Zakaj delavci niso več zvesti delodajalcu?

Gospodarstvo 19. Avg 202309:34 5 komentarjev
zaposlena v pisarni
PROFIMEDIA

Časi, ko so se zaposleni hvalili s podjetji, v katerih delajo, so mimo. Zdaj delavci dajejo prednost sebi.

Dolga leta so bili značilnost sosesk, kot sta londonska poslovna četrt Canary Wharf ali manhattanska finančna četrt, zaposleni, ki so nosili jopiče z logotipi svojih delodajalcev. Pri tem ni šlo le za bolj sproščeno oblačenje v poslovnem svetu, temveč tudi znak ponosa na podjetje, v katerem so delali.

Vendar se takšna zvestoba zaposlenih zmanjšuje, poroča britanski BBC. Strokovnjaki pravijo, da je v spremenjenem svetu dela, na katerega vpliva hitro razvijajoča se tehnologija, spremenile pa so se tudi prednostne naloge zaposlenih, manj verjetno, da se bodo delavci pri razmišljanju in govorjenju o svoji karieri osredotočali predvsem na delodajalca.

Delavci tako namesto delodajalca v življenjepisih izpostavljajo sebe kot osebo.

Ustanovitelj in izvršni direktor podjetja Leesman, ki meri, kako zaposleni doživljajo delovno mesto, Tim Oldman, je to videl v praksi, ko je iskal nove talente za svoje podjetje. Praksa se po njegovih besedah močno odraža na družbenem omrežju LinkedIn. Mnogi delavci namreč na profilih izpostavljajo svoje ime in spretnosti, informacije o delodajalcih pa objavijo nižje. To je popolno nasprotje dosedanje prakse, saj so delavci doslej višje izpostavili delodajalca in naziv delovnega mesta.

LinkedIn
PROFIMEDIA

Profesorica upravljanja človeških virov na londonskem King’s Collegeu Dana Minbaeva je pristop ocenila kot smiseln. V trenutnih razmerah, ko se delodajalci pri iskanju kadrov osredotočajo na specifična znanja in spretnosti, je smiselno, da delavci izpostavljajo svoje osebne dosežke namesto delovnega mesta. Profesorica to pripisuje splošnemu prehodu na gospodarstvo, ki temelji na znanju in spretnostih.

“Delujemo v okolju, v katerem posameznikove spretnosti in kompetence štejejo za njegovo najdragocenejše premoženje,” je rekla za BBC. Na trgu so najdragocenejši delavci, ki so spodobni prilagoditi svoja strokovna znanja in izkušnje nastajajočim tehnologijam, kot je umetna inteligenca.

Globalizacija in hitro razvijajoča se tehnologija spodbujata prehod na trg dela, ki temelji na veščinah, meni vodja šole za upravljanje človeških virov na univerzi Arden v Združenem kraljestvu Aaron Taylor. “Znanja in spretnosti, po katerih povprašujejo delodajalci, se hitro spreminjajo. Zaposleni jih želijo posodabljati iz osebnih, poklicnih ali finančnih razlogov,” je dejal.

delavci v londonski poslovni četrti
PROFIMEDIA

Z drugimi besedami: zaposleni postajajo dragoceni zaradi znanj, ki jih imajo, in ne le zaradi njihovega strokovnega profila. In delavci to vedo.

Zakaj so zaposleni manj zvesti delodajalcem?

Ker na trenutnem trgu dela kompetence postajajo pomembnejše od ugleda podjetja, je veliko zaposlenih vse manj zvestih delodajalcem. Strokovnjaki pravijo, da se delavci raje selijo med podjetji, kot da bi ostali v prestižni korporaciji zaradi njenega slovesa, saj iščejo priložnosti, kjer lahko svoje znanje in spretnosti razvijajo ter negujejo.

Profesorica Minbaeva je razložila, da se delavci zaradi tega premika v zvestobi psihološko oddaljujejo od svoje nekdanje trdne pripadnosti enemu podjetju.

Deloma pa je to mogoče pripisati tudi temu, da zaposleni pogosteje preverjajo ali celo izpodbijajo uveljavljene vrednote in kulturo na svojih delovnih mestih ter svojih nadrejenih. “Mlajši zaposleni bolj aktivno preverjajo in ocenjujejo, ali se prepričanja in vrednote podjetja skladajo z njihovimi, ali je podjetje trajnostno in ali drži dane obljube,” je pojasnila. Podjetje, ki ne izpolnjuje njihovih pričakovanj, so pripravljeni zapustiti.

Aaron Taylor meni, da je pandemija spodbudila delavce, da na delovnem mestu zahtevajo več samostojnosti. “Ljudje želijo imeti večji nadzor nad ravnovesjem med poklicnim in zasebnim življenjem,” je povedal za BBC. “Manj poudarka je na zvestobi podjetju in ‘vztrajanju’ na delovnem mestu, več pa na iskanju dela, ki ustreza potrebam in željam delavcev.”

zaposleni na nočnem sestanku
PROFIMEDIA

Tim Oldman pa je prepričan, da se manj časa, ki ga delavci preživijo v pisarnah, odraža v tem, da lažje ločijo sebe in svoje delovno mesto. “Zaposleni imajo manj koristi od zvestobe blagovni znamki. Prav tako pogrešajo nestrukturirane socialne interakcije s sodelavci, ki služijo ustvarjanju in krepitvi socialne kohezije ter občutka skupnega namena,” je rekel.

Če je povezanost s pisarno minljiva, tako Oldman, je zaposlenim manj mar za podjetje in posledično je bolj verjetno, da o odhodu ne bodo predolgo premišljevali.

Strokovnjaki so prepričani, da je zaradi manjše tradicionalne zvestobe delodajalcu za delavce bolj smiselno, da dajo večji poudarek na svoja znanja in spretnosti.

V prihodnosti bodo namreč zaposleni, po prepričanju strokovnjakov, dali večji poudarek na svoje delo in znanje kot pa na delodajalca, piše BBC. Taylor meni, da bodo delavci zaradi vse hitrejše menjave delovnih mest in gospodarstva, ki temelji na znanju ter spretnostih, za napredovanje, tako v smislu karierne rasti kot zaslužka, še naprej izpostavljali svoje talente pred delodajalci.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje