Hrvaški inovator Mate Rimac: “Ljudje, bežite, robotaksi gre”

Svet 21. Mar 202417:39 0 komentarjev
rimac robotaksi
Foto: posnetek zaslona/FACEBOOK

Mate Rimac, ustanovitelj in izvršni direktor hrvaškega proizvajalca električnih vozil Rimac Automobili, je napovedal predstavitev robotskih taksijev. Predstavil naj bi jih konec junija.

Prototip popolnoma avtonomno vozečega robotaksija, ki ga Rimac Automobili razvijajo v sklopu projekta Project 3 Mobility (P3), naj bi bil po napovedih Mateja Rimca širši javnosti predstavljen 26. junija letos, piše 24sata.hr. Rimac je napoved, ki jo je objavil na Facebooku, pospremil z besedami “Ljudje, bežite, robotaksi gre!”

Že pred časom so za namene razvoja Rimčevih robotaksijev začeli zbirati podatke o prometu v Zagrebu, kar je pomenilo prvo fazo testiranja revolucionarne storitve.

Kot so takrat povedali v podjetju, so za namene preizkušanja storitev P3 izvedli številna testiranja z vozili, ki so bila sicer videti drugače, kot bodo dejansko videti robotaksiji.

“V P3 smo popolnoma osredotočeni na to, da bomo v Zagrebu kot prvem mestu lansirali novo storitev urbane mobilnosti. Da bi to dosegli, bomo v naslednjih dveh letih na zagrebških cestah izvajali različne teste tehnologij in storitev P3, in to na zelo varen in nadzorovan način,” je povedal izvršni direktor Project 3 Mobility Marko Pejković. Dejal je, da gre za kompleksen in zahteven proces, sestavljen iz več faz, pri čemer je zbiranje podatkov in mapiranje ulic le ena od njih.

Tako kot mapiranje ulic bo Rimac tudi za začetno fazo testiranja tehnologije avtonomne vožnje uporabljal testna vozila, ki jih bodo še vedno upravljali vozniki. Končni cilj pa so nato popolnoma samovozeči robotaksiji.

Rimac P3 robotaksi
Foto: P3 MOBILITY

Proizvajalci avtomobilov na trgu še ne ponujajo serijskih avtomobilov, ki bi omogočali popolnoma avtonomno vožnjo. Za zdaj je mogoče kupiti le avtomobile, s sistemi druge stopnje avtonomne vožnje (med temi so tesle) in tretje (določeni modeli znamke Mercedes-Benz in Audija). Ti avtomobili zmorejo vozniku aktivno pomagati pri različnih funkcijah vožnje, še vedno pa zahtevajo aktivno prisotnost voznika.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!