Katere nasvete morate upoštevati, če želite avtomobil imeti čim dlje

Magazin 22. Avg 202319:28 3 komentarji
Motor avtomobila
PROFIMEDIA

Ustrezno vzdrževanje avtomobila je bistveno za njegovo vzdržljivost in varnost. Na katere stvari morate biti pozorni in katerih ne smete početi, da bi bil avtomobil čim dlje vozen?

Pred kratkim smo pisali o klimatski napravi v avtomobilu in težavah, ki vas lahko doletijo, če je ne izklopite, preden ugasnete motor. Na N1 Zagreb so pripravili seznam nasvetov, s katerimi lahko dosežete, da boste svoj avtomobil še dolgo vozili.

Rja

Ko gre za stvari, ki jih na avtomobilu ne smete nikoli prezreti, je rja zelo visoko na seznamu.

Rja na vozilu je namreč pogosto hujša, kot je videti na površini. Če opazite rjo, ki prihaja skozi barvo vašega vozila, je ne prezrite. Preveriti, očistiti, sanirati in prebarvati morate večjo površino, kot se zdi na prvi pogled.

Pnevmatik ne napolnite preveč

Na internetu lahko preberete pričevanja ljudi, ki trdijo, da so zmanjšali porabo goriva s tem, da so pnevmatike napolnili do najvišjega tlaka, ki je naveden na njih. Ne omenjajo pa, da lahko takšna praksa povzroči številne težave.

Medtem ko je mogoče opaziti rahel prihranek goriva pri vožnji s prenapolnjenimi pnevmatikami, ga spremljajo številni negativni vplivi, ki so lahko večji od prihranka z gorivom, piše Family Handyman.

Prenapolnjene pnevmatike imajo daljšo zavorno pot in so bolj nagnjene k zdrsu ter akvaplaningu na mokrih cestah. Poleg tega imajo takšne pnevmatike krajšo življenjsko dobo. Absorbirajo manj tresljajev zaradi neravnin na grobih cestah, zaradi česar je vožnja bolj groba.

Mešanje tekočin

Polnjenje zavornega ali servo sistema z napačno tekočino lahko povzroči resne težave in varnostna tveganja. Zavorna tekočina bo poškodovala gumijaste dele sistema servo volana, tekočina za servo volan pa lahko povzroči okvaro zavor. Pred dolivanjem ali menjavo tekočin v teh sistemih preverite ustrezne specifikacije tekočine, da se izognete resnim težavam.

Uporaba “univerzalnih” tekočin

Čeprav nekateri proizvajalci trdijo, da njihove “univerzalne” tekočine za servo volan in menjalnik delujejo za vse avtomobile, ni vedno tako.

Proizvajalci avtomobilov pogosto priporočajo posebne tekočine, ki ustrezajo njihovim tehničnim zahtevam. “Univerzalne” tekočine niso nujno združljive z vsemi modeli in tipi avtomobilov. Uporaba napačnih tekočin pa lahko povzroči težave in okvare v sklopih servo volana in menjalnika, kar lahko povzroči draga popravila.

Če ustrezna tekočina ni na voljo v lokalni trgovini z avtomobilskimi deli, je priporočljivo, da jo kupite pri pooblaščenem servisnem centru ali prodajalcu, da zagotovite združljivost in pravilno delovanje svojega vozila.

Nikoli ne odklopite kabla akumulatorja, da bi preizkusili alternator

Medtem ko je bilo v preteklosti običajno odklopiti kabel akumulatorja med delovanjem motorja, da bi preverili alternator, je ta praksa zdaj zelo nevarna. Sodobni avtomobili so namreč opremljeni z računalniki in elektroniko, ki je občutljiva na nenadne padce napetosti.

Odklop kabla akumulatorja med delovanjem motorja lahko povzroči nenadno povečanje napetosti v sklopu in poškoduje elektronske komponente. Namesto tega uporabite voltmeter, da preverite, ali alternator deluje, ali pa se obrnite na trgovino z avtomobilskimi deli, ki ponuja brezplačen diagnostični test za sestavo naboja.

Avtomobili
PROFIMEDIA

Pozor, če sveti lučka za olje

Vsak avto ima opozorilno lučko za nizek pritisk olja. Če zasveti med vožnjo, pomeni, da je pretok olja nevarno nizek ali da je motorju zmanjkalo olja. To lahko pomeni resne težave, kot je puščanje olja, okvara črpalke ali blokada v sistemu.

Če se lučka prižge, takoj ustavite na varnem mestu, ugasnite motor in preverite raven olja z merilno palico. Če je ta pod priporočenim minimumom, dodajte olje tik pred ponovnim zagonom motorja. Vožnja s premalo olja lahko resno poškoduje motor in povzroči draga popravila.

Četrtina rezervoarja kritična meja

Ohranjanje vsaj četrtine goriva v rezervoarju je pomembno iz več razlogov. Električna črpalka za gorivo je običajno nameščena znotraj rezervoarja in uporablja gorivo za hlajenje. Vožnja z malo goriva lahko povzroči pregrevanje črpalke in prezgodnjo odpoved. Prav tako lahko nizka raven goriva povzroči, da se umazanija sesa z dna rezervoarja, kar lahko poškoduje črpalko in zamaši filter. To lahko povzroči nizek tlak goriva in zmanjšano učinkovitost motorja.

Redno vzdrževanje ravni goriva nad četrtino rezervoarja bo pomagalo preprečiti te težave in podaljšati življenjsko dobo črpalke za gorivo.

Napačno olje

Sodobni avtomobili so sestavljeni iz kompleksnih sistemov in z natančno izdelanimi komponentami. Uporaba napačnega olja lahko poruši ravnotežje in zmogljivost motorja. Proizvajalci avtomobilov običajno priporočajo določeno vrsto in viskoznost olja, ki je optimalna za motor vašega vozila. Uporaba napačnega olja lahko povzroči težave, kot so zmanjšana učinkovitost motorja, povečana poraba goriva, poškodbe delov motorja in zmanjšana vzdržljivost.

Pomivanje avtomobila z detergentom za posodo

Detergent za posodo je namenjen odstranjevanju trdovratnih ostankov hrane, olja in maščob s posode. Takšen detergent pa ni primeren za pranje avtomobila. Avtomobilske barve, laki in voski vsebujejo olja in smole, ki ohranjajo celovitost laka ter filtrirajo škodljive UV-žarke.

Uporaba detergenta za pomivanje posode lahko odstrani vosek in poškoduje zaščitne plasti barve, zaradi česar je avto izpostavljen vremenskim vplivom. Namesto tega uporabite avtopralnico, ki ne bo poškodovala zaščitnih slojev laka. Tako boste očistili svoje vozilo, ne da bi ga poškodovali, s tem pa boste podaljšali življenjsko dobo laka.

Pijača v vozilu

Če v avtu, ko temperature padejo pod ledišče, pustite tekočino, kot je voda, sok, soda ali pivo, se lahko soočite z neželenimi posledicami. Tekočine se razširijo, ko zmrznejo, kar lahko povzroči puščanje in umaže vaše vozilo. Če pustite tekočino v vozilu v zimskih mesecih, bodite pripravljeni na možnost puščanja in madežev, ki jih je težko očistiti.

Med točenjem goriva nikoli ne kadite

To se morda zdi očitno, vendar nikoli ne kadite med točenjem goriva ali v bližini črpalke. Kajenje poleg goriva lahko povzroči nevarne situacije in nevarnost požara. Prav tako v bližini črpalke nikoli ne prižigajte vžigalnikov ali vžigalic.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje