Vohunska krinka Art Gallery 5’14: “Vse to je videti slamnato”

Slovenija 31. Jan 202313:55 > 14:12 2 komentarja
Art gallery 5'14
Art gallery 5'14/FACEBOOK

Umetniška galerija Art Gallery 5’14 in njena lastnica z lažno identiteto Maria Rosa Mayer Munos, ki so jo pridržali zaradi suma vohunjenja za Rusijo, sta galeristom popolnoma neznana. "Vse to je videti slamnato," pravi Barbara Čeferin iz Galerije Fotografija, ki je po objavi v medijih za to galerijo pobrskala tudi sama. "Galerijo imam že 35 let, pa zanjo prvič slišim," pa je povedal Branko Volkar iz Galerije Zala. Sodeč po objavah na profilu na Facebooku je galerija Art Gallery 5’14 nazadnje razstavljala v ljubljanski prodajalni klavirjev Japan piano center, od koder odziv še čakamo. Prav tako je sodeč po objavah razstavila delo likovnega umetnika fotografa Bruta Carniollusa.

Slovenska obveščevalno-varnostna agencija (Sova) je skupaj z NPU priprla dva tujca, ki sta osumljena vohunjenja za Rusijo. Po informacijah N1 sta se osumljena v Sloveniji predstavljala kot 38-letna zakonca iz Argentine z imenoma Ludwig Gisch in Maria Rosa Mayer Munos. V Ljubljani sta imela dve podjetji, ki sta služili kot njuna krinka: računalniško podjetje DSM&IT ter umetniško galerijo Art Gallery 5’14.

Na LinkedIn profilu galerije piše, da ta “sodeluje z 90 umetniki, ki jih predstavlja na sejmih, poleg tega pa organizira razstave. V dveh letih smo dosegli veliko več, kot smo pričakovali.” Več informacij kaže, da so razstave v več evropskih mestih res bile. V letu 2021 je imela galerija približno 23.000 evrov prihodkov.

Pri več galeristih smo preverili, ali so poznali to galerijo. Da ne poznajo ne galerije ne njene lastnice Marie Mayer in z njima nikoli niso imeli stika, so nam odgovorili vsi sogovorniki.

“Galerijo imam že 35 let, pa zanjo prvič slišim,” je odgovoril Branko Volkar iz Galerije Zala.

“Še nikoli nisem slišala za to galerijo in poznam vse galerije pri nas,” je dejala ustanoviteljica Ravnikar Gallery Space Piera Ravnikar. Kot je povedala, je za galerijo izvedela v ponedeljek iz objav na spletu.

“Še nikoli nisem slišala ne o galeriji ne o lastnici, pa imam galerijo že 20 let,” je povedala Barbara Čeferin iz Galerije Fotografija. Ko je ime galerije včeraj zasledila v medijih, je za njo pobrskala tudi sama. “Naš kruh je zelo težek, za prepoznavnost se moraš boriti. Najlažje se je skriti za imenom galerije, ampak to vse zgleda slamnato,” je dodala.

Tudi Emil Šarkanj iz Galerije Hest je rekel, da še nikoli ni slišal za galerijo ali njeno lastnico. “Tudi jaz sem po spletu iskal, če bi našel kaj o njih. Še nikoli nisem slišal,” je dodal.

“Še nikoli slišal,” je na naše vprašanje odgovoril Branimir Ritonja iz Fotogalerije Stolp.

Art Gallery 5'14
N1

V eni od sosednjih pisarn na Parmovi ulici pa so nam dejali, da niso videli nikogar, ki bi vstopal v prostore, in da tudi nikoli niso slišali kakšne ruske govorice tam.

Spletne galerije običajno delujejo po liniji najmanjšega odpora

Nekoliko neobičajen vtis daje tudi to, da so dela večinoma prodajali po spletu, organizirali pa so spletne razstave in občasne razstave v živo. Profili galerije na družbenih omrežjih še delujejo, na njih je mogoče videti tako oglase kot objave o razstavah. Je pa zadnja objava tako na Facebooku kot LinkedInu iz začetka decembra. Povezava na spletno stran galerije ni več aktivna.

Kot pravijo sogovorniki, prodaja po spletu deluje po liniji najmanjšega odpora. “Tako se ti ni treba ukvarjati s produkcijo in komunikacijo,” je dejala Ravnikar. “Umetnik lahko živi v tujini, ti pa prodajaš njegova dela. Ko jih prodaš, jih umetnik pošlje kupcu,” je še pojasnila.

Sodeč po objavah na profilu na Facebooku je galerija Art Gallery 5’14 nazadnje razstavljala v ljubljanski prodajalni klavirjev Japan piano center. Razstavila je delo fotografa in likovnega umetnika Bruta Carniollusa.

“Umetnostna galerija 5’14 je z veseljem organizirala to malo razstavo. Zahvaljujemo se Japan piano centru, da nam je ponudil prostor ter promocijo lokalnih in mednarodnih umetnikov,” so zapisali v objavi. Na priloženih fotografijah je videti umetnika, ki na ozadje s sivimi zavesami pripenja sliko.

Večina sogovornikov Bruta Carniollusa ne pozna. Da so s tem likovnim umetnikom že sodelovali, so potrdili v mariborski Fotogaleriji Stolp.

Obrnili smo se tudi na Japan piano center, njihov odziv še čakamo.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje