"Za volanom vsak dan preživim pet ur." Dars napoveduje, da bo kmalu še huje

Manca Turk
07. maj 2025. 00:09
Gradbena dela na odseku Dramlje - Slovenske Konjice
Gradbena dela na odseku Dramlje–Slovenske Konjice | Foto: Dars

Preden se je začela obsežna prenova odseka Slovenske Konjice–Dramlje na štajerski avtocesti, je Dars napovedoval, da se bo pot za voznike tam podaljšala za največ pol ure. A pri napovedi se je pošteno uštel. Vozniki čakajo veliko dlje, na rekorden dan pa je bila kolona vozil dolga kar 30 kilometrov. Že junija se bodo razmere še zaostrile, saj bo Dars za 90 dni zaprl še en pas. "To bo razpad sistema," je prepričan voznik, ki se vsak dan iz Slovenskih Konjic v službo vozi v Ljubljano.

Pot v Ljubljano in nazaj je postala "katastrofalna", pripoveduje bralec, ki se iz Maribora na delo vsak dan vozi v prestolnico.

Po njegovih besedah kolone tovornjakov med popoldansko konico že zdaj segajo od zapore pa vse do izvoza Maribor jug, katastrofalno stanje je v Slovenski Bistrici, nenehne zamude pa vozačem povzročajo stres in poslovno škodo.

"Najhuje je dopoldan, zjutraj še nekako gre, čeprav se vse ponovno ustavi takoj za Trojanami. V ponedeljek sem do Maribora potreboval skoraj tri ure, saj so spremenili zapore in je bil popoldan proti Mariboru odprt samo en pas."

Za volanom po novem preživi kar pet ur na dan, njegov delovnik pa je posledično dolg najmanj 13 ur.

Tudi bralec, ki se v Ljubljano vsak dan vozi iz Slovenskih Konjic, je obupan. V torek je za pot, ki jo v normalnih razmerah prevozi v eni uri, potreboval dve uri in pol. "Zdaj pa si izračunajte, koliko delovnih dni to nanese v enem mesecu. V mojem primeru je to sedem delovnih dni."

V videu spodaj si lahko ogledate posnetek, ki je pretekli teden nastal zaradi del na odseku Slovenske Konjice–Dramlje.

Dars je moral hitro presedlati s teorije na prakso

Dars je pred začetkom delovne zapore, skozi katero vsak dan zapelje približno 40.000 vozil, ocenjeval, da se bo potovalni čas na tem odseku podaljšal za največ 30 minut. "A se je v praksi izkazalo, da ni povsem tako," priznava Zvonko Zavasnik, vodja službe za upravljanje prometa in prometne varnosti pri Darsu.

Po njegovih besedah so Darsove napovedi temeljile na prometnih simulacijah, promet pa se očitno odvija drugače. "Zanimiv je fenomen, da se prepustnost prometnega pasu razlikuje od zapore do zapore po državi. V nekaterih dosežemo na en prometni pas 1.300 vozil na uro, na zapori na štajerski avtocesti pa zgolj 1.000 vozil," pravi.

Razlogov je lahko več; od vedenja ljudi pa do števila tovornih vozil.

Tudi načrti, da bodo pasove menjali dvakrat dnevno (sistem 1 + 1 + 1), so se zelo hitro razblinili. Že prvi dan zapore so na Darsu po besedah Zavasnika ugotovili, da menjava pasov ob 13. uri "ne pride v poštev".

Gradbena dela na odseku Dramlje - Slovenske Konjice
Foto: Dars

Zato zdaj ves čas spremljajo, kako dolga je kolona na eni ali drugi strani. V praksi to pomeni, da zaporo, ko kolona na celjski strani sega do počivališča Zima ali pa priključka Celje vzhod, spremenijo, proti Mariboru pa sta odprta dva pasova. Obratno se zgodi na ljubljanski strani, ko se gneča nabere do Vrhol.

Zaporo vsak dan zamenjajo od 3- do 4-krat, na najbolj prometno obremenjen dan pa so jo kar 6-krat.

Najdaljša kolona je v času zapore po besedah Zvonka Zavasnika segala do priključka Rogoza, kar znaša okoli 30 kilometrov, na celjski strani pa se je gneča valila od počivališča Lopata.

Ko tovornjak, širok 2,5 metra, zapelje na le 10 centimetrov širši pas

Od začetka zapore se je na območju zapore zgodilo šest prometnih nesreč. Večinoma gre za nalete v zaporo ali pa pred njo in so se k sreči končale brez resnejših posledic.

"Bolj pa nas moti, da vozniki tovornih vozil ne spremljajo prometne signalizacije in zapeljejo v zaporo po levem voznem pasu, ki je širok le 2,6 metra," pripoveduje Zavasnik.

V ponedeljek se je prav tak primer zgodi v smeri Ljubljane. Tovornjak se je zagozdil in podrl 150 metrov ograje, zato je bil en pas zaprt več ur.

"Če tovornjak z velikim polpriklopnikom, ki je širok 2,5 metra, zapelje na pas širine 2,6 metra, bo težko prevozil devetkilometrsko zaporo," ponazori sogovornik. Prav zato je Dars od razcepa Slivnica do priključka Šempeter prepovedal prehitevanje za tovornjake.

V skladu z načrtom za zaščito in reševanje, ki ga je Dars moral pripraviti prav za to obnovo, morajo biti na lokaciji 24 ur prisotni gasilci. V dnevnem času poleg njih med predoroma čaka tudi avtovleka, če bi v zapori obtičalo kakšno vozilo, ki bi ga bilo treba povleči ven. V bližini je tudi policija.

Štajerska avtocesta
Štajerska avtocesta | Foto: Dars

"To bo razpad sistema"

Oba sogovornika, ki se v službo vozita iz Maribora oziroma Slovenskih Konjic, se bojita, kaj bo prinesel začetek šolskih poletnih počitnic, ko bo Dars zaprl še en pas, "ki je sedaj vsaj zjutraj nudil nekaj pretočnosti".

"To bo razpad sistema," je prepričan eden od njiju.

Tudi Zvonko Zavasnik ne ovinkari: zdaj ima Dars s tremi prometnimi pasovi nekaj manevrskega prostora. Predvidoma od 25. junija pa bosta voznikom na voljo le še dva pasova, torej po eden v vsako smer. Tak režim bo veljal 90 dni, zaprt bo tudi uvoz Slovenske Konjice proti Ljubljani. "Pretočnost se bo takrat le še poslabšala," napoveduje Zavasnik.

Voznike navigacija usmerja na vzporedno regionalno cesto, kjer pa je še slabše

Po besedah Zvonka Zavasnika se Slovenska Bistrica že pred zaporo spoprijemala s prometnimi zamaški, zdaj je tam le še huje. Čeprav Dars čez omenjeno mesto ni speljal obvoza, voznike navigacija usmerja prav tja.

"Ljudem res ne priporočamo, da zapuščajo avtocesto, saj regionalna cesta prenese še manj vozil, potovalni čas pa se podaljša bistveno hitreje," opozarja.

Voznikom svetuje, naj spremljajo prometne informacije, se na pot odpravijo pravočasno, če je mogoče, naj se prometnim konicam izognejo. Zaveda se, da mnogi zaposleni te možnosti nimajo, zato je ta trenutek po njegovih besedah edina rešitev potrpežljivost.

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih