Zakaj se splača začeti vaditi tudi v starejših letih?

Magazin 05. Okt 202215:45
ženska
Foto: Profimedia

Se sprašujete, ali ste za vadbo že prestari? Tu so odlični razlogi, da se je (ponovno) lotite!

Do katerega leta bi se pravzaprav morali gibati? Skrivnost zdravega življenjskega sloga se skriva ravno v tem: z aktivnostmi naj ne bi prenehali, ampak jih le prilagodili letom in zdravju. Zato ne oklevajte in poiščite vadbo, ki vam bo pisana na kožo in v kateri boste uživali, da si zagotovite zdravo in varno preživljanje časa v starosti.

Tu je nekaj napotkov, kako se lotiti vadbe v starejših letih: 

Varnost je na prvem mestu!

Če imate zdravstvene težave, svetujemo, da najprej obiščete zdravnika in ga vprašate, katerim vadbam se morate izogniti in katere so za vas ustrezne. Tudi če ste popolnoma zdravi in ste v dilemi, da kaj (npr. poskoki) za vas ni več primerno, najprej vprašajte zdravnika.

Potem pa veselo na delo …

Izberite aktivnost, ki vas bo veselila

Še bolje bo, če izberete vadbo v skupini in si zagotovite še dobro družbo. Tako boste imeli motivacijo, da vadite tudi tiste dni, ko se vam ne ljubi. Novih poznanstev se prav tako ne boste branili, kajne? Ura telovadbe bo minila hitreje, potem pa bo čas še za pogovor in pijačo. Lahko združite prijetno s koristnim in najprej poskrbite za telo, potem pa za dušo.

Če vas bo vadba veselila, to ne bo obveznost, ampak dobro izkoriščen čas.

Potrebujem nadzor trenerja?

Vsekakor. Zdaj je še bolj kot v mladosti pomembno, da vaje izvajate pravilno, saj si drugače lahko zelo hitro pridelate poškodbo ali poslabšate že obstoječe stanje.

Previdno tudi vsi, ki ste bili v preteklosti že aktivni in se gibanja lotevate ponovno. Kljub temu vam priporočamo kakšno uro z osebnim trenerjem, saj je morda prišlo do sprememb ali pa ste kaj pozabili in vas bo trener na to opomnil. Ko usvojite osnove, pa lahko nadaljujete sami.

Moč in ravnotežje

Seveda je priporočljivo, da kombinirate različne vadbe, na primer sprehode in vadbo za moč, pa kakšno vajo za ravnotežje … Z utrjenim telesom in dobrim ravnotežjem se lahko izognete nevarnim padcem, ki bi vas za nekaj časa priklenili v posteljo. Izboljšala se bo tudi kakovost življenja, saj se nekaterih bolečin lahko znebite že z vadbo, prav tako boste brez težav hodili in opravljali vse opravke, ki od vas zahtevajo fizičen napor.

Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.