbena prireditev.

“Balet Povodni mož je slovenski poziv in darilo Evropi in svetu obenem, da se po izkušnji z virusno pandemijo vrnemo k svojim civilizacijskem temeljem in na teh izhodiščih ponovno določimo naše duhovne in kulturne vrednote, tako v odnosu do narave kot do soljudi,” so na ministrstvu za kulturo zapisali ob današnji krstni uprizoritvi.

Mednarodno uveljavljeni koreograf in umetniški direktor mariborskega Baleta Edward Clug se je baletne uprizoritve Prešernove pesnitve Povodni mož lotil s prepoznavno avtorsko poetiko sodobnega baleta ter je v sodelovanju s svojo stalno ustvarjalno ekipo in umetniškimi sopotniki sodobnega človeka skozi dialog s preteklostjo nagovoril k iskanju rešitev za prihodnost v povezani, združeni Evropi. S Clugom je pri oblikovanju baletne uprizoritve sodeloval skladatelj Milko Lazar, scenograf Marko Japelj in kostumograf Leo Kulaš.

Metaforična vzporednica s predsedovanjem Svetu EU

“Balet se opira na slovenske mitološke začetke in pesniško zapuščino Franceta Prešerna, s katerim je slovenska književnost dosegla enega vrhuncev v evropski literarni zgodovini. Prešeren je zgodbo za balado Povodni mož črpal iz znamenite Slave vojvodine Kranjske Janeza Vajkarda Valvasorja,” so po današnji novinarski konferenci ob krstni uprizoritvi sporočili s kulturnega ministrstva.

Kot je pojasnil minister za kulturo Vasko Simoniti, ta stara legenda pripoveduje tudi zgodbo o meščanih in meščankah Ljubljane, , ki so se vsako prvo nedeljo v mesecu juliju družili ob številnih dogodkih v centru mesta. In ni naključje, da se tudi predsedovanje Slovenije Svetu EU začne 1. julija, torej, kot meni minister za kulturo, v tej zgodbi zlahka vidimo tudi metaforično vzporednico z datumom začetka slovenskega predsedovanja.

Kot je še poudaril Simoniti, moramo baletu, ki nastopa kot uvodni takt začetka slovenskega predsedovanja, prisluhniti tako s kulturno umetniškega vidika, kot tudi z vidika metafore, saj gre med drugim tudi za “povezovanje kulturne dediščine z naravovarstveno komponento, torej z vodo, ki je temelj življenja.

V vlogi Povodnega moža pleše Sytze Jan Luske, v vlogi Uršike Monja Obrul. Ob njiju plešejo še Tijuana Križman Hudernik, Catarina de Meneses, Evgenija Koškina, Asami Nakashima, Mirjana Šrot, Tea Bajc in Mina Radaković ter Luka Ostrež, Yuya Omaki, Davide Buffone, Jan Trninič, Mateo Magalotti, Tomaž Golub in Alexandru Pilca.

Balet bo uprizoril baletni ansambel Slovenskega narodnega gledališča Maribor.

Oder kot podaljšek Blejskega otoka

Predstavo, ki se lahko uprizori tako v zaprtem prostoru kot tudi na prostem, so pripravljali dve leti. Direktor SNG Maribor Danilo Rošker je na današnji konferenci poudaril, da je koreografu Clugu uspelo ustvariti vrhunski umetniški dogodek, ki bo odmeval doma in v tujini. Poudaril je še, da so se s sodelavci uspešno spopadli z organizacijskimi in tehničnimi izzivi, ki jih predstavlja izvedba baleta na plavajočem odru. Oder je namreč postavljen tik ob vznožju stopnic, ob pomolu ter deluje kot podaljšek Blejskega otoka.

“Plavajoči okrogel oder predstavlja nekakšno luno, ki jo je pridobil otok. Na sredini te lune je luknja, ki spominja na neko svetišče. Na tem svetišču bomo praznovali ta pomemben dogodek … skozi umetnost, glasbo in ples in skozi gledališče, ki želi biti pristno in tudi pogumno,” je pojasnil umetniški direktor in koreograf Clug in dodal, da sporočilo baleta ostaja skrito v kamnu, po katerem romarji že stoletja radovedno korakajo.

Prav tako sporočilo ostaja skrito tudi na gladini jezera, ki bo rahlo božala podobe gledalcev, so še zapisali v sporočilu kulturnega ministrstva in dodali, da Clug upa, da bo balet dobra popotnica za prijaznejšo prihodnost.

Komentari

Vaš komentar