Eden največjih kupcev ljubljanskega Elapheja je razglasil bankrot

Gospodarstvo 28. Jun 202319:58 1 komentar
Ameriški proizvajalec vozil je razglasil bankrot.
Dado Ruvic/REUTERS

Ameriški start up Lordstown je razglasil bankrot, ki omogoča ohranitev zdravega dela podjetja. Proizvajalec električnih vozil je bil eden največjih kupcev motorjev slovenskega podjetja Elaphe, v katerem pa so za N1 pojasnili, da se zdaj osredotočajo na sodelovanja s prepoznavnimi proizvajalci avtomobilov in na manj tvegane posle.

Ljubljanski proizvajalec električnih motorjev Elaphe je ostal brez enega svojih največjih kupcev. Ameriški start up Lordstown je namreč v tem tednu razglasil bankrot (v ZDA imenovan Chapter 11), ki omogoča ohranitev zdravega dela podjetja in prestrukturiranje dolga.

Američani so imeli sedež v vasi Lordstown v zvezni državi Ohio. Delovali so v nekdanji proizvodnji General Motors, prepoznavni pa bili po svojem električnem poltovornjaku Endurance.

Ravno poltovornjak so v štirih kolesih poganjali motorji slovenskega podjetja Elaphe, v katerem pravijo, da so projekt pripeljali do homologiranega vozila, ki je bilo v prodaji in pripravljeno na proizvodnjo.

Ameriški proizvajalec vozil je razglasil bankrot.
Rebecca Cook/REUTERS

V prvem četrtletju izgubili 156,8 milijona evrov

Lordstown kljub težavam za zdaj ostaja likviden. Konec marca je razpolagal s 108,1 milijona dolarjev (dobrih 99 milijonov evrov), vseeno pa v oči bode podatek, da je samo v prvem četrtletju izgubil 171,1 milijona dolarjev (156,8 milijona evrov).

Čeprav se je ameriški proizvajalec električnih vozil znašel v težavah, v Elapheju mirijo: “Naša izpostavljenost je navzgor omejena, dolg pa znaša manj kot pet odstotkov do sedaj pridobljenih prihodkov od te stranke.”

Kaj se je zgodilo?

Razlog za bankrot Lordstowna so po poročanju ameriških medijev neskladja z njegovim tajskim partnerjem Foxconn. Ta je lani za 230 milijonov dolarjev (211 milijonov evrov) kupil že omenjeno proizvodnjo v Ohiu, v zameno za 19,3-odstotni lastniški delež v start upu pa je sledil še dogovor o nadaljnjih investicijah v višini 170 milijonov dolarjev (156 milijonov evrov).

Foxconn je plačal prvih 52,7 milijona dolarjev (48 milijonov evrov), zapletati pa se je začelo pri drugem plačilu, ki ga tajvanska multinacionalka ni nikoli izvedla. Lordstown so obtožili kršenja dogovora s tem, ko je dovolil, da cena ene njegove delnice pade pod en dolar.

Ameriški proizvajalec vozil je razglasil bankrot.
PROFIMEDIA

Ameriški start up je v začetku maja opozoril svoje vlagatelje, da je razglasitev bankrota zelo verjetna, če ne bo dosegel dogovora s Foxconnom ali pridobil financiranja drugod.

Lordstown tako išče novega partnerja za dolgoročne načrte, proizvodnjo in nadaljnji razvoj vozil, vendar pa so trenutne razmere za start upe zelo zahtevne. “Celoten program – vozilo, dizajni in tako naprej – nameravajo prodati drugemu globalnemu proizvajalcu vozil, ki bi nadaljevala proizvodnjo vozila v njihovem proizvodnem obratu v ZDA,” pojasnjujejo pri Elaphe.

Poleg Lordstowna v težavah tudi drugi

Pri Elapheju poudarjajo, da gre pri bankrotu Lordstowna za proces zavarovanja delničarjev. Ta zaščiti interese podjetja, dokler je v sporu s Foxconnom, s tem pa se omogoči prodaja obstoječih sredstev potencialnemu kupcu podjetja. V luči tega pravijo, da lahko “projekt ob morebitni uspešni prodaji postane še močnejši in pridobi večjo mednarodno težo ter seveda zanesljivost”.

Kljub temu pa slovenski proizvajalec električnih motorjev ne skriva, da so poleg Lordstowna v težavah tudi druge stranke in na splošno velik del avtomobilske industrije. Situacija v avtomobilskem svetu je po njihovih besedah objektivno težka zaradi pritiskov trga ter splošne bančne krize in krize kapitala v ZDA.

To je sicer že drug letošnji primer, ko se je kupec podjetja Elaphe znašel v težavah. Januarja je insolventnost razglasil Atlas Technologies, ki so predstavljali pomemben del prodajnih planov za leto 2023.

Na vprašanje, kaj to pomeni za zaposlitve v Sloveniji – Elaphe je lani zaposloval okoli 150 ljudi – odgovarjajo, da imajo omejene finančne rezerve, zato je optimizacija potrebna. “Smo v fazi prehoda od ambicioznih, hitrih in v preteklosti dobro financiranih zagonskih podjetij (kot sta Lordstown in Lightyear ) proti konservativnim, a zanesljivim tradicionalnim proizvajalcem vozil. Prvi del trga pada, drugi del raste,” so še napovedali.

Vse N1ajboljše: Kaj se dogaja v zakulisju N1?

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje