Spletna trgovina zavrača očitke: “Ne zahtevamo nič več podatkov kot drugi”

Digitalno 16. Apr 202409:29 6 komentarjev
Temu
Foto: PROFIMEDIA

Spletna trgovina Temu se je odzvala na članek o številnih kritikah potrošnikov, ki pravijo, da so izdelki slabe kakovosti ter da trgovina na skrivaj pridobiva osebne podatke. Zatrdili so, da vse prodajalce predhodno preverijo, prav tako pa izvajajo fizični pregled izdelkov. O zbiranju podatkov pa pravijo, da jih v primerjavi z drugimi spletnimi trgovci ne zahtevajo nič več.

Kot smo pisali, se spletna trgovina Temu, katere priljubljenost hitro raste, sooča z vse pogostejšimi kritikami.

Najpogostejša so opozorila, da Temu hudo krši zasebnost potrošnikov. Tuji mediji so v zadnjih mesecih izpostavili, da naj bi aplikacija Temu pri namestitvi na mobilno napravo od potrošnika med drugim zahtevala soglasje za dostop do orodij Wi-Fi in Bluetooth.

Na članek so se odzvali v podjetju in med drugim posredovali več strani dolgo pojasnilo, kako ravnajo z osebnimi podatki. Poudarili so, da račun stranke izbrišejo v sedmih delovnih dneh po prejemu zahteve za izbris, ob tem pa odstranijo vse podatke, razen tistih, “ki jih je treba ohraniti v pravne, regulativne, davčne, varnostne in skladnostne namene”.

Dodali so fotografijo, koliko podatkov od uporabnika na primer zahteva Amazon in koliko jih zbirajo oni.

Zbiranje podatkov: Temu in Amazon
Foto: Posnetek zaslona

Temu ob tem navaja, da zbirajo podatke o nakupih in finančne informacije za lažjo obdelavo in izpolnjevanje naročil; kontaktne podatke, nujne za izpolnjevanje naročil in ustvaritev računa; podatek o lokaciji, ki ga na splošno z izjemo Bližnjega vzhoda ne zahtevajo; zgodovino iskanj, ki pomaga prilagoditi uporabniško izkušnjo ter podatke o identifikatorju ter uporabi. Slednji podatki po njihovih informacijah pomagajo pri identifikaciji računov ali naprav, analizi težav z aplikacijo in posledično pri izboljšanju storitev.

Naslovili so tudi skrbi vplivnežev, da Temu dostopa do njihovih kamer, fotografij, mikrofona in drugih funkcij. “Te skrbi so neutemeljene. Da bi jih naslovili, smo v aplikacijo in na spletno stran dodali sekcijo ’dovoljenja’ (permissions, op. a.), kjer so ta podrobno opisana,” so zapisali v podjetju.

Poudarili so, da ko aplikacija zaprosi za dostop do fotografij ob oddaji ocene izdelka, ne dostopa do kamere uporabnikov. “Ko želite naložiti fotografijo ali videoposnetek, Temu za to zaprosi v telefon vgrajeni aplikaciji za kamero in galerijo. Med fotografiranjem oziroma izbiranjem fotografije imate opravka neposredno z aplikacijami telefona. Ko končate, so te fotografije ali videoposnetki posredovani aplikaciji Temu. Med tem postopkom aplikacija ne kuka, kaj počnete ali kje ste, uporabi samo izbrano fotografijo ali videoposnetek,” so zatrdili. Ob tem so dodali, da aplikacija Temu ne dela posnetkov zaslona.

Spletno trgovino Temu si lasti družba PDD Holdings Inc., ki je imela do nedavenega sedež v Šanghaju na Kitajskem. Da bi lastnik pomiril obtožbe o vmešavanju kitajske vlade v poslovanje podjetja in pridobivanje podatkov o potrošnikov, je pred kratkim pravni sedež podjetja prenesel na Irsko.

Temu: Izvajamo naključne preglede izdelkov

Številni potrošniki se pritožujejo tudi nad izdelki samimi. Poleg trditev, da se številni produkti na fotografijah močno razlikujejo od tistih v prejeti pošiljki, na račun spletne trgovine Temu letijo tudi bolj resne obtožbe. Kupci so med drugim poročali o nevarni in nekakovostni elektroniki, igračah iz nevarnih materialov, očitnih ponaredkih in izgubljenih paketih brez vrnjene kupnine.

Ob tem v podjetju zagotavljajo, da vse prodajalce predhodno preverijo. Ti se morajo s pogodbami zavezati k varnosti izdelkov in skladnosti s predpisi, ki veljajo za njihove ciljne trge. Temu te dokumente preveri, da zagotovi skladnost izdelkov z varnostnimi predpisi, preden se ponudbe aktivirajo na platformi.

Prav tako po navedbah spletne trgovine izvajajo še fizični pregled izdelkov. “Izvajajo se naključni pregledi, s katerimi se preverja, ali fizični izdelki ustrezajo svojim opisom in so skladni z varnostnimi standardi. To vključuje preverjanje embalaže, nalepk in varnostnih oznak. Če obstaja sum, da izdelek ni skladen, Temu nemudoma ukrepa, kar lahko vključuje začasno ukinitev uvrstitve v aplikacijo, zahtevo po dodatni dokumentaciji ali popolno odstranitev izdelka,” so pojasnili.

Na očitke o hitri modi pa v podjetju odgovarjajo krajše: “V nasprotju z blagovnimi znamkami, ki same izdelujejo oblačila in preizkušajo na tisoče modelov, smo mi samo prodajalec. Nismo lastniki blagovnih znamk in ničesar ne proizvajamo sami. Ponujamo ogromno izdelkov, oblačila pa so le en majhen del.” Ob tem dodajajo, da z neposrednim povezovanjem kupcev s proizvajalci in prodajalci zmanjšujejo stroške in se “v primerjavi s tradicionalnimi trgovinami izogibajo potratni prekomerni proizvodnji”.

Kitajsko podjetje Temu je septembra 2022 najprej prodrl na ameriški trg, kjer so potrošnike takoj obnorele nizke cene in široka ponudba. V prvih petih mesecih na ameriškem trgu si je aplikacijo spletne trgovine preneslo 24 milijonov Američanov. Danes Temu s kitajskih skladišč dnevno odpošlje približno 4.000 ton izdelkov, je poročal Reuters. Za primerjavo: tehnološki velikan Apple iz Kitajske dnevno izvozi največ 1.000 ton materiala.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje