Komisija na letošnji maturi diskriminirala maturantko s težavami pri branju

Slovenija 26. Jun 202314:24
Dijaknija rešuje test
PROFIMEDIA

Državna komisija za splošno maturo je ravnala diskriminatorno, ko dijakinji s potrjenimi težavami pri branju ni dovolila uporabe pripomočka, je sporočil zagovornik načela enakosti. Komisija namreč maturantki, ki težje bere temne črke na beli podlagi, pri reševanju maturitetnih nalog ni dovolila uporabljati prozorne modre folije, ki ji olajša branje. Zagovornik je poudaril, da bi pripomoček dijakinjo izenačil z drugimi in je ne bi privilegiral.

Zagovornik načela enakosti Miha Lobnik je opozoril na diskriminatorno ravnanje komisije za splošno maturo na Državnem izpitnem centru (RIC). Komisija namreč dijakinji, ki zaradi zdravstvenih težav težje bere, pri pisanju mature ni dovolila prilagoditev, so sporočili z zagovornikovega urada. Maturantka je namreč zaradi težav pri branju temnih črk na beli podlagi pri pouku uporabljala modro prozorno folijo, ki pa ji je pri pisnem delu mature niso dovolili uporabljati.

Diskriminatorno obravnavo so zagovorniku prijavili starši. Med postopkom ugotavljanja so na RIC pojasnili, da omenjenih zdravstvenih težav pri dijakinji uradna medicina ne priznava. Prav zato ji po njihovih besedah niso dovolili, da bi pri maturi uporabljala modro folijo ali pa omogočili reševanje nalog na modrem papirju, kar bi ji olajšalo branje.

V komisiji za splošno maturo so v pojasnilu zagovorniku še navedli, da bi ob odobritvi prilagoditev maturantko obravnavali privilegirano in zato delovali nezakonito. Dekletu so sicer omogočili, da si je besedilo na maturitetnih polah prebarvalo z modrim flomastrom in ga tako lažje prebralo. Kot so še pojasnili na RIC, je omenjena rešitev še v skladu s pravilnikom o opravljanju mature.

Zagovornik načela enakosti je v postopku ugotovil, da je komisija za splošno maturo ravnala diskriminatorno. “S tem, ko dijakinji na maturi ni bilo dovoljeno uporabljati ustrezne prilagoditve, ji je bilo onemogočeno, da bi bila obravnavana enakopravno z vrstniki, ki takšne prilagoditve ne potrebujejo,” je v obrazložitvi zapisal Lobnik. Kot je poudaril, bi ji pripomočki omogočili zgolj to, kar drugi dijaki že zmorejo. Komisijo je opozoril, da bi se morala ravnati tudi po zakonu o izenačevanju možnosti invalidov, ki takšne primerne prilagoditve zapoveduje.

Lobnik je ob tem ministrstvu za vzgojo in izobraževanje ter RIC še priporočil, da dijakom s takšnimi težavami pri branju v prihodnje dovoli uporabo modre folije pri reševanju pisnih maturitetnih nalog. Kot je spomnil, je zanje po pravilniku o načinu izvajanja mature že predvidena možnost uporabe označevalca besedila. Zagovornik je zato predlagal, da se med označevalce štejejo tudi prozorne barvne folije.

Vse N1ajboljše: Kaj se dogaja v zakulisju N1?

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.