Facebook prvič v zgodovini zaznava upad dnevno aktivnih uporabnikov

Gospodarstvo 03. Feb. 202206:53 > 08:25
Delite:
Facebook
Foto: Profimedia

Facebook je prvič v svoji 18-letni zgodovini zaznal padec dnevno aktivnih uporabnikov. Mark Zuckerberg priznava, da v preteklosti še niso imeli tako močnega konkurenta, kot je TikTok.

Krovno podjetje Meta Networks Facebooka je potrdilo padec dnevno aktivnih uporabnikov na 1,929 milijarde v zadnjih treh mesecih decembra. V prejšnjem četrtletju so jih imeli 1,930 milijarde.

Podjetje je opozorilo na upočasnitev rasti prihodkov zaradi konkurence, kot sta TikTok in YouTube, tudi nekateri oglaševalci se umikajo oziroma zmanjšujejo izdatke. Delnice podjetja Meta so po zaključku trgovanja v New Yorku padle za več kot 20 odstotkov, poroča BBC.

Prvi mož Facebooka Mark Zuckerbeg je dejal, da je rast podjetja zaustavilo predvsem to, da mlajši ljudje odhajajo h konkurenci. Meta, ki ima v lasti drugo največjo digitalno oglaševalsko platformo za Googlom, ocenjuje, da so jih ranile spremembe v Applovem operacijskem sistemu, predvsem na področju zasebnosti. Te spremembe so znamkam otežile oglaševanje na Facebooku in Instagramu, kar bi lahko v tem letu pomenilo izgubo deset milijard dolarjev (to je približno 8,83 milijarde evrov).

Skupni prihodek Mete v večini prihaja od oglaševanja, povečal pa se je na 33,67 milijarde dolarjev (29,74 milijarde evrov), kar je le za malenkost več od napovedi. Za naslednje četrtletje napovedujejo prihodke med 27 in 29 milijard dolarjev (23,85 in 25,61 milijarde evrov), kar je manj, kot so pričakovali analitiki.

TikTok kot glavni konkurent

Podjetje je v video vložilo veliko denarja, da bi s tem konkuriralo TikToku, ki je v lasti kitajskega tehnološkega giganta ByteDance, a je s tem zaslužilo manj denarja kot s tem, kar Facebook tradicionalno ponuja uporabniku.

Zuckerberg je sicer prepričan, da se bodo naložbe v video in virtualno resničnost izplačale, kot se je v preteklosti mobilno oglaševanje in uvedba Instagramovih zgodb (Insta stories). A ob tem priznava, da se podjetju ob prejšnjih spremembah strategije ni bilo treba spopasti z večjim tekmecem, kot je TikTok.

Komentari

Vaš komentar