Kaj je skrčflacija in zakaj se je javno opravičil Janez Janko Kodila

@MihaMazzini/Twitter

Višje cene potrošnike silijo v previdnost. Želijo biti prepričani, da so res plačali, kar so kupili. Nič več, predvsem pa nič manj. Ko je znani slovenski pisatelj in režiser Miha Mazzini na Twitterju objavil, da so prekajena rebrca Kodile, ki jih je kupil, kar 96 gramov lažja, kot piše na embalaži, se je lastnik in direktor Janez Janko Kodila javno opravičil. In poudaril, da se je zgodila napaka. A koliko je primerov, ko se ne in ko gre v resnici za skrčflacijo?

Napete mednarodne in posledično makroekonomske okoliščine, visoka inflacija, ki je v Sloveniji je 10-odsotna, potrošnike sili, da so pri nakupih previdni. Tudi tiste, ki v preteklosti morda niso bili.

Ko gre za hrano, številke statističnega urada povedo, da so se cene hrane oktobra v primerjavi s septembrom dvignile za 2,5 odstotka, v primerjavi z istim obdobjem lani pa kar za 17,2 odstotka.

Da bi se prepričala, ali so vse podražitve hrane res upravičene, ali pa trgovci potrošniku nalagajo več finančnega bremena, kot bi se ga dalo upravičiti, je tudi vlada zagnala popis cen živil med slovenskimi trgovci. Zadnji, prav pred nedavnim, je denimo pokazal, da je košarica osnovnih živil najdražja v Hoferju, najcenejša pa v Tušu. Več o tem TUKAJ. 

Zveza potrošnikov pa je reagirala na opozorila medijev, najprej so se pojavila v tujih, da se v času inflacije pojavljajo tudi primeri skrčflacije (angleško shrinkflation). Gre za primere, ko proizvajalci zmanjšujejo količino ali težo izdelka, prodajajo pa ga po isti ceni in v isti embalaži kot prej. Potrošnik torej ne ve, ali pa mora biti zelo previden, da opazi, da je v resnici po isti ceni kupil manj.

skrčflacija, shrinkflation, inflacija, hrana, podražitev
Zveza potrošnikov Slovenije

Zveza potrošnikov poudarja, da skrčflacija ni prepovedana ali nezakonita, da pa jo skušajo proizvajalci prikriti. O tem ne obvestijo potrošnika, prav nasprotno, zmanjšanje skušajo prikriti z nespremenjenim izgledom embalaže, pravijo na Zvezi potrošnikov Slovenije. Največ primerov naj bi bilo pri prehranskih izdelkih, izdelkih za osebno nego in izdelkih za vzdrževanje gospodinjstva. Če opazite primer zavajajoče skrčflacije, lahko Zvezi potrošnikov Slovenije to prijavite s pomočjo tega spletnega obrazca. 

Da je naletel prav na to, si je bržkone pred nekaj dnevi mislil tudi Miha Mazzini, znani slovenski pisatelj, režiser in kolumnist na pavzi, ko je šel po nakupih.

Med drugim je kupil prekajena rebrca zelo znane slovenske blagovne znamke Kodila, ki je pomursko družinsko mesnopredelovalno podjetje. Verodostojnost pri kupcih pomembno odloča o tem, kaj oziroma čigavo potrošnik kupuje.

Mazzini ni bil čisto prepričan, da je dejansko kupil (in plačal) toliko gramov prekajenih rebrc, kot je pisalo na embalaži. Stala so ga dobrih deset evrov. Za N1 pravi, da jih je doma stehtal in izkazalo se je, da so za 96 gramov lažja od teže, ki je bila zapisna na embalaži. Vrnil se je v trgovino in tam so mu za razliko v teži vrnili tudi denar.

Ko pa je to tudi objavil na Twitterju, so se usuli komentarji, pod katerimi se je oglasil tudi sam lastnik in direktor Kodile, Janez Janko Kodila, in zapisal, da je zgodila napaka, se zanjo Mazziniju opravičil in poudaril, da kot družinsko podjetje gradijo na “kakovosti in spoštovanju.”

Kodila je tudi za N1 dejal, da se je zgodila napaka, in sicer pri tehtanju, da se zanjo še enkrat opravičuje in da je bila to tudi prva takšna reklamacija doslej.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.