V Renu zmanjkuje vode, zaprtje prometa pa bi Evropo potisnilo še globlje v krizo

Gospodarstvo 04. Avg 202219:25 > 19:401 komentar
Delite:
Ren
Foto: Profimedia

Gladina reke Ren, enega največjih evropskih vodotokov, je nevarno blizu točke, ko bi se promet po tej prometni žili zaprl. V času, ko si celotna celina prizadeva preprečiti gospodarsko krizo, bi zaprtje Rena za promet ogrozilo trgovinsko izmenjavo, piše Bloomberg.

Po tem, ko je v začetku poletja vode začelo zmanjkovati v največji italijanski reki Pad, zdaj zaradi suše vode zmanjkuje še v enem velikem evropskem vodotoku, v reki Ren.

Nivo vode pri nemškem mestu Kaubu, ki je ključna točka za prevoz blaga, naj bi do konca tedna padel na 47 centimetrov. Če gladina po tem pade še za sedem centimetrov, promet po Renu ne bo več mogoč.

Evropa se že tako sooča z največjimi težavami pri oskrbi z energijo v zadnjih desetletjih. Rusija zateguje vozel okoli dobave plina, to pa spodbuja inflacijo. Podnebne spremembe pa le še povečujejo težave stare celine. Neprevozen Ren bi lahko ustavil pretok blaga, od goriva do kemikalij, in to v času, ko si vlade prizadevajo, da energetska kriza ne bi pahnila regije v recesijo, poroča Bloomberg.

Ren se na okoli 1.288 kilometrih vije od Švice do Severnega morja. Ključen je za dostavo in izvoz kurilnega olja, bencina, premoga ter drugega blaga.

“Ker je transport po Renu moten, alternative, kot sta železnica in cesta, pa vse dražje, bosta Nemčija in Švica težko ustvarili zaloge plina in dizla pred ohladitvijo,” je za Bloomberg povedal analitik pri družbi Facts Global Energy Josh Folds. “To še posebej velja glede na trenutne razmere z ruskim uvozom bencina in dizla,” je dodal.

Vsako leto se po nemških rekah prepelje okoli 195 milijonov ton tovora, večinoma po Renu.

Gladina vode v Nemčiji padla na najnižjo raven po letu 2018

V torek je gladina vode v Kaubu padla na najnižjo raven po letu 2018. Takrat je nizek vodostaj povzročil ključnim industrijskim uporabnikom obsežne težave, ladje niso plule kar 132 dni.

Zdaj je nivo vode nekoliko nad 60 centimetri, po napovedih pa bi se lahko v soboto znižal na 47 centimetrov, kažejo podatki nemške zvezne uprave za vodne poti in pomorski promet. Julija je predstavnik nemškega zveznega inštituta za hidrologijo dejal, da je neekonomično, če ladje, ki prevažajo blago, mimo Kauba plujejo, ko vodna gladina pade pod 40 centimetrov.

Da je gladina Rena neobičajno nizka, je pred dvema tednoma opozoril Deutsche Welle. Običajno se gladina Rena začne nižati julija, najnižja pa je septembra ali oktobra, je povedala Christian Hellbach iz urada za vodne poti in pomorski promet v Kölnu. Zaradi nizkega vodostaja so tovorne ladje pred dvema tednoma smele pluti le s polovico tovora, še poroča medij.

Na Nizozemskem nizek vodostaj povzroča tudi težave pri pridelavi hrane

Tudi pri nizozemskem Lobithu, kjer Ren vstopi v državo, se vodostaj približuje rekordno nizki ravni. To že povzroča težave v ladijskem prometu in pri namakanju pridelkov, piše Dutch News. Če se bo vročina nadaljevala, bi lahko gladina vode še ta mesec upadla na nivo, ki ga je Nizozemska v zadnjih sto letih zabeležila le dvakrat. Da bi preprečili nasedanje ladij, so na Nizozemskem sprejeli nekatere ukrepe. Kanali so tako ozki, da lahko naenkrat pluje le ena ladja, jez pri Drielu pa skrbi, da je vode – kljub upadu gladine v Nemčiji – dovolj.

Nizek vodostaj pa na Nizozemskem ne povzroča težav le v prometu, ampak tudi pri oskrbi z vodo. Na nekaterih območjih so kmetom prepovedali črpanje vode iz rek. Letošnje leto na Nizozemskem velja za eno izmed petih najbolj sušnih let. Sušna so bila tudi leta 2018, 2019 in 2020, a najhuje je bilo leta 1976.

Ren
Foto : Profimedia

Že zdaj nizka gladina omejuje prevoz

Že zdaj nizka gladina Rena ovira trgovinske tokove in omejuje prevoz goriva v notranjost Evrope. Švica, ki Ren uporablja za prevoz goriva, že sprošča strateške rezerve.

Po besedah analitika londonskega raziskovalnega inštituta Energy Aspects Josepha McDonnella nizka gladina vpliva na transport komponent za mešanje bencina po reki navzdol. Prizadet pa je tudi pretok petrokemičnih surovin, kot je nafta, od vozlišča Amsterdam-Rotterdam-Antwerpen do celinskih obratov, še piše Bloomberg.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Komentari

Vaš komentar