Na družbenih omrežjih je v zadnjih dneh odmeval oglas za toplotno črpalko, ki jo prodaja murskosoboško podjetje Tratnjek. Pod sloganom, da je toplotna črpalka zaradi svojih značilnosti ''kot popolna snaha", se je na podjetje zgrnil plaz očitkov o seksističnem podtonu oglaševalske kampanje. V podjetju so za N1 v odzivu dejali, da svojo potezo obžalujejo.
Če ste se v zadnjih dneh peljali po križišču Ižanske, Jurčkove in Hladikove ceste v Ljubljani, ste lahko videli oglase podjetja Tratnjek Klima Center. Na cestnih plakatih je namreč reklama za toplotno črpalko, ki jo je murskosoboško podjetje opisalo kot ”popolno snaho”, saj da je ”tako tiha, da jo obožujejo vsi sosedi”, ”tako pametna, da je všeč tudi tašči” in ”tako lepa, da sem jo predstavil vsem prijateljem”.
Po objavi fotografij na družbenih omrežjih je med uporabniki završalo. Nekateri so namreč v oglasu prepoznali seksistični podton in šovinizem ter se ob tem spraševali, kaj je podjetje z oglasom, ki je bilo med drugim objavljeno tudi na Facebookovem profilu podjetja in na njegovi spletni strani, želelo sporočiti.
Kritični so bili tudi v uredništvu spletnega portala Spol.si. “Kako lahko leta 2023, po vseh akcijah ozaveščanja o nasilju nad ženskami, družbenih neenakosti, seksizmu in podobno, še vedno naletimo na takšne oglase?” so zapisali na omrežjih X in Facebook.
Kako so se odzvali v podjetju?
Za komentar smo prosili tudi podjetje Tratnjek. V odzivu za N1 so pojasnili, da obžalujejo in se iskreno opravičujejo za kršitev oglaševalskega kodeksa ter neprimerno oglaševalsko kampanjo za toplotne črpalke znamke Samsung. “Priznavamo, da je bila vsebina našega oglasa neprimerna in žaljiva ter ni ustrezala vrednotam in načelom, ki jih zagovarja naše podjetje in podjetje Samsung, ki ga zastopamo,” so dodali.
Sprejeli so takojšnje ukrepe. “Oglas je bil odstranjen z vseh kanalov, na katerih je bil objavljen – na radiju in družbenih medijih. Na plakatih pa se oglas odstranjuje in bo prelepljen v najkrajšem času. Zahvaljujemo se za povratne informacije javnosti, ki so nas spodbudile k hitrim in konkretnim ukrepom. Še enkrat se iskreno opravičujemo in se vam zahvaljujemo za razumevanje in nadaljnjo podporo,” so še sporočili javnosti.
Kaj pravi oglaševalski kodeks?
Drugi člen (Dostojnost) slovenskega oglaševalskega kodeksa navaja, da oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti in bi tako povzročilo globoko ali množično prizadetost. Med drugim je v členu zapisano, da oglaševanje ne sme nasprotovati samoumevni enakopravnosti med spoloma, niti prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oziroma podcenjujoč način. Več o tem si lahko preberete na TEJ POVEZAVI.
Problematiko seksizma, družbene neenakosti, pa tudi nasilja nad ženskami smo večkrat obravnavali v rubriki Poglobljeno. Preberite še:
Dobro izgledaš … za svoja leta
“To ni črka na papirju, ta pravica je izšla iz tragedij in trpljenja žensk”
Fantu je poslala svoje gole fotografije, zdaj jih on pošilja naprej
“Sodili vas bodo po vašem videzu …”
“Ženske, življenje, svoboda”: kako so ženske povedle upor zoper iranski režim
Apel za družbo nenasilnih ljudi, spoštovanja meja in zdravih odnosov
Ne obstajajo samo Adami in Eve, princi in princese
Ne bodite del strupenega sveta, izberite podporo, razumevanje in ljubezen
“Zagrozil je, da me bo živo zažgal”
Epidemija v senci, ki jo odstirajo glasovi žrtev
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje