“Podpisali smo pismo o nameri, o predvajanju šova pa bi šele razmislili”

Slovenija 19. Okt 202316:06 2 komentarja
vojaki
Fotografija je simbolična. Foto: Borut Živulovič/BOBO

Akademija Ris, ki jo vodi nekdanji vojaški specialec Luka Zorenč, in je bila izbrana na razpisu za snemanje resničnostnega šova "Vojak v akciji", je podpisala pismo o nameri s POP TV, je poročal Večer. "Lahko potrdimo, da se je eden izmed kandidatov za omenjeni razpis obrnil na nas s prošnjo za predvajanje oddaje na naši televiziji. Pismo o nameri smo podpisali, ker ocenjujemo, da gre za vsebinsko zanimiv projekt, o njegovem predvajanju pa bi razmislili, če bi kakovost in moč vsebine pritegnili naše gledalce," so pojasnili v podjetju PRO PLUS, ki je lastnik POP TV.

Kot smo poročali, je ministrstvo za obrambo za snemanje dokumentarno resničnostne serije “Vojak v akciji” izbralo ponudbo Akademije Ris pod taktirko nekdanjega pripadnika Enote za specialno delovanje Luke Zorenča, pa čeprav gre za podjetje brez prihodkov in brez zaposlenih, ki je bančni račun odprlo zgolj mesec dni pred razpisom ministrstva.

Razpis je med drugim zahteval, da mora ponudnik izkazati, da je kot glavni izvajalec izvedel vsaj tri produkcije v podobnem obsegu in vrsti primerljive serije, kot jih zahteva naročnik, pa tudi da so bile predvajane na televiziji v osrednjem večernem terminu “z gledanostjo, merljivo pri AGB Nielsen, in del na spletni strani, vključeni v MOSS (merjenje obiskanosti spletnih strani)”.

Kot primer referenčnega dela je ministrstvo za obrambo navedlo resničnostna šova Kmetija in MasterChef. Kot je poročal Večer, je eden od kandidatov, ki sta se prijavila na razpis, poslal prošnjo za predvajanje šova na POP TV. V podjetju PRO PLUS so podpisali pismo o nameri. Kot so pojasnili, zato, “ker ocenjujemo, da gre za vsebinsko zanimiv projekt, o njegovem predvajanju pa bi razmislili, če bi kakovost in moč vsebine pritegnili naše gledalce”.

Po njihovih besedah aktivno sodelujejo in podpirajo neodvisne slovenske produkcijske ekipe, v preteklosti pa da so že predvajali programske vsebine, ki so bile sofinancirane prek javnih razpisov, zlasti ministrstva za kulturo.

Podrobneje niso pojasnili, ali bi v primeru sodelovanja Akademija Ris šov snemala sama ali bi ji produkcijsko ekipo zagotovila medijska hiša PRO PLUS in, ali so z omenjenim podjetjem v preteklosti že kdaj sodelovali.

Ostri odzivi se vrstijo

Najprej se je ostro odzval sindikat ministrstva za obrambo z besedami, da čeprav podpirajo napore ministrstva pri tem, da bi se več mladih odločilo za poklic vojaka, “v oči bode nerazumno dejstvo, da ste za promocijo vojaškega poklica pripravljeni odšteti 1,9 milijona evrov”.

Kasneje pa se je zaradi šova na družbenem omrežju Facebook besedni spopad vnel še med poslanko Gibanja Svoboda Mojca Šetinc Pašek in obrambnim ministrom Šarcem, ki prav tako prihaja iz vrst Svobode.

“Zame je stvar jasna. Za vse nas v politiki veljajo ista pravila politične odgovornosti in integritete. Če je politična odgovornost in videz veljal za Sanjo Ajanović Hovnik, potem isti kriteriji veljajo tudi za Marjana Šarca. Zdaj pa si grem kupit sendvič,” je zapisala na Facebook.

Nedolgo za tem je minister Šarec poslanki odgovoril v objavi na svojem Facebookovem profilu. Njenim besedam je pritrdil, ob tem pa dodal, da v razpisu ministrstva za obrambo “ne bomo našli ne njegove mame ne njegovih prijateljev”.

“Predvsem pa je namen razpisa jasen in ne nazadnje preverljiv, saj ga bo moč oceniti vsakemu, ki bo sedel pred televizijo. Kdo je v komisiji, je jasno, kot je jasen tudi namen,” je zapisal. Ob tem je poudaril, da razpis še ni zaključen in še vedno teče pritožbeni rok, kamor se neizbrani lahko pritožijo.

“Slovensko vojsko, gasilce (katerih član sem) in civilno zaščito preveč spoštujem, da bi njihovo ime blatil z nezakonitimi razpisi,” je še poudaril Šarec in dodal, da podrobnosti postopka, dokler ta še teče, ne more komentirati.

NSi zahteva sklic komisije za nadzor javnih financ

Odzvala se je tudi poslanska skupina NSi, ki je zahtevala sklic nujne seje komisije državnega zbora za nadzor javnih financ. Na sejo komisije so poleg Šarca vabljeni tudi direktor Akademije Ris Luka Zorenč, predsednik nadzornega sveta Društva slovenskih režiserjev in režiserk Klemen Dvornik in predsednik sveta Slovenskega filmskega centra, javne agencije RS Peter Kep.

Spomnimo, obrambno ministrstvo je na javnem naročilu za serijo dobilo dve ponudbi. Akademija Ris, svetovanje, je postavila ceno pri 1.949.403 evre z DDV, Sme kreativna produkcija in Multimedijske storitve Jan Kok pa pri 777.140 evrov z DDV. Ministrstvo je najprej kot nedopustno izločilo cenejšega ponudnika, ker s partnerjem nista oddala zahtevanega finančnega zavarovanja za resnost ponudbe, zahtevanih referenčnih potrdil pa tudi dokazila, da se bo serija predvajala na televizijskih programih z nacionalnim dosegom, ne.

Serija bo namenjena predvsem mladim med 16. in 30. letom starosti, po navedbah ministrstva za obrambo pa bo služila kot izobraževalno in promocijsko orodje za predstavitev poklica vojaka.

Slovenska vojska, tekmovanje
Fotografija je simbolična. (Foto: Luka Mitrović/Slovenska vojska/Facebook)

Obrambni minister Marjan Šarec je v sredo za N1 pojasnil, da so idejo oblikovali na ministrstvu v sklopu promocije Postani vojak. “Kako bi ta poklic približali mladim, se pogovarjamo že ves čas. Pričakujem, da se bo zgodilo podobno, kot se je v gostinstvu. Ta panoga je bila najprej deficitarna, kuharske oddaje pa so vpis na gostinstvo povečale. Govorim seveda v času pred koronavirusom,” je dejal.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje