Zakaj vse več šol v času pouka zaklepa vrata

Slovenija 26. Feb 202404:36 11 komentarjev
Novo šolsko leto
Slika je simbolična. (foto: Žiga Živulović jr./BOBO)

Vse več šol v času pouka zaklepa vhodna vrata. Nekateri starši se pritožujejo, da niti prvošolcev ne morejo pospremiti do njihovih učilnic, ampak jih morajo pustiti že pred vhodom. V eni od ljubljanskih šol so do nedavnega tudi šolarji, ki so le za nekaj minut zamudili k pouku, čakali pred zaklenjenimi vrati šole do naslednjega odmora. Kako to pojasnjujejo vodstva šol? In kaj na to pravi ministrstvo za izobraževanje?

Tudi v Zvezi aktivov svetov staršev zaznavajo, da so na nekaterih šolah po obdobju protikoronskih ukrepov uvedli oziroma ohranili drugačen režim dostopa staršev do prostorov šole, nam je povedala predsednica Zveze Lara Romih.

Dodala je, da se s tem sicer niso posebej ukvarjali. “Seznanjeni smo le z odzivom sveta staršev ene od šol, kjer starši prvošolčkov opažajo, da sedaj, ko starši ne smejo več pospremiti otroka do razreda, v nekaterih primerih njihovi otroci zjutraj niso sprejeti primerno, saj so še vedno prestrašeni in nesamostojni.

Prav tako v času prevzema po končanem pouku starši ne morejo dostopati do garderob, da bi pobrali oblačila, čevlje in si morda ogledali otrokove izdelke,” je pojasnila.

Kaj je torej namen zaklepanja šol? Ravnateljici dveh osnovnih šol pojasnjujeta, da sta ključna razloga varnost učencev in bolj kakovostno izvajanje aktivnosti.

“Glavni razlog, da šolo zaklepamo, je zagotavljanje varnosti otrok,” je povedala ravnateljica OŠ Prežihovega Voranca Maribor Barbara Pernarčič. Po njenih besedah želijo starši prosto vstopati v prostore šole, ko jim to ustreza, po drugi strani pa zahtevajo, da šola poskrbi za varnost otrok.

“Šole žal nimamo sistemiziranega delovnega mesta za informatorja, torej nekoga, ki bi na vhodu sprejemal in usmerjal obiskovalce,” je še pojasnila Pernarčič in poudarila, da na ministrstvo za vzgojo in izobraževanje že leta apelirajo, da bi se takšno delovno mesto sistemiziralo. V tem primeru vrat ne bi bilo treba zaklepati, pravi.

“Mestna občina sicer ima posluh za to, tako da informatorja dobimo v okviru javnih del. A ko gre ta na daljšo bolniško, kot je to trenutno pri nas, nadomestne zaposlitve ni.”

Šolarji in šolarke
Slika je simbolična. (foto: Bor Slana/Bobo)

Zdenka Mahnič, ravnateljica OŠ Grm Novo Mesto, je povedala, da so v preteklosti že imeli nepovabljene obiskovalce, ki so se sprehajali po šoli, pa tudi primere, ko so otroci poskušali zbežati.

“Ko je bila šola odprta, so starši ves čas nenajavljeni vstopali v ta prostor, kar je bilo moteče. Tudi prvošolci so imeli zjutraj veliko več stisk ob prihajanju v šolo,” je povedala. Zdaj starši prvošolce pripeljejo do učilnic samo prvi dan pouka, potem pa se od njih poslovijo pred vhodom v šolo, prav tako jih popoldne pričakajo tam.

Ravnateljici menita, da takšen način omogoča tudi bolj kakovostno izpeljavo aktivnosti. “V času podaljšanega bivanja imajo učitelji urnik aktivnosti, enako kot v času pouka.

Starši bi želeli ne glede na te aktivnosti priti po otroka in ga odpeljati, ko to ustreza njim. Sama sem dolgo delala v podaljšanem bivanju. Ravno ko smo bili sredi pripovedovanja pravljic, so se desetkrat odprla vrata in je nekdo moral iti. Otrokom to ni bilo prav,” je povedala Barbara Pernarčič.

“Šola je narejena za otroke, ne za starše,” je poudarila Zdenka Mahnič. “V prvi vrsti moramo gledati na njihovo največjo korist, ne pa na to, kako olajšati logistiko staršem. S tem ne nazadnje otrok dobi sporočilo, da je v šoli red, da je spoštovanje pravil pomembno in da ta pravila veljajo za vse.”

Ministrstvo: Šole pri oblikovanju pravil avtonomne

Na ministrstvu za vzgojo in izobraževanje, ki ga vodi Darjo Felda, so pojasnili, da so šole pri oblikovanju pravil šolskega reda za zagotavljanje varnosti avtonomne, pri njihovi pripravi pa naj bi sodelovali strokovni delavci šole, učenci in starši.

“Šole si torej oblikujejo načine za zagotavljanje varnosti avtonomno, v dogovoru z vsemi drugimi deležniki, v skladu z zakonskimi določili in na podlagi posebnosti okolja, v katerem šole delujejo, in morebitnih varnostnih tveganj, ki jih v okolju zaznavajo,” so navedli na ministrstvu.

Starši imajo pravico spremljati prvošolce v šolo in z njimi vstopati v šolo

“Starši imajo vso pravico spremljati svoje otroke v šolo in skupaj z njimi vstopati v šolo,” so odgovorili na vprašanje, kako komentirajo pravila nekaterih šol, ki niti staršem prvošolcev ne dovoljujejo vstopa v šolo.

“Gibanje vseh deležnikov po šoli pa šola opredeli s hišnim redom in s pravili šolskega reda, ravno z namenom zagotavljanja varnega učnega okolja in nemotenega izvajanja učnega procesa. Učenci prvih razredov, ki prihajajo v šolo pred začetkom pouka, imajo pravico do vključenosti v jutranje varstvo, kamor jih tudi starši lahko pospremijo.

Tudi tiste prvošolce, ki ne prihajajo v jutranje varstvo, lahko starši pospremijo do garderobe ali do razreda, odvisno od tega, ali morajo do razreda skozi celo šolsko stavbo ali je morda dostop do učilnice prvošolcev v delu stavbe, ki je neposredno dostopen.”

Šole se lahko zelo razlikujejo glede prostorskih pogojev, so še poudarili na ministrstvu, zato imajo opredeljene različne rešitve za zagotavljanje varnosti in za nemoteno izvajanje vzgojno-izobraževalnega dela.

“Šole so tiste, ki odgovarjajo za zagotavljanje varnega učnega okolja, zato tudi avtonomno, v skladu z zakonskimi možnostmi, izbirajo ukrepe za izvajanje določil o zagotavljanju varnosti.”

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje