Družinska zdravnica: “Morala sem se usesti in zadihati. Kaj je namen seznama?”

zdravniška ordinacija
Foto: Denis Sadiković/N1

Potem ko je ZZZS objavil poimenski seznam zdravnikov o številu obravnavnih pacientov, se iz zdravniških vrst vrstijo kritike. "Kaj je namen objavljenega seznama. Da tekmujemo med sabo," se sprašuje družinska zdravnica Tanja Šeligo Drame in dodaja, da je vsaka obravnava drugačna od druge – med sabo so neprimerljive in različne kot jabolka ter hruške.

Poteza Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS), ki je na spletni strani začel objavljati poimenske sezname, ki razkrivajo, koliko pacientov obravnavajo posamezni zdravniki, je razburila Sindikat zdravnikov in zobozdravnikov Slovenije Fides ter Zdravniško zbornico Slovenije.

Ta je na svoji spletni strani delila zapis družinske zdravnice Tanje Šeligo Drame, ki je podrobneje predstavila delo v ordinaciji.

“Čeprav se v službi neskončno trudim, da pacient ne bi bil samo številka, obstajajo institucije, ki na vsak način želijo prikazati, da pacienti to so,” je zapis začela Šeligo Drame. “Ko sem pogledala, koliko naj bi v zadnjih mesecih po ‘slavni objavljeni statistiki’ naredila, sem se morala najprej usesti in zadihati,” je zapisala.

V nadaljevanju je podrobneje opisala svoje delo. Ena obravnava pri zdravniku lahko pomeni poslan recept za lekadol in ena obravnava pri zdravniku lahko pomeni: kontrolni pregled po hospitalizaciji, pregled terapij, predpis manjkajočih zdravil, laboratorijsko kontrolo vnetnih parametrov, predpis antibiotika, predpis postelje, predpis plenic, delovni nalog za patronažo, konziliarni klic infektologa, pregled laboratorijskih izvidov, napotitev k dermatologu, je nanizala. “Prvo obravnavo rešiš v 15 sekundah, za drugo potrebuješ pol ure /…/. V očeh objavljene statistike je pa oboje ena obravnava.” Dodala je, da je 150 obravnav v enem dnevu in 40 obravnav v drugem dnevu primerljivo kot dan in noč – kot jabolka in hruške.

“6. marca sem po statistiki imela ‘le’ 55 obravnav, a manjka drobni tisk. Takrat sem delala le štiri ure. In od 55 obravnav sem 35 ljudi pregledala v ambulanti. To je malo drugače – kot če bi predpisala 55 receptov za lekadol,” je strnila. “Kje v statistiki so naša dežurstva ob koncu tedna, ko pregledamo med 50 in 80 ljudi,” se je vprašala Šeligo Drame.

Dodala je, da so pompozni naslovi primerjave številk med izvajalci zdravstvenih storitev zavajajoči in vzeti iz konteksta. “Z večanjem števila obravnav je večja verjetnost napak, naše obravnave pa so bolj površne. Nismo roboti,” je jasna.

“Statistike za maj še ni, a če verjamete, sem tri dni zapored imela približno sto obravnav. Pa mislite, da sem nanje ponosna? Niti ne. Zagotovo je bilo današnjih 57 obravnav bolj kvalitetno narejenih. Pri določenih izvajalcih zdravstvenih storitev se zagovarja en obisk, ena težava, druga težava, nov obisk. Ker primanjkuje terminov, poskušam pet težav istega pacienta rešiti v eni obravnavi, da mu prihranim naslednje štiri obiske. Torej za izboljšano statistiko lahko: krvni tlak izmerimo danes, ušesa speremo jutri, bolečine v križu in analgetike prepišemo pojutrišnjem,” je strnila in dodala, da ji ni jasno, kaj je namen objavljenega seznama. “Da tekmujemo med sabo? Da pacienti izberejo osebnega zdravnika glede na to, kako hitro je zmožen klikati? Ker nam več pomeni čas s pacientom kot strnjene šifre, ki bi jih mogli vnesti za statistiko,” je z vprašanjem sklenila zapis Šeligo Drame.

Kot smo že pisali, je Fides seznam ocenil kot nekonstruktivnega. “Predstavljanje surovih in nepopolnih podatkov brez poznavanja delovanja zdravstva in njihove ustrezne umestitve in interpretacije bo le okrepilo nezadovoljstvo, tako med izvajalci zdravstvene dejavnosti kot uporabniki zdravstvenih storitev,” so poudarili v zdravniškem sindikatu.

Da so objavljeni podatki brez konteksta in podajajo nepopolno in izkrivljeno sliko, je jasna tudi zdravniška zbornica.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.