Omejitve interneta: poteza, ki je Vladimirja Putina stala več milijard evrov

Gospodarstvo 11. Jan 202420:57 4 komentarji
Vladimir Putin
Foto: PROFIMEDIA

Ruska invazija v Ukrajini se bo kmalu prevesila v tretje leto. Spopadi, ki potekajo na vzhodu celine, so v tem času opazno vplivali na evropsko gospodarstvo, prizadeli pa tudi Rusijo. Med drugim so lani v Krmelju za odpravo motenj, povezanih z dostopom do spleta, in cenzuro zahodnih medijev porabili okoli 3,7 milijarde evrov. Primanjkljaj v ruskem proračunu pa naj bi se skupaj povečal za 32,9 milijarde evrov.

Z invazijo v Ukrajini si je Rusija zadala velik gospodarski udarec.

Od začetka spopadov 24. februarja leta 2022 se rusko gospodarstvo, pričakovano, ohlaja. K temu so pripomogli tako paketi sankcij, ki jih je sprejela Evropska unija, pa tudi samovoljne odločitve Kremlja.

Poleg povišanih stroškov za vzdrževanje vojske naj bi v Kremlju velik del denarja namenili za cenzuro zahodnih medijev oziroma omejitev spletnega dostopa do zahodnih spletnih strani, kaže nedavno poročilo pregledovalnika naslovov VPN. V državi je prepovedan tudi dostop do družbenih omrežij, med drugim Facebooka in X-a.

facebook
Foto: PROFIMEDIA

Rusija je dostop začela omejevati v prvih tednih po invaziji, cenzura pa še vedno traja. V državi se tudi sicer pojavljajo težave z dostopom do interneta, v letu 2023 se je z njimi soočalo 113 milijonov Rusov. Od začetka vojne so v državi zabeležili 1.353 ur brez dostopa interneta, v seštevku to znese skoraj dva meseca.

S tem je država v letu 2023 izgubila okoli 3,7 milijarde evrov. Za primerjavo – svetovno gospodarstvo so motnje, povezane z dostopom do spleta, lani skupaj stale 8,3 milijarde evrov.

Težave v letalstvu: v zrak še naprej s 50-letnimi Antonovim?

Velik strošek po zahodnih sankcijah, ki so omejile trgovanje, predstavlja tudi vzdrževanje letalske industrije. V Rusijo namreč ni mogoče prodati delov ali celotnih plovil proizvajalcev Boeing in Airbus, zato primanjkuje delujočih letal. Dve sibirski letalski združbi pa sta zato na Kremelj naslovili prošnjo po podaljšanju roka uporabnosti 50-letnim letalom Antonov.

A medtem ko naj bi bila modela An-24 in An-25 primerna za letenje v težkih sibirskih pogojih, bi cena vzdrževanja starih letal lahko poletela v nebo, poroča Reuters. Letalski družbi računata na državno finančno pomoč.

Antonov An-24
Foto: PROFIMEDIA

Letala Antonov predstavljajo le majhen del ruske komercialne letalske flote, skupaj naj bi jih Rusija imela okoli 100, vsa so stara okoli 50 let, je povedal namestnik direktorja letalske družbe Angara Sergei Zorin. “Do leta 2030 četrtina teh letal ne bo več letela,” je dodal.

Od začetka invazije v Ukrajini in sprejemanja zahodnih sankcij proti Rusiji naj bi Kremelj za vzdrževanje delujoče letalske industrije namenil okoli 11 milijard evrov, je pokazala analiza Reutersa.

Putin miri, primanjkljaj v proračunu pa lansko leto večji še za 32,9 milijarde evrov

Putin kljub velikim izgubam še naprej zagovarja odpornost ruskega gospodarstva, strokovnjaki pa pravijo, da bi podrobnejši ogled kremeljskih financ pokazal veliko manj optimistične napovedi. Obrambni izdatki so izredno visoki, vojaška poraba pa se zažira v druga področja proračuna, poroča Insider.

Primanjkljaj v finančnem načrtu naj bi se lansko leto povečal za 32,9 milijarde evrov, je sporočilo rusko finančno ministrstvo. Letos naj bi Moskva za vojsko porabila tretjino svojega proračuna, kar bo gospodarsko rast verjetno še dodatno znižalo, pravijo strokovnjaki s sklada za mednarodni mir Carnegie.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje