Koliko boste letos odšteli za “kuhančka” v Ljubljani?

Slovenija 09. Dec 202311:37 16 komentarjev
Praznične stojnice v Ljubljani
Foto: Jan Gregorc/N1

Zaradi vse višjih cen živil so tudi prodajalci na prazničnih stojnicah podražili izdelke v ponudbi. Najbolj priljubljeno in daleč najbolj prodajano med njimi, kuhano vino, je tako za 50 centov dražje kot lani. Koliko boste v središču Ljubljane letos odšteli za "kuhančka"?

Ne sneg ne mraz iz središča Ljubljane ne odvrneta tistih, ki obiščejo praznične stojnice, da bi si privoščili kuhano vino. Odženejo pa jih, kot nam povedo prodajalci v božičnih hiškah, dež in visoke cene.

Za kozarček od tri do štiri evre

Cene kuhanega vina, daleč najbolj prodajanega prazničnega izdelka na stojnicah, so se pri vseh ponudnikih od lani povišale. Tako je letos cena za dva decilitra (belega ali rdečega) v strogem središču prestolnice 3,5 evra, kar je večinoma za 50 centov več kot v lanski sezoni, ko je bila cena na večini stojnic okrogle tri evre.

Le na eni, največji stojnici cena za kuhano vino znaša štiri evre. A višja cena odraža tudi višjo najemnino, so nam pojasnili.

Podražitve so bile neizogibne, saj so se, kot so dejali na vseh stojnicah, podražile tako cene pri dobaviteljih kot najemnine za božične hiške. Cene elektrike in plina so, čeprav podražitev ni tako drastična kot lani, še vedno visoke. Na Jezerškovi stojnici ob Tromostovju nam je prodajalec zaupal, da so morali podražiti vse izdelke, tudi prepoznavni Jezerškov šmoren.

Je cena za obiskovalce previsoka? “Tisti, ki so prišli zapravit denar, ga bodo,” nam je povedal prodajalec na stojnici ob Tromostovju, a dodal, da se nekateri mimoidoči ob tem, ko izvedo ceno, odpravijo dalje in se toplemu napitku odpovedo. Nekatere stojnice konkurenčnost sicer ohranjajo s količinskimi popusti, ob nakupu več napitkov je kakšen brezplačen.

Znesek pa pravzaprav – vsaj na njihovi stojnici – ni previsok, menijo pri Jezeršku. Njihovo kuhano vino je cuvee izključno slovenskih vinogradnikov, pri pripravi pa ne uporabljajo nobenih praškov ali umetnih pripravkov. Ko sejemsko sezono zaključijo, so sicer “v plusu”, a večjega dobička od tega nimajo.

Praznične stojnice v Ljubljani Praznične stojnice v Ljubljani
Foto: Jan Gregorc/N1
Praznične stojnice v Ljubljani Praznične stojnice v Ljubljani
Foto: Jan Gregorc/N1
Božična stojnica Ljubljana Božična stojnica Ljubljana
Foto: N1
Božična stojnica Ljubljana Božična stojnica Ljubljana
Foto: N1
Božična stojnica Ljubljana Božična stojnica Ljubljana
Foto: N1
Praznične stojnice v Ljubljani Praznične stojnice v Ljubljani
Foto: Jan Gregorc/N1
Praznične stojnice v Ljubljani Praznične stojnice v Ljubljani
Foto: Jan Gregorc/N1
Praznične stojnice v Ljubljani Praznične stojnice v Ljubljani
Foto: Jan Gregorc/N1
Božična stojnica Ljubljana Božična stojnica Ljubljana
Foto: N1
Božična stojnica Ljubljana Božična stojnica Ljubljana
Foto: N1
Božična stojnica Ljubljana Božična stojnica Ljubljana
Foto: N1
Božična stojnica Ljubljana Božična stojnica Ljubljana
Foto: N1
Praznične stojnice v Ljubljani Praznične stojnice v Ljubljani
Foto: Jan Gregorc/N1
Praznične stojnice v Ljubljani Praznične stojnice v Ljubljani
Foto: Jan Gregorc/N1
Praznične stojnice v Ljubljani Praznične stojnice v Ljubljani
Foto: Jan Gregorc/N1
Praznične stojnice v Ljubljani Praznične stojnice v Ljubljani
Foto: Jan Gregorc/N1

Še vedno pa je kuhano vino med cenejšimi prazničnimi napitki. V cenovnem rangu treh evrov se gibljejo tudi čaji, šilca nekaterih žganih pijač ali sokovi, medtem ko sladke pijače z dodatkom alkohola, denimo vroči gin, vroča čokolada z rumom, “apfelstrudel”, običajno stanejo najmanj pet evrov.

Sicer pa je, sodeč po cenikih večine kavarn in restavracij v središču prestolnice, tudi v preostalem delu leta težko dobiti kozarec (kuhanega) vina za manj kot tri ali štiri evre.

Le na stojnici na Kongresnem trgu je kozarec kuhanega vina cenejši in znaša tri evre, a deloma tudi zato, ker je pretok ljudi tam manjši. Po mnenju enega od sogovornikov na večji stojnici s ceno 3,5 evra na manjših in od centra bolj oddaljenih stojnicah ne bi bili konkurenčni.

Slovenci prisegajo na belo

Gostje so tako Slovenci kot tujci. Na vseh stojnicah se belo vino prodaja bolje od rdečega, slovenski gostje pa povsod brez izjeme prisegajo na belo. Rdečega imajo sicer raje Italijani, so nam povedali na stojnici Sedem na Prešernovem trgu.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje