Aktualna vlada se je zavezala k spodbujanju javnega potniškega prometa. Slovenske železnice v novem voznem redu, ki bo začel veljati decembra, načrtujejo 40 dodatnih vlakov na dan.
Vlada Roberta Goloba se je v koalicijski pogodbi zavezala k spodbujanju javnega potniškega prometa. Bo od besed prešla k dejanjem? “Na vladi imamo določene pobude za jesenski čas, kako bi lahko intenzivirali javni potniški promet, od določenih spodbud do širitev kroga upravičencev za brezplačni javni potniški promet,” je ta teden dejal minister za infrastrukturo Bojan Kumer, ki je pristojen za to področje.
Slovenske železnice smo zato vprašali, kaj načrtujejo. V voznem redu potniških vlakov Slovenskih železnic za leto 2023, ki začne veljati sredi decembra, načrtujejo z vlaki več kot 40 dodatnih potniških prevozov na dan. Trenutno je vlakov oziroma prevozov z njimi na različnih relacijah približno 520 na dan.
“Načrtujemo kar nekaj dodatnih vlakov, in sicer na progah Ljubljana–Zidani Most–Dobova oziroma Maribor, Ljubljana–Jesenice, Ljubljana–Kamnik, Celje–Velenje, Maribor–Prevalje, Pragersko–Hodoš, Sežana–Ljubljana in Ljubljana–Metlika,” obljubljajo pri Slovenskih železnicah. “Skupno več kot 40 novih (dodatnih) potniških vlakov in nekaj podaljšanj voženj vlakov, na primer vlak, ki vozi do Trbovelj, bo podaljšal pot do Dobove.”
Kaj je zapisano v koalicijski pogodbi?
“Spodbujali bomo rabo javnega potniškega prometa, in sicer z uskladitvijo voznih redov, poenotenjem shem in informacijskimi sistemi. Uvedli bomo zeleno vozovnico za cenejše in okolju prijazne prevoze uporabnikov ter spodbujali uporabo okolju bolj prijaznih prevoznih sredstev. Brezplačen javni medkrajevni potniški promet za upokojence, invalide, vojne veterane in vse starejše od 65 let bomo nadgradili še z brezplačnim mestnim prevozom za vse omenjene kategorije. Hkrati bomo preučili možnosti širjenja brezplačnega prevoza na druge skupine.”
“(Cilj je) optimizirati trenutne sheme javnega potniškega prometa v smeri najhitrejših možnih poti ter prometne prioritizacije avtobusnega in železniškega prevoza. Sistem mora biti dostopen in prijazen uporabniku.”
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje