Tudi s semaforji proti gneči: na zaporo so se pripravljali več kot pol leta

Slovenija 04. Jan 202414:48 3 komentarji
Dunajska cesta
Žiga Živulović jr. /BOBO

Če kdo do potankosti pozna najbolj kritične točke in ure, ko ljubljanski promet obstoji, so to zaposleni v nadzornem centru za upravljanje prometa družbe JP LPT. Med drugim nadzirajo promet in vodijo semaforizirana križišča, eno ključnih vlog pa igrajo tudi ob zapori na Dunajski cesti. Z njo so se ukvarjali kar pol leta, ves december pa pripravljali podrobne izračune. Ponoči so zaživeli njihovi novi programi za semaforje, ki bodo "krivi" za to, kdaj bo na zaradi zapore najbolj obremenjenih križiščih rdečo zamenjala zelena luč.

Kljub popolni zapori Dunajske ceste, ki je v Ljubljani po Celovški druga najbolj obremenjena, je jutranja prometna konica v Ljubljani minila brez zapletov in pretirane gneče. Zjutraj je bil nekoliko bolj gost promet zgolj na Tivolski cesti pred križiščem pri Bavarskem dvoru ter naprej po Masarykovi in na križišču Vilharjeve, Topniške in Šmartinske ceste.

Mnogi Slovenci so namreč na podaljšanih novoletnih počitnicah, nekateri so se od doma odpravili pravočasno in so bili v službi še prej, kot bi bili sicer, spet drugi so delali od doma. V križiščih, kjer je bilo stanje najbolj kritično, so promet usmerjali redarji, še kako prav pa je prišla tudi pomoč zaposlenih v ljubljanskem Centru za upravljanje prometa.

Ne le danes, 24 ur na dan več kot 48 kamer spremlja razmere v prometu. Na zaporo na Dunajski cesti so se pripravljali več kot pol leta, pripoveduje vodja centra Andrej Hočevar. “Najprej smo naredili projekt, ki je predvidel vse zapore – tudi na Linhartovi in Vilharjevi – prometno signalizacijo in prometne obremenitve. Torej tudi, kam se bo preusmeril promet.”

Andrej Hočevar
Vodja Centra za upravljanje prometa Andrej Hočevar (Foto: Denis Sadiković/N1)

Uraden obvoz je urejen po Tivolski, Celovški in Drenikovi cesti, zaposleni v centru pa so morali poskrbeti, da bo promet tam tekel čim bolj gladko. To konkretno pomeni, da so izvajalcem, ki bi na obvozu želeli izvajati gradbena dela, prižgali rdečo luč, sicer bi se prometne razmere le še poslabšale. Dokončne izračune so izdelali v decembru, ko so upoštevali še prometne tokove zadnjih dveh let.

Na podlagi vseh teh podatkov in analiz so pripravili nove programe, ki so začeli delovati ponoči in so “krivi” za to, kdaj se luč na semaforju zamenja iz rdeče v zeleno. Povedano drugače: trajanje zelene luči na semaforju na križišču Dunajska–Slovenska oziroma Dunajska–Trg OF (ki zdaj ne dela) so prišteli semaforjem na križiščih, ki bodo odslej zaradi zapore bolj obremenjena, razloži Hočevar.

“Razmere smo zjutraj pozorno spremljali, in kot kaže, je bila analiza opravljena dobro. Prometnih zamaškov ni bilo.”

A policija je že včeraj napovedala, da se bodo razmere najverjetneje spremenile že v ponedeljek, ko se bo začela druga faza obnove, na Dunajski cesti pa bosta odprta po dva pasova v vsako smer. Tudi ljubljanski župan Zoran Janković opozarja, da bo prihodnji dve leti življenje okoli železniške postaje izjemno težko.

“Pretekle izkušnje kažejo, da se v prvih dneh po postavljeni zapori gostota prometa res poveča, nato pa se vozniki privadijo in promet se preusmeri na druge poti,” pa pravi Hočevar.

Tako kot do sedaj bodo tudi v primeru zapore na Dunajski cesti sodelovali s policijo. Če bo ta ugotovila, da določeno križišče ne “požira”, bodo v centru za upravljanje prometa semaforje še dodatno uravnavali.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje