Evrovizija: TV Slovenija zahteva pojasnila: “Rezultat vzbuja dvome”

Magazin 17. Maj 202415:08 19 komentarjev
Evrovizija, Izrael
Foto: PROFIMEDIA

Letošnja Evrovizija je bila burna kot že dolgo ne. Televizija Slovenija (TVS) je zaradi tega na vodstvo Evropske radiodifuzne zveze (EBU) naslovila več vprašanj. Med drugim je prosila za podatke o glasovanju slovenskega občinstva, saj da "skupni rezultat vzbuja nekaj dvomov".

Največje evropsko glasbeno tekmovanje, ki si ga je v neposrednem prenosu po prvi oceni Evropske radiodifuzne zveze (EBU) ogledalo približno 160 milijonov gledalcev, je letos potekalo v senci udeležbe Izraela. Kljub številnim protestom držav, ki so sodelovale na Evroviziji, EBU izraelski predstavnici udeležbe ni prepovedala, češ da je to apolitični dogodek.

Organizatorji so razburili tudi s prepovedjo zastav – ne le palestinskih, prepovedana je bila tudi zastava EU. Tu pa je bila še diskvalifikacija nizozemskega predstavnika Joosta Kleina pred finalom.

Zdaj se je na EBU z nekaj urgentnimi vprašanji obrnila tudi Televizija Slovenija (TVS). Prosila je za podatke o glasovanju slovenskega občinstva – a ne zgolj o številu glasov, temveč o tem, kako je glasovalo slovensko občinstvo. Spomnimo, da je slovenska javnost 12 točk podelila Hrvaški, Izraelu 10, Ukrajini osem, sedem Franciji, šest Cipru, pet Srbiji, štiri Švici, tri Italiji, dve Irski in eno točko Švedski. Izraelska predstavnica Eden Golan je v finalnem večeru prejela drugo največje število točk občinstva, in sicer 323, medtem ko je od strokovnih žirij prejela skromnih 52 točk.

“Skupni rezultat vzbuja nekaj dvomov, predvsem veliko število ‘novih’ glasovalcev na spletu, ki jih doslej ni bilo,” so zapisali na TVS. Prav tako TV Slovenija od EBU zahteva natančnejša pojasnila o izključitvi nizozemskega predstavnika in poročanja, da so s tehničnimi sredstvi prekrili dejansko dogajanje v dvorani (žvižganje med nastopom Izraela, op. a.).

Na organizatorja Evrovizije je TVS naslovila tudi vprašanja o prepovedi zastave EU in morebitnem vplivu sponzorja na vsebino dogodka. Spomnimo, glavni sponzor je Moroccanoil v lasti izraelske podjetnice.

Ob tem so pristojne na Evropski radiodifuzni zvezi pozvali k razpravi o uvedbi glasovanja “Rest of the World”, ki je znan tudi kot ROW Vote. To glasovanje je bilo uvedeno leta 2023, da bi oboževalcem Evrovizije zunaj držav, ki sodelujejo, omogočili glasovanje v vseh treh prenosih. Tako kot pri običajnem televizijskem glasovanju se zbrani glasovi združijo in seštejejo. Glas ima enako težo kot glas ene sodelujoče države.

Na TVS pa o ROW pravijo: “Kaj je smisel in zakaj bi imeli vpliv na izid tekmovanja državljani držav, ki pri Pesmi Evrovizije ne sodelujejo?”

Za konec pa je Televizija Slovenija EBU pozvala k razmisleku, kako v prihodnje mnenje članic učinkoviteje vključiti v snovanje izbora, pa tudi v sprejemanje ključnih odločitev.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje