Po nesreči o težavah grških železnic: Nadzornik sploh ni bil kvalificiran

Svet 21. Apr 202312:01 0 komentarjev
Tragična nesreča v Grčiji
Alexandros Avramidis/REUTERS

Poročilo grških vladnih strokovnjakov kaže, da je železniško nesrečo pri Larisi konec februarja povzročila vrsta dejavnikov v železniškem sistemu. Težave grških železnic so označili za kronične, preiskava pa naj bi pokazala "sistemske težave in motnje" v njihovem delovanju.

Tragična železniška nesreča, ki je v Grčiji sprožila množične proteste in stavke, se je zgodila malo pred polnočjo 28. februarja na progi med Atenami in Solunom blizu železniške postaje v Larisi. Potniški vlak je čelno trčil v tovorni vlak, potem ko ga je vodja postaje usmeril na napačen tir. Obenem niso delovali elektronski krmilni in varnostni sistemi, tako da človeške napake tudi tehnologija ni mogla preprečiti.

“Nesreča je bila posledica več dejavnikov, povezanih z ravnjo obratovanja, človeškimi viri in tehnološko opremo kot tudi z ravnjo upravljanja,” piše v poročilu odbora strokovnjakov, ki ga je imenovala vlada premierja Kiriakosa Micotakisa. V njem so težave grških železnic označili za kronične, preiskava pa naj bi pokazala “sistemske težave in motnje v delovanju”.

“Ni malo primerov, ko je prišlo do zamud pri izvedbi zaradi slabega načrtovanja in napak naročnika pri pripravi projektne in razpisne dokumentacije,” so zapisali strokovnjaki.

Nadzornik sploh ne bi smel biti na delovnem mestu

Nadzornik postaje, ki je bil v času nesreče v službi na postaji v Larisi, je priznal delno odgovornost. Obtožen je številnih kaznivih dejanj, med drugim ogrožanja prometne varnosti in uboja iz malomarnosti. V povezavi z nesrečo so sicer grške oblasti zaslišale in različnih kaznivih dejanj obtožile tudi več drugih železniških delavcev.

Po ugotovitvah iz poročila nadzornik sploh ne bil smel biti na tem delovnem mestu. Njegova premestitev na to delovno mesto bi morala biti zavrnjena, saj ni imel potrebnih kvalifikacij. Obenem avtorji poročila poudarjajo, da bi bilo trčenje mogoče preprečiti, če bi signalizacija na progi in nadzorni sistem pravilno delovala.

“Težave grških železnic so kronične in so v veliki meri povezane s tem, da se državljani zaradi razvoja cestnih osi in drugih oblik prevoza, kot je letalstvo, postopoma odločajo za alternativne načine prevoza,” še piše v poročilu, ki so ga že predali grškemu tožilstvu.

Tragična nesreča v Grčiji
Alexandros Avramidis/REUTERS

Micotakis, čigar vlada se je po železniški nesreči soočila s številnimi kritikami in pozivi k odstopu, je tudi v luči nesreče konec marca sporočil, da bodo volitve v državi potekale 21. maja, čeprav se štiriletni mandat njegove vlade izteče julija.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!