Oglaševanje

V Sloveniji več tisoč vozil s potencialno nevarnimi zračnimi blazinami

author
N. K.
04. jul 2025. 15:00
Airbag
Fotografija je simbolična | Foto: PROFIMEDIA

Po junijski smrtni žrtvi zaradi napake zračne blazine japonskega proizvajalca Takata je Francija pozvala k prepovedi uporabe skoraj dveh milijonov Citroënovih vozil. Za podoben previdnostni ukrep se je odločil tudi Volkswagen. Obe znamki vozil sta preventivne ukrepe napovedali tudi v Sloveniji, kjer se skupno vozi več tisoč vozil z nevarnimi zračnimi blazinami.

Oglaševanje

Voznike Citroënovih vozil te dni pretresa skrb vzbujajoča novica iz Francije, kjer se je prejšnji mesec zaradi težav z zračnimi blazinami japonskega proizvajalca Takata znova zgodila nesreča s smrtnim izidom.

Po tragediji je francosko prometno ministrstvo sprejelo strog ukrep in prepovedalo vožnjo vseh modelov Citroën C3 in DS3, pa tudi drugih modelov, opremljenih s spornimi zračnimi blazinami.

Oglaševanje

Za podoben previdnostni ukrep se je odločil tudi Volkswagen, ki je uporabnike nekaterih svojih modelov pozval, naj do zamenjave zračne blazine ne uporabljajo sovoznikovega sedeža, saj se lahko ob sprožitvi zgodi nevarna eksplozija modula. Med tovrstnimi modeli so po poročanju medijev Polo, Passat, Taigo, ID.7, ID.7 Tourer in ID Buzz.

Citroen C3
Fotografija je simbolična | Foto: PROFIMEDIA

Za preventivne ukrepe so se odločili tudi v Sloveniji

Iz podjetja Porsche Slovenija, ki je generalni uvoznik Volkswagnovih vozil za Slovenijo, so za N1 sporočili, da je na slovenskih cestah trenutno 28 vozil s potencialno nevarnimi zračnimi blazinami. Kot so dodali, so o tem že obvestili njihove voznike in jih pozvali, naj se oglasijo pri pooblaščenem serviserju, kjer bodo opravili brezplačen pregled in po potrebi tudi zamenjavo.

Oglaševanje

Za podoben varnostni ukrep so se odločili tudi v Citroenu Slovenija. Kot so pojasnili, je Citroen že v letu 2024 po vsem svetu začel izvajati akcije vpoklicev za približno 441.000 vozil, predvsem modelov C3, C4, DS3, DS5. V okviru te akcije je trenutno v teku obvezna menjava zračne blazine.

Volan Volkswagen
Foto: PROFIMEDIA

Kot so sporočili iz podjetja, so do konca junija v Sloveniji pooblaščeni serviserji opravili zamenjavo zračnih blazin pri več kot 2.500 vozilih. Po zadnjih ocenah pa se na slovenskih cestah še vedno vozi okoli 4.000 vozil, pri katerih vpoklic še ni bil izveden. Za vse te lastnike pripravljajo posebno pisno obvestilo in poziv, ki ga bodo prejeli po pošti.

Oglaševanje

Iz podjetja sporočajo, da je nadomestnih delov zaenkrat dovolj. Poudarjajo pa, da bodo, če se stranka na poziv ne bo odzvala in ne bo opravila menjave, ta vozila vključili na seznam za administrativno prepoved postopkov (vozila ne bo mogoče registrirati oziroma zamenjati lastništva, dokler akcija ni opravljena). Na ta način želijo preprečiti morebitne nevarnosti za voznike, ki bi se kljub opozorilom še naprej vozili z nevarnimi zračnimi blazinami.

Japonske zračne blazine terjale najmanj 35 žrtev

Kot že omenjeno, je množični odpoklic vozil v Franciji sprožila junijska nesreča, v kateri je 37-letna voznica citroëna C3 umrla po manjšem trčenju, potem ko so jo v glavo zadeli kovinski delci, ki so ob sprožitvi zračne blazine poleteli iz njenega ohišja.

Gre za najnovejši primer v več kot 20 let trajajočem škandalu z nevarnimi zračnimi blazinami japonskega proizvajalca Takata, ki je doslej po poročanju medijev terjal najmanj 35 smrtnih žrtev po vsem svetu.

Oglaševanje

Samo v Franciji naj bi bilo, po navedbah BBC, 18 smrtnih primerov, od tega kar 16 na čezmorskih ozemljih, kjer so zračne blazine zaradi bolj vročega podnebja precej bolj nestabilne.

Zračne blazine za napihovanje uporabljajo plin amonijev nitrat. Vendar pa se ta plin v vročih in vlažnih razmerah lahko razgradi, kar vodi do močnih eksplozij, pri katerih kovinski drobci poletijo proti obrazu voznika.

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih