Stanovanja po ceni zelja: dobra poslovna priložnost ali past?

Nepremičnine 16. Jun 202310:13 0 komentarjev
Stanovanja na Kitajskem
PROFIMEDIA

"Stanovanja so bila poceni kot zelje," je za Reuters dejal 39-letnik iz Pekinga, ki je v manjšem mestu v notranjosti Kitajske kupil ducat stanovanj. Za nakup takih stanovanj se na Kitajskem odloča vse več ljudi z drugih koncev države. Vendar ekonomski analitiki svarijo, da to ni nujno dober znak.

Na Kitajskem so na nepremičninskem področju opazili zasuk. Vse več ljudi je začelo kupovati stanovanja v manjših mestih, ki so odmaknjena od ogromnih centrov države. Cene so tam namreč po večletnem padanju med najnižjimi v državi.

Čeprav vse pogostejši nakupi stanovanj v majhnih mestih niso tako pomembni, da bi vplivali na celoten kitajski nepremičninski trg, pa del stanovanjskega sektorja v odročnih delih države spet kaže znake življenja. Ljudje, ki imajo dovolj denarja za nakup, se občutno nižjim cenam težko uprejo. Po podatkih kitajskih nepremičninskih platform, ki jih je analiziral Reuters, so v manjših mestih opazili od 24 do 27 odstotkov nižje cene od tistih, ki so veljale leta 2021.

Vrednost stanovanj je padla tudi drugod po državi, vendar se upad najbolj pozna prav v manjših in odmaknjenih mestih. Kot piše Reuters, so se cene stanovanj v Pekingu v petletnem obdobju znižale za 1,5 odstotka, medtem ko so v Čongčingu zaznali 10-odstotni padec.

Prav zato ne preseneča, da v mesta s poceni stanovanji prihajajo predvsem kupci od drugod. Med njimi so starejši v iskanju ugodnega okolja za upokojitev, mladi, ki bi radi našli le poceni stanovanje za svoj ležerni način življenja, in nepremičninski špekulanti. Eden takih je tudi prebivalec Pekinga Hu Jongvej, ki je v celinskem mestu Hebi za dobrih 28 tisoč evrov kupil ducat stanovanj. Kupoval je predvsem starejša dvo- ali trisobna stanovanja. “Stanovanja so bila poceni kot zelje,” je za Reuters dejal 39-letnik.

Vendar analitiki nakupov poceni stanovanj v manjših mestih ne vidijo v tako pozitivni luči. Menijo namreč, da vse to kaže na previdnost med kupci, ki niso prepričani o svojih prihodnjih dohodkih. K temu je treba prišteti počasno rast kitajskega gospodarstva po pandemiji covida-19, slabo razpoloženje potrošnikov in visoko brezposelnost med mladimi, še piše Reuters.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!