Končno le predstavljen – novi Alfa Romeo Tonale

Magazin 10. Feb 202210:30 0 komentarjev
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo

Prvi model kultne znamke po Stellantisovem prevzemu. Kompaktni SUV bo od poletja konkuriral BMW-ju X1 in Volkswagnovemu Tiguanu.

Dolgo, morda celo predolgo so pri Alfi čakali na nov model, ki bi zapolnil napol prazno ponudbo, ki jo sestavljata le dva modela – Giulia in Stelvio. Sicer so skoraj vozni prototip predstavili že pred skoraj tremi leti v Ženevi, toda novi šef Jean Philippe Imparato je bil odločen. Nov model mora biti popoln že od prvega trenutka. Predvsem pa mu ni bila všeč zmogljivost hibridnega dela ponudbe. In Tonale je romal nazaj v razvojne oddelke. Toda zdaj je vendarle tako daleč …

Kompaktni SUV, ki ga umeščajo pod velikega Stelvia (ste opazili, da gre za imena slavnih prelazov?), so z nekaj zamude vendarle predstavili. In bo v salonih v začetku poletja. Zunanje podobe pričakovano spominjajo na večjega brata, s 4,53 metra pa je sredi ponudbe kompaktnih SUV in križancev. V koncernu Stellantis je sicer tesen sorodnik (po tehnični plati) Jeepa, saj si s Compassom deli tudi platformo SCCS.

Poudarek na voznih lastnostih

Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo

Toda pri znamki so prepričani, da je bistvo modela Tonale v zmogljivostih in voznih lastnostih, pri čemer se odkrito spogledujejo z bavarsko znamko. Gradijo torej na agilnosti in športnosti, na veselju do vožnje, na poudarjenih voznodinamičnih lastnostih. Zato tudi dodelano podvozje, zato posamične obese na vseh kolesih, zato najbolj neposredno krmiljenje v razredu (13.6:1), zato samonastavljivi blažilci (ali pa doplačljivi z elekotromagnetnimi ventili) … In sem lahko štejemo tudi samozaporni diferencial na sprednji osi v primeru sprednjega pogona ter štirikolesni pogon Q4, ki pa je tokrat na voljo samo v primeru – hibridnega pogona.

Hibridizacija v ospredju

Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo

Pri pogonskih sistemih ima Alfa kaj pokazati, predvsem pa gre za hibridizirane modele. Dva blaga hibrida bosta na voljo – s sistemom 48V in sistemsko močjo 130 in 160 KM (96 in 118 kW). Sestavlja ju 1,5-litrski motor z notranjim zgorevanjem in zagonski alternator s 15 kW (ter 55 Nm), ki je povezan z motorjem in pomaga tudi pri izdatni rekuperaciji. Posebnost tega blagega hibrida je zmožnost premikanja vozila (parkiranje, gneča …) tudi zgolj z e-močjo. Nato sledi še priključni hibrid s sistemsko močjo 275 KM (202 kW) in pogonom Q4 , ki bo omogočal do 80 km dosega zgolj z električnim motorjem (in s pomočjo baterije s 15,5 kWh). Zanimivo – pri znamki se niso odpovedali dizlu, saj bo na voljo tudi 1,6-litrski turbodizelski motor s 130 KM (96 kW) in dvosklopčnim menjalnikom TCT, ki bo tako ali tako serijski v vseh predstavljenih različicah (hibrid bo na voljo s samodejnim menjalnikom s pretvornikom navora).

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!