Oglaševanje

Najprej ljubimca, zdaj zakonca, nato še brat in sestra

Suzana Lovec
17. maj 2025. 05:20

Kakšno je življenje po katastrofi? Kako funkcionirata s Polono Juh, soigralko in partnerko v zasebnem življenju? Kaj in zakaj počne z glasbo? In ali mu je žal, da je bil nekoč v politiki?

Oglaševanje

Saša Tabaković igra v ljubljanski Drami, ob tem pa skupaj s Polono Juh tudi v Trilogiji erosa. Prva iz trilogije je bila predstava V agoniji, v kateri sta igrala ljubimca, druga je predstava Prah, v kateri sta zakonca, ki se spoprijemata z realnostjo po katastrofi. Zadnja bo predstava, v kateri bosta brat in sestra.

"Občutenje katastrofe, ki ga gledalec doživi"

Kakšen je čas po katastrofi? Čas, ki nikoli več ne bo čas pred? Kje je prihodnost, ko se uresničijo naši največji strahovi pred izgubo? Kako se pogovarjamo po dogodkih, ki nam spremenijo življenje in svet? "Želeli smo si narediti predstavo, v kateri bo to občutenje katastrofe tako močno, da ga bo gledalec lahko podoživel. Torej ne samo razumel, da ga razlagam racionalno, ampak tudi, da ga podoživi, močno občuti, da ga pretrese," razlaga Tabaković v pogovoru za N1.

Oglaševanje

In kako se v teh treh predstavah spreminjata prostor in odnos med moškim in žensko? Ter zakaj nastajajo izven institucij?

V pogovoru za N1 podkast smo Tabakovića spraševali tudi o njegovem delu v Drami (Bog, Zdravnica, Osvoboditev Skopja ...) in njegovih filmskih vlogah. Trenutno najbolj vidna je vloga zborovodje v filmu Urške Djukić Kaj ti je deklica, filmu, ki je bil nagrajen na Berlinalu. Kako je nastajal ta rahločutni film? Zakaj je feminizem pomemben tako za ženske kot moške? Kako so tudi fantje in moški žrtve patriarhata? In kako je ob snemanju tega filma ugotovil, da mu izkušnje iz srednje glasbene šole pomagajo ... in da se je v njem prižgala ena nova lučka.

Za Tabakovića je poslanstvo umetnosti spreminjanje duha. Kako naj se spremeni in kakšen je ta duh zdaj, poslušajte v N1 podkastu.

Oglaševanje

Od selitve Drame do referenduma, od spominov do spojitve z glasbo

Tabaković je v pogovoru kritičen do kulturne politike v državi. Kritičen je do politike, a tudi do umetnikov.

In kritičen je do načina, kako poteka projekt prenove Drame. "Mislim, da je tukaj zatajila kulturna politika. Šli smo v prostore, ki so v zasebnem lastništvu, medtem ko zagotovo obstajajo infrastruktura in prostori v državni lasti, kjer bi se lahko ta ogromna najemnina pretočila v drug javni žep. In mislim, da bi javni interes bil v tem primeru veliko bolj izpolnjen, kot je morda v tem trenutku ..."

Saša Tabaković
Saša Tabakovič: S smrtjo bližnjega vsega tistega, kar je hipotetično, ni več. Res je konec. | Jan Gregorc

Pogovor lahko gledate ali poslušate v zgornjem posnetku. V njem izveste tudi:

Oglaševanje

  • kako občuti trpljenje drugih
  • kako komentira izid na zadnjem referendumu in kdo je dejansko na izgubi
  • kaj je ugotovil v politiki
  • kakšni so njegovi spomini na film Pod njenim oknom
  • zakaj je takoj po končani srednji šoli (smer harmonika in petje) harmoniko za vedno odložil
  • zakaj sevdah, zakaj Pesmi z drugega brega in zakaj elektropop in zvok 80. let v projektu Belart
  • kako doživlja vloge v gledališču, seriji in v filmih
  • kako delujeta, mislita in se brez besed ob ustvarjanju razumeta s Polono Juh

Celoten, uro dolg pogovor vam je na voljo v zgornjem posnetku. Na podkaste s Suzano Lovec se lahko sicer naročite na platformah APPLE PODCASTSSPOTIFYSOUNDCLOUDCASTBOX in DEEZER in tudi na našem YouTubovem kanalu, najdete pa jih tudi na Metroplayu in Eonu. Vsi N1 podkasti s Suzano Lovec so zbrani tudi na naši podstrani Podkast.

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih