N1 s Pahorjem v katrci, ki v 32 letih nikoli ni vozila v dežju

V zadnjih dneh z zanimanjem spremljamo, koliko bo znašala nova najvišja ponudba za katrco, ki jo na dobrodelni dražbi prodaja nekdanji predsednik Borut Pahor. V četrtek je najvišja ponudba dosegla 60 tisoč evrov, kar pomeni, da bo to najdražja katrca v zgodovini. Posebna pa ni le zaradi izjemne ohranjenosti, ampak s seboj nosi tudi veliko zanimivih zgodb ter anekdot s poti, ki jih je prevozila z nekdanjim predsednikom. Od začetka dražbe je spravljena v centru varne vožnje na Vranskem, kjer si jo je skupaj z Borutom Pahorjem ogledala tudi ekipa N1. Katero knjigo je našla v njej?

Pri predsedniških vozilih navadno pomislimo na dolge črne limuzine, ki voditelja države pripeljejo pred njegovo rezidenco. V takšnih se je med svojim mandatom vozil tudi nekdanji predsednik Borut Pahor, ki pa je v času svoje politične kariere proste dneve preživel v povsem drugačnem avtomobilu.

Katrca oziroma Renault 4 GTL je bila poleg službenih vozil edini Pahorjev avtomobil. “Katra mi je služila tudi, ko nisem imel varnostnikov in šoferjev. V 20 letih je bilo tega za vsaj pet let,” je o svojem priljubljenem avtomobilu povedal nekdanji predsednik.

Konec januarja pa je Pahor napovedal, da bo svojo katrco prodal na dražbi, ter denar namenil otrokom, ki se borijo z rakom. Ideja za dobrodelno dražbo je dozorela po tem, ko denarne nagrade, ki jo je nekdanji predsednik prejel ob priznanju Alcide De Gasperi, zaradi zakonskih omejitev ni mogel podariti pediatrični kliniki. “Ko smo prišli do odločitve, da bomo katro zaradi več razlogov prodali, smo si rekli: pa jo dajmo prodati za dober namen,” je za N1 povedal Pahor. Denar od kupnine bosta prejela Inštitut Zlata Pentljica in Društvo junaki 3. nadstropja.

K prodaji pa je nekdanjega predsednika spodbudil tudi razmislek o varnosti avtomobila, ki je bil izdelan leta 1991. “Dober avto je zlasti varen avto. Najsi gre zame ali mojega sina,” je dejal Pahor in dodal, da vožnja s katro na avtocesti ne bi bila varna. “Vidi se, da je 30 let avtomobilskega razvoja naredilo svoje. Hitrost in zavorne poti katro držijo stran od avtoceste,” je poudaril. Prav zato je začel nekdanji predsednik razmišljati o nakupu novega vozila in prodaji 32-letnega avtomobila.

Na legendarno katrco pa Pahorja veže posebna vez. Njene fotografije in posnetke z raznih avantur je redno objavljal na družbenih omrežjih, z veseljem in ljubeznijo pa o njej govori tudi danes. “Razen malenkosti je brezhibna. Vsi občudujejo ‘pleh’, ki je tak kot je bil, in motor, ki je brezhiben,” je o svojem avtomobilu, za katerim je okoli 95 tisoč prevoženih kilometrov, povedal Pahor.

Pahorjeva katrca na Vranskem Pahorjeva katrca na Vranskem
Jan Gregorc/N1
Pahorjeva katrca na Vranskem Pahorjeva katrca na Vranskem
Jan Gregorc/N1
Pahorjeva katrca na Vranskem Pahorjeva katrca na Vranskem
Jan Gregorc/N1
Pahorjeva katrca na Vranskem Pahorjeva katrca na Vranskem
Jan Gregorc/N1
Pahorjeva katrca na Vranskem Pahorjeva katrca na Vranskem
Jan Gregorc/N1
Pahorjeva katrca na Vranskem Pahorjeva katrca na Vranskem
Jan Gregorc/N1

Lepo pa je ohranjena tudi notranjost, ki z mnogimi posebnostmi pokaže svoja leta. Radio ima tudi režo za kasete, za prižig brisalcev je treba potegniti ročko, popolnoma drugačen od današnjih pa je tudi menjalnik. Ta je nameščen na sredini armaturne plošče, za prestavljanje pa je treba menjalnik najprej potisniti naprej, šele nato pa lahko ročko premaknemo. “Vprašanje, če bi mlajši ljudje še znali zamenjati prestavo,” se je pošalil Pahor. Zanimivo pa je tudi to, da izkušeni vozniki, ki so poznali prestavna razmerja pri določenih hitrostih, za prestavljanje niso potrebovali sklopke.

Duh preteklosti pa avto odraža še v dveh posebnostih. Na armaturni plošči je namreč nameščen pepelnik, ki ga je po nakupu uporabljal tudi Pahor. “Takrat sem še kadil,” je povedal nekdanji predsednik republike.

“V dežju nikoli ni vozila”

Za razliko od sedanjih avtov pa katrca prav tako tudi nima klime. “Naravno hlajenje” omogočajo drsna okna in reže, skozi katere med vožnjo teče zrak. Vročina pa po Pahorjevih besedah nikoli ni predstavljala težav in s katrco se je večkrat odpeljal tudi na morje. “Ker ni notri nobene plastike, se nič ne segreje. Takoj, ko odprete okna, lahko štartate. Tudi v največji vročini,” je dejal.

K odlični ohranjenosti 32-letnega vozila pa je prispevalo tudi skrbno ravnanje prve lastnice. Pahor ga je namreč kupil od gospe z Obale, ki se z njim ni vozila, če je deževalo. “Tudi sam sem jo uporabljal le, ko se mi nikamor ni mudilo,” je povedal. Ob nakupu je za katrco odštel tisoč nemških mark, kar bi danes znašalo okoli 500 evrov.

Zaradi ohranjenosti, njenega sedanjega lastnika ter dobrodelnosti bo končna cena kar nekajkrat višja od prvotne. Najvišja ponudba, ki so jo za katro prejeli do četrtka, znaša 60 tisoč evrov. To pa pomeni, da je Pahorjev avtomobil že sedaj najdražji Renault 4, ki so ga prodali kjerkoli na svetu. Kupci lahko ponudbe pošljejo do srede, končna cena pa verjetno ne bo ostala pri 60 tisoč evrih.

Pahorjeva katrca na Vranskem Pahorjeva katrca na Vranskem
Jan Gregorc/N1
Pahorjeva katrca na Vranskem Pahorjeva katrca na Vranskem
Jan Gregorc/N1
Pahorjeva katrca na Vranskem Pahorjeva katrca na Vranskem
Jan Gregorc/N1
Pahorjeva katrca na Vranskem Pahorjeva katrca na Vranskem
Jan Gregorc/N1
Pahorjeva katrca na Vranskem Pahorjeva katrca na Vranskem
Jan Gregorc/N1

Ob ponudbah, ki so v zadnjih tednih primerljive s cenami za marsikateri nov avtomobil, nekdanji predsednik zagotavlja, da lahko tak avto vozi še naslednjih trideset let. “Tisti, ki jo bo kupil, jo bo kupil za dober namen in bo dobil dober avto,” še dodaja Pahor.

Zgoraj si oglejte celoten pogovor z nekdanjim predsednikom, ki je ekipi N1 katro razkazal v centru varne vožnje na Vranskem.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.